4 november- Mzungo

Ytterligare en dag i värmen avklarad! Jag ljög när jag skrev igår. Det var inte 31 grader, det var 40! Idag var det typ samma... Igår när jag skulle sova låg jag och vred och vände mig, för det var så fruktansvärt värmt! Över 30 grader i rummet. Man badar i sitt eget svett! Det är sjukt. Man är alltid svettig och smutsig här..! 

Idag hade vi skola på förmiddagen. Vi fick reda på att barnen hade blivit straffade igår eftermiddag när lärarna kom tillbaka från den där minnesstunden. Lärarna hade fått reda på att de inte skött sig (vilka elever sköter sig bra i några timmar utan lärare?). Eleverna hade fått smällar med en pinne på fingrarna... Mer än så vet vi inte. Men de skötte sig bättre idag. Eleverna i min klass fick dock springa i trupp runt fotbollsplanen som straff idag. 

På eftermiddagen fick vi ledigt från barnhemmet för att åka in till stan. Handla och gå till ett internetcafé och få lite bättre internet i alla fall! Det var så skönt att kunna ta lite kontakt med Sverige. Men också lite jobbigt! 
Det var ganska mycket kaos i stan, mycket människor, mycket trafik och smutsigt. När vi går runt är det lite som att en cirkus är i stan. Människor vikar, barn vill göra high five, folk stirrar, ropar, tutar och visslar. Man hör ofta att folk ropar "Mzungo" som betyder viting efter oss... Det är lite annorlunda. 

Det finns så mycket att berätta! Igår fick vi reda på att skolan är stängd från 23 nov till januari någon gång... Lite jobbigt eftersom vi ska jobba på skolan. Men vi får väl bara vara på barnhemmet då... 
Och idag fick vi reda på att skolan är stängd imorgon för att presidenten ska svära någon ed. 

Jannike på skolan:



Jag myser med Alice:



Kilimanjaro:



Såhär glada är vi:




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback