31 maj - Something has changed within me, something is not the same. I'm through with playing by the rules of someone else's game.

Då har jag sagt till värdfamiljen att jag inte ska förlänga... Det var tufft. För jag tycker om dom massor och att lämna dom känns jättejobbigt. Även om dom inte alltid gör de bästa besluten osv... Men att lämna tjejerna kommer bli jobbigt. Jag tycker ju att det är jobbigt att lämna cirkusbarn som jag bara känt i en vecka... Och de här flickorna har jag varit mer med detta året än vad dom varit med sina föräldrar...
Men om någon känner sig manad för att bli AuPair så säg till! För dom vill ha en ny svesnk AuPair.

Min långhelg var bra!
I torsdagskväll gjorde jag mer eller mindre ingeting. 
Sen i fredags så mötte jag upp Sophie och Marlén som är i stan. Vi gick runt i Soho. Jag köpte skor. Vi softade runt lite. Sen åkte vi hem till Sophie och tog en svensk fika på ett ställe i Brooklyn som heter Konditori. 
Sen åkte vi faktiskt hem till mig! Lagade mat och pratade strunt. Marlén tog sig hem. Jag och Sophie somnade framför en film. 
Lördag åkte vi in till stan igen. Försökte Shoppa lite bland alla andra miljoner människr. Sen hängde vi i Washingtn sq park och mötte upp Madeleine. 
Vi åkte hem till Sophie och sen hade vi tjejmiddag hemma hos henne. Nathalie ch Marlen slöt också upp då. Vi lagade spagetti och köttfärsås, första gången jag åt det på 8 månader!
Sen mötte vi upp peter och Patrick på stan. Men efter ett tag började jag ta mig hem igen.
Söndag så var det skype med mamma som vanligt. Åkte in och bytte ett par skor som var för små. Träffade Sophie och Nathalie. Fikade plågades i slen. Åkte upp i Central Park och hängde tills klockan började bli framåt 7. Då åkte jag och madde ner och gick på bio. Hangover part 2 och Bridesmaids. 
Efter det var jag så himla trött och ville bara hem. 
gick ner i Pathen och väntade på tåget. Hinner bli jätteirriterad för det är 20 minuter sent. Sen kommer tåget och alla går på. Tåget åker i ca 5 min sen stannar det. Det går inte längre... 10 minuter går, 20, 30. Dom säger att dom har prblem och ska försöka ta sig till närmsta station. Men det blir inget med det... Vi står stilla. Efter 1,5 timmar så har någon snubbe kommit och fixat tåget preliminärt och vi får backa tillbaka till första statinen. Vänta på ett annat tåg och sen åka hem. 
Att jag var på dåligt humör! Amerikanare är så sega också... I alla lägen. Så det hade säkert kunnat gå mycket snabbare om det hände i Sverige... Men nepp. PLUS att jag hade världens skoskav!
Sen på natten så åskade det och blixtrade. Ösregnade. Så då sov jag dåligt för den sakens skull.
Så måndag morgon var jag bara trött och irriterad. Jag skypeade med mamma, tvättade, gick till banken, gick en promenad trots skskav och 31 grader varmt. Låg på balkongen. Läste bok. Gick in för att det var för varmt. Skypeade med Simon Ingelsten! Ja.. Jag gjorde inte så mycket men det var bara bra. Sen kom värdfamiljen hem.


Jag och Sophie utanför Konditori.


Sophie och jag i Washington Sq Park

Säg mig vänner, bågen i August Rush?

Jag och Madde är laddade för att äta spagetti och köttfärsås!

Marlén och Jag


Fick en liten cirkusdos i Central Park




Petrick och Micke

Madde och Sophie


Anonym

Vilken tur att tåget kunde backa. Det var väl ändå en lätt klaustrofobisk känsla att sitta där. Idag har vi haft nästan 30grader men imorgon back to normal weather. Vilken trevlig bild på. Robin och Lena.

Till helgen åker vi till Skåne för helgen börjar på torsdag och det blir skönt för skolan går på högvarv nu. Sköt om dig så hörs vi snart igen.

Kramar

Eije

2011-05-31 / 20:29:16
Tove

Hejsan först a allt vill jag säga att jag tycker du har en fin blogg. Sen tänkte jag bara säga att jag blev lite intresserad av din världfamilj du får gärna skicka iväg ett mejl till mig om du har tid så får jag ställa lite frågor :) Mvh Tove

2011-05-31 / 20:44:46
Joss

Heeeej lisa!! nu har jag datakunskap i skolan vilket innebar att man kan sitta och lasa lisas blogg! sa nu har jag last ikapp lite och kande igen mig SJUKT mycket nar du berattade om att du vaknade mitt i natten och trodde det var morgon och fick panik... jag har gjort det typ tre ganger tror jag! numera vaknar jag innan alarmet ringer dock, och ligger och drar mig lite innan jag maste ga upp. later underbart men det ar mer helknappt eftersom alarmet ringer kl halv 6 pa morgonen...



iaf, verkar som om du har det najs! det har jag, trots vissa motgangar. och jag blev avis pa ert tablabygge i parken, jag vill ocksa!! gjorde lite med kajs nar jag var hemma men jag saknart!

forresten har jag fatt jobb pa cirkusskolan i sommar! och det kommer vara cirkusskola i gnosjo/hillerstorp runt midsommar ocksa som varnamo/skillingaryd ordnar. det ska bli aproligt!



bli inte avundsjuk, du far ju ha sommar i new york!



ha det bast och halsa nar pontus och co kommer till dig!

saknar dig och langtar tills vi ses i host!

//joss

2011-06-01 / 06:49:24
CarroH

Jag hade också en bra helg. Din andra moster Marie var med mig i Stockholm. Jag sprang mitt livs första maraton på 5:10, är sjukt nöjd. Men trots att jag bara var hemifrån fre-sön har det varit svårt att komma tillbaka till vardagen. Vill bara dit igen o springa Stockholm Maraton...

2011-06-01 / 13:35:54
nikolinafisk

gaaaaah vi satt ju fast två timmar i tunnelbanan i milano so i totally get it. och alla gubbar luktade sådär äckligt som bara de kan:P



men det väldigt härligt ut! och du känns som en sagokaraktär typ och bloggen är boken om dig. hmm, du har varit borta ett tag minst sagt:P



cirkusen kommer inte bli samma som dig keep it up så att vi återigen kan ställa upp i tablå lm någon gång hahhah:)

2011-06-02 / 01:46:59
URL: http://veritasetaeuqtias.blogspot.com
Karin

Det måste vara skönt, även om det var jobbigt, att ha det avklarat! Vadå??? Jo, att meddela beslutet att resa hem efter ett år. Jag tycker du gör helt rätt! Och deras kommentar att de vill ha en svensk au-pair igen, visar att du representerat landet på ett ypperligt sätt. Heja Sverige! (ps. Det är nationaldag idag!ds)

Vi hörs väl snart!?

puss och kram från mamma

2011-06-06 / 21:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback