3 maj - If it comes back, love it forever.

Hur är det med er där ute? 

Jag mår bra! Det hände inte så mycketi helgen. 
Jag jobbade till kl 11 i fredags. Sen efter det gjorde jag läxan! Tro det eller ej :P Och jag var inte färdig förrens mellan kl 2-3. Då var jag heeelt slut. Men jag ville ha det gjort innan lördagen. Min VP jobbade i på renoveringen här utanför mitt rum till kl 3 typ och på lördagen kl 8.30 började min VM städa här uppe. 
Så jag fick väl ungeför 5 timmars sömn. Men dom gjorde fint inför barnkalaset. 
Sen skypeade jag med Mamma, per och Nils. Jag var kanske inte världens trevligaste, men jag var väldigt trött. Och saknar dom alldeles förfärligt mycket. 
Sen åkte jag in till stan. Köpte en till present till Z, jag hooppas verkligen att hon kommer bli glad för presenterna nu! 
Efter det gick vi runt på stan lite fick en sminkning på Sephora. Min var väldigt naturlig och synde knappts medans Sophies kanske var lite mera utstickande. Sen gick vi in på Macys så sophie fick ta bort sminket. 
Sen hänge vi i Central Park i det fina vädret. Jag och Patrick tog en fika. Sen åkte jag hem. Jag var jättetrött och ville ta en liten nap. Men det hann jag inte. Jag gjorde iordning mig och åkte in till Nathalie som fyllde år i söndags. Och det skulle vi fira lite på lördagen. Jag och hon satt på en uteservering och åt, sen mötte vi upp Patrick, Ellen och hennes storebror för att gå till Micke som var med och annordnade en välgörenhetsfest där all inkomst skulle gå till Japan. Det var ett band som spelade och sådär. Mycket trevligt. Sen hade Nikki Beach ett skandinaviskt valborgsfirande som jag gärna hade gått på. Men eftersom jag var så trött och skulle upp tidigt på söndagen så åkte jag hem istället.
Sen var det söndag och skola. kl 8 gick jag upp... Suck. Skola 10-16, lagom segt. Kunde varit värre dock. Sne efter det gick jag, nathalie och sophie på bio. Först såg vi Prom och sen Soul surfer. Prom är en typisk disney, high school film och soul surfer är en film baserad på bethany hamlitons liv. En av världes bästa surfare som var med i en hajolycka och blev av med vänsterarmen. Den var väldigt fin och riktigt bra. 

Sen var det helt plötsligt måndag och det var dags att jobba igen. Det vi ser fram emot denna veckan är torsdag då det är Z födelsedag. Jag bara längtar tills hon får mina presenter. Hoppas, hoppas, hoppas att hon blir glad! Det bästa är att hon knappt inte tror att hon ska få något av mig. För jag har varit väldigt noga med att förklara att alla älskar presenter men det är inte dom som är viktigast. Ni vet... Hon hör ju inte det ifrån någon annan så. 
Men inatt hade hon haft en mardröm att huset hade börjat brinna och att alla leksaker hade brunnit upp. 
För hon hade ju kalaset i söndagas och då fick hon massa presenter och hon fick föräldrarnas med. Så hon har liksom inget kvar till på torsdag... Är inte det konstigt? Konstiga födelsedagsrutiner i det här landet alltså. 

Min VP tog också upp med det här att förlänga eller inte. Jag har inte sagt rakt ut att jag inte ska förlänga... Det är så svårt... Att lämna tjejerna liksom. Att säga att jag inte vill vara kvar.
Men dom hade tydligen bestämt om jag vill förlänga så betalar dom mig $50 dollar mer i veckan och betalar flygbiljetter så jag kan åka hem och hälsa på min familj över julen. Det är verkligen snällt! Och då kändes det att dom ville ha kvar mig... Men det kommer bli ännu svårare att säga nej. 
För det är klart att dom här erbjudandena fick mig att fundera en extra gång och det är jättekul att bo här. Utforska stan och göra massa saker. 
Men jag vill hem. Och om jag inte ska börja plugga så skulle jag hellre vilja ha ett kort äventyr någon annan stans, så man får mer erfarenhet. För om jag stannar här längre så blir det ju samma visa igen liksom. 
Men det kommer bli svårt. För min värdfamilj kanske inte är perfekt. Men den är faktiskt bra! Oavsätt om min VP renoverar tilll sent och barnen är lite bortskämda. Jag tycker om dom så mycket. Och barnen skulle kunna vara mina egna. Så mycket tid, energi, kärlek, tjat, lek, tröstande, skrik och skratt som jag lägger på dom... Att vara au pair borde alla vara innan man skaffar barn tror jag. Bästa övningen.
Dessutom sa min värdmamma igår att jag är som Mary Poppins! Det tar jag som en komplimang.






Nu ska jag sova! Godnatt!




Nils

Jag tror och hoppas att hon gillar dina presenter. Vad har du köpt för något igentligen?

Idag hade vi dans på idrotten i skolan och vi värmde upp med HippHopp-dans. Yo!

KRAMAR från HippHoppar-Nils!

2011-05-06 / 16:05:29
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Karin

Det är alltid kul att skypa med dig, men oj, så snabbt jag märker din dagsform. Jag förstod direkt att du var trött.Du behöver inte alltid vara glad. Du är fantastisk som lägger ner så mycket engagemang på barnen och din uppgift.Beundransvärt! Nu hoppas jag snart att renoverandet blir klart, så att du kan få sova! Så länge som de har hållit på, skulle man kunna tro att det är en jääättelägenhet.

Du tänker helt rätt, vad gäller att inte förlänga au pairvistelsen, tycker jag. Efter ett år kan du det där och andra uppgifter/upplevelser kan vara att föredra.

Sköt om dig! många kramar från mamma

2011-05-07 / 17:08:38
Karin

Det är alltid kul att skypa med dig, men oj, så snabbt jag märker din dagsform. Jag förstod direkt att du var trött.Du behöver inte alltid vara glad. Du är fantastisk som lägger ner så mycket engagemang på barnen och din uppgift.Beundransvärt! Nu hoppas jag snart att renoverandet blir klart, så att du kan få sova! Så länge som de har hållit på, skulle man kunna tro att det är en jääättelägenhet.

Du tänker helt rätt, vad gäller att inte förlänga au pairvistelsen, tycker jag. Efter ett år kan du det där och andra uppgifter/upplevelser kan vara att föredra.

Sköt om dig! många kramar från mamma

2011-05-07 / 17:09:24
Eije

Roligt att allt fungerar så bra. Det var en upplevelse att skypa gmed dig och Robin i påskas. Ni fick ju bra väder också men det är så att bra folk ska ha det bra. I måndags var jag med Birgitta i Lund för att gjorts den gömda sköldkörteln. Inget besked ännu men hon ska dit den 19 och får väl något besked då. Idag är det sommar och det har inte regnat på 6veckor. Läste att efter tronerna i mellersta USA så blir översvämningar. Födelsedagsfesten blir kanon och barnet gillar din present.

Kramar

Mormor o morfar

2011-05-08 / 13:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback