5 okt - Concrete jungle where dreams are made of, there's nothing you can't do now you're in New York. These streets will make you feel brand new, big lights will inspire you. Hear it for New York, New York, New York!

1 år. 12 månader. 365 dagar. 
Och jag klarade det! 
Det har inte alltid varit lätt men nu sitter jag här, har jobbat min sista dag igår. Sista dagen..
Hur galet är inte det? Läste mina gamla blogginlägg. När jag skulle hit, mina första dagar. Och kommer ihåg hur det kändes. 
Och nu sitter jag här. Men en blandad känsla av lycka och förtvivlan. 
Jag klarade det! Det har varit det bästa året i mitt liv. Och nu ska jag hem igen. Till landet jag älskar, men åka ifrån staden jag numera hör till. 
Innan jag åkte hit så lovade jag min mamma att jag inte skulle bli kär. Inga problem tänkte jag! 
Men inte visste jag att det skulle bli tvärt om... Jag är kär. Jag är kär i New York och nu ska jag åka här ifrån?
Förhoppningsvis ses vi igen.

Men ett år vad har jag hunnit med? 
Boston, Washington DC, Niagrafalls Canada, Long Island, Miami, Grand Canyon, Las Vegas, Hollywood, LA, Venice Beach, Montana och skidåkning, Jul i New York, Tvåbarnsmamma, Playdates, Halloween, Central Park, Massa Shoppning, MUSE konsert, Skridskoåkning, Times Sq, Massa fester, Limousiner, broadway musikal, Skratt, Tårar, Gula Taxibilar och framför allt träffat massa underbara vänner.
Kan rabbla upp mer och mer grejer jag hittat på och som vi gjort. Det har varit underbart. Kan inte låta bli att skrattgråta lite. 

Helgen var en bra helg som vanligt förståss! 
Fredags hade vi en liten middag på Vapiano. Med Malin, Sandra, Lina, Madde, en tjej som heter angelica, Peter, Patrick, Christoffer och Micke. Sjukt trevligt var det. Regnet öste ner utanför och det var nästan så jag inte ville att kvällen skulle ta slut. Dom andra drog iväg ut efter våran trevliga middag. Men jag och Lina åkte hem.
Lördagen spenderades förståss med shoppning. 
Och sen tog jag och Lina oss hem för att göra iordning oss. Hon drog till Brooklyn medans jag drog till Petrick. En trevlig festkväll på ett nytt ställe som ligger vid bryant park. Kvällen slutade med pizza och How I Met Your Mother hemma hos Petrick. Väldigt mysigt tycker jag!
Och Söndagen så tog jag och Madde en starbucks. Njöt lite av solen, fast kalla vädret. Sen kom Snadra hit och vi kollade på America History X, braaa film.
Och sen var helgen slut. 

Är jag redo för att åka hem? Är jag redo för att ta mig an Sverige? 
Jag känner mig inte redo, varför ska det ta slut när det är som bäst?

Bilder från utekvällen i lördags.

Madde, Peter, Makke i en Limousin


Jag och Patrick


Madde och jag


Jag


Jag och Madde


Karin

Jag är först att läsa ditt inlägg!

...och det är första gången på ett år.

Lisa, man tror aldrig att man är redo, men det brukar ordna sig ändå. När man till sist inte har något val, så går det.

Det kommer definitivt bli annorlunda... men det blir inte bättre än man gör det.

Vi ser fram emot att få hem dig!

kram mamma

2011-10-05 / 19:39:55
Robin

Det är lugnt mamma, jag var före (17:30 någonting, på väg hem från skolan) :)

2011-10-05 / 20:31:24
CarroH

Och Robin skickar det som sitt första o sista inlägg...Men Lisa, hur fick mamma dej att avge ett sådant löfte??? Och vem är Snadra?????

2011-10-06 / 11:39:48
CarroH

Förlåt, sin första o sista kommentar ska de ju vara.

2011-10-06 / 11:40:28
Hanna

GALET VA SNYGG DU ÄR KVINNA!!! <3<3<3

2011-10-10 / 22:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback