11 november- 10 dagar!

Dagarna går förbi här i Tanzania. Vi lever och mår bra! Jag har varit lite dålig de senaste dagarna. Men idag känns det äntligen bra. Så det är gött! 

Igår var vi inne i stan efter skolan. Alla åkte in för att handla lite mat. Men jag, Jannike och våra två roomies Sofie och Emilia stannade kvar för att kolla runt lite själva. Försöka hitta runt  själva och sådär. Vi gick till en butik som vi läst om i Jannikes Tanzaniabok där allt som tillverkades var gjort av människor med handikapp. Det låg en bit bort från själva "huvudgatan". Så vi kände verkligen att det inte brukade vara massa vitingar i det området... Folk stirrade, pekade, ropade och sådär. Men det var typ i ett industriområde. Så kommer vi till typ en låst grind där en vakt låser upp och visar oss in genom ytterligare en grind och en korridor. Vi visste inte riktigt vad vi skulle vänta oss. Men vi kommer in i en jättefin souvenirbutik. Där vi är helt själva och inga försäljare som är på en! Så det blev lite små fina saker shoppat, lite julklappar faktiskt! 
Det var i alla fall en väldigt bra eftermiddag och vi kunde ta oss hem själva och sådär med 👍 

På väg in till stan, bussen var redan nästan full när vi började gå på:

På väg till butiken: 



Idag fick jag och Jannike stanna hemma från skolan för att vi skulle till en annan skola och intervjua två lärare. Vår mamma här i huset hade fixat åt oss, så det var lyckat! Efter det kände vi att det var dags att tvätta, när vi ändå hade tid. Så var bara att sätta sig på gården med baljorna och börja skrubba för hand. Inga maskiner här inte! Men det gick över förväntan. 
Sen pluggade vi lite grann innan lunchen. 

På eftermiddagen nu har vi varit på barnhemmet och badat med barnen i floden. Jag hade bara tänkt att bada fötterna, barnen hade tänkt något annat. Så på två sekunder var jag dyngsur! Men det var kul! 

Lärarna vi intervjuade:

Plugg i solen på vår gård:


Tvättar:


Bad i floden: 





Karin

Skönt att du mår lite bättre. Det är så roligt att läsa din blogg. Kul att du lägger upp så många bilder. Jag blir naturligtvis orolig när jag hör att du är dålig (magen). Tänk på att kalla varor kan vara fulla av bakterier, då de lyfts ut och in mellan kyla och rumstemperatur. Vore inte kul om du får någon parasit. Dagarna går fort här också! Vi har ännu ingen regnperiod, haha... men novemberregnet kommer nog. Sköt om dig! kram//mamma

2015-11-11 / 22:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback