17 november - dag 16!

Nu har några dagar till gått och det känns lite som en vardag här i Tanzania nu!

I söndags hände det inte mycket, jag var lite rastlös faktiskt! Det är lätt att känna sig lite fångad ibland, för det finns inte så mycket att göra här och man får inte gå någonstans själv typ. Men vi hade fika för Linnea som åkte i söndags. Sen efter det åkte vi till hotellet för att sola och bada. Men himlen öppnade sig och det öste ner regn! Så vi satt där och läste och så. Men ingen sol... Jag lyssnade såklart på P3 dokumentär, räddar alltid om man har tråkigt! 
Så på kvällen på söndagen var jag riktigt rastlös. Men jag fick i alla fall prata lite med lilla mamma! Äntligen! 

Igår så tränade jag och Sara på morgonen. Vi gick upp kl 05.15! Det var kolsvart ute när vi gick till gymmet. Vi fick liksom gå med ficklampor! Det var lite läskigt. Helt tomt på folk och tyst. Förutom lite enstaka människor. Några snubbar med motorcykel ropade efter oss. Men passet gick bra! 
Sen på skolan gick det med bra. Jag hängde med till Fredriks klass då med. Det var kul! 
Vi gav även våra donationer till skolan som mina fina elever i Sverige donerat! Vi sparade lite av det för att ge till något barnhem med. Det verkade uppskattat och barnen ska få det i slutet av terminen. 

På eftermiddagen så gick jag och Jannike till ett annat barnhem, eller till eleverna som bor på skolan. Som jag visade här om dagen i ett inlägg. Vi kände att det är så många volontärer på ett och samma barnhem. Så då kan vi likväl dela upp oss och gå till fler barnhem. Så vi gick dit. Lite oplanerat. Ingen som liksom tog hand om oss och visade. Utan vi fick prata med barnen. De satt och tvättade deras kläder. Men de blev så glada att vi kom. Så vi pratade lite med dem och hängde. Vi ska definitivt gå dit igen! Vi ska antagligen donera en av fotbollarna som vi fått från Elfsborg dit med, eftersom de berättade att de brukar spela fotboll med mangofrukter. 

På barnhemmet: 

Idag gick vi till gymmet igen, det var en bra start på dagen! 
Men sen har det öst ner regn hela dagen. Det här med regnperiod är igen hit alltså. Kommer komma hem lika blek som när jag åkte 😜 det är liksom både blött och kvavt och varmt. Man vet knappt om man blir svettig eller blöt av regnet. 
Jag och Jannike åkte i alla fall in till stan idag för att fixa med lite av vår resa. Bokade massa hotell och försökte kolla upp vad vi ska göra i de olika städerna! Det ska bli kul att åka runt lite men det märks verkligen att det inte är lika mycket turister och så här. Inte lika mycket turistigt att göra. 

Nu i eftermiddag har vi försökt att plugga lite i alla fall. Har lite att göra med tanke på att vår lärare från högskolan kommer hit nästa vecka! 

Lite blött precis utanför därmvi bor. Den beiga muren är liksom in till vårt hus : 

Spännande att åka bussen in till stan i ösregn när de inte har några vi vindrutetorkare: 


På café Kilimanjaro, internet funkade knappt här heller! Men en kille som satte sig vid vårt bord lånade ut hans ett tag! 

Jannike köpte två asstora avokados för 1600 shilling, alltså typ 5 kr! Helt sjukt! 


Fahim leket doktor hemma idag, han ska fixa jannikes visdomstand:  




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback