9 november - måndag och en vecka i Tanzania

Måndag igen. En vecka sen vi kom hit. Sjukt! Så mycket vi har varit med om. Jannike tycker att det känns som att det var en månad sen vi åkte. Och för mig känns det länge sen, men ändå så har ju tiden gått ganska snabbt. Till och från i alla fall. En vecka gick ju ganska snabbt ändå!

Idag har vi varit på skolan på förmiddagen, men jag mådde inte alls bra så vi gick hem efter halva dagen... Har försökt vila. Men man är ju så dum, för när man har fått i sig en Ipren tror man att man är pigg. Så mådde bättre på eftermiddagen och ville med till barnhemmet. Men de andra tyckte att jag skulle stanna hemma. Så jag låg i sängen och försökte plugga lite istället. 
Jag hängde med till fruktmarknaden och handlade lite frukt. Alltså, priserna här. Vi köpte en vattenmelon för 1000 shilling. Som motsvarar typ 4 svenska kronor. En vattenmelon för 4kr! 

För övrigt är det ju sjukt med shilling. Har aldrig känt mig så rik som när jag tog ut pengar här. Tog ut 400 000. Och det är liksom bara 1600 kr typ... En matkasse när vi handlat lite mat kan ju kosta mellan 20 000-30 000 sh. Men man kanske vänjer sig! 

Jannike och jag är turistiga på fruktmarknaden: 



Samling på skolan på morgonen. de sjöng bland annat nationalsången och blev utskällda för att några hade slangbellor på skolan, några hade slarvat med några muggar och lämnat halvätna frukter på gården. 
Idag ville dessutom en i klassen att jag skulle slå henne.  




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback