22 november - en tredjedel (del 2)

Lördags: 
Gick vi upp tidigt för att fixa pannkaksfrukost till Josefina, Matilda, Malin och Fredrik som åker bästa helg då vi är på safari. Det var väldigt gott och uppskattat! 
Efter en lång frukost tvättade jag massa, massa kläder. Sen åkte alla volontärerna in till stan för att äta lunch ihop. Vi åkte motorcykeltaxi in! Så härligt! Vi åt lunch och gick lite på stan. Sen åkte vi motorcykeltaxi tillbaka. Kvällen var lugn och mysig. Vi umgicks, pratade och senare kollade vi på frozen med en av barnen i huset. Som såklart blev helt såld. Hon går runt och sjunger låtarna från den nu. 

Pannkaksfrukost!



Motorcykeltaxi! 




Lunchmys, tog bara över en timma för maten att bli klar...


Idag har jag och Jannike ätit frukost i solen och sedan pluggat. Vi ska träffa vår lärare från Sverige imorgon! 
Efter plugget gick vi även och pumpade våra bollar som vi ska donera i en liten cykelbutik. Alla barnen som såg oss på vägen hem skrek på oss ville ha bollarna... Jag önskar jag kunde ge dem alla varsin. Efter lunchen så åkte jag, Sara och Fredrik till hotellet för att möta två andra tjejer som redan var där. Så skönt att bada lite! Men efter en timma så började det regna... Typiskt. Väl spenderade pengar. Så vi åkte tillbaka hem. Och nu sitter vi här i solen och tar det lugnt. Jannike försöker skriva rent hennes dagbok eftersom hon nu har köpt ett "afrikanskt block". Hon skrev igår med och har träningsvärk i handen... Och hon är fortfarande bara på dag 9! Idag har vi ändå varit här i 21 dagar. Det är en tredjedel av vår resa typ! 

Vi pumpar bollarna: 

Litet mellanmål innan 😍

Såhär kollar fahim på tv:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback