18 maj - If you wait for me then I'll come for you. Although I've traveled far, I always hold a place for you in my heart.

bloggorka?
Det skulle man kunna kalla det.

Min VM är bortrest denna veckan vilket betyder lite mer jobb än vanligt... Men det är lungt. Klarar mig fint. 
Min fökylning börjar sakta men säkert att försvinna. I söndags när ja gvaknade hade jag något så fruktansvärt lock för örat och kunde knappt höra någonting. Sen övergick det till väldigt ont i örat och jag var rädd att jag fått öroninflammation. Men efter nässpray och ipren blev det bättre... Men till min besvikelse har jag fått tusen gånger värre tjut i örat... Hör det hela tiden :( Inte bra! Tänk så går det inte över...??
Min läxa går bra. Har skrivit hela historien och nu ska jag bara måla.... ca 12 sidor! Hjälp. Orkar inte...
Vädret denna veckan är verkligen botten. Regn, regn, åska, regn, kvavt, regn, kvavare, klibbigt.... Lite jobbigt. Fast iof gillar jag regn, faktiskt. När det inte är ivägen.

Helguppdatering? 
Jaa visst. Ärligt talat så var helgen inte så spännande. Men det var rätt skönt. 
I fredags jobbade jag och sen efter det gick jag en promenad. Köpte hem mat och kollade på Garden state, för jag hade hört att det skulle vara en bra film... 
Sen sov jag, gick upp tidigt på lördagen för att gå på au pair möte. Med våran nya LCC (kontaktperson) Och hon var så himla bra och trevlig! Känndes bra :D Hade en ny au pair i Hoboken med. Bor rätt nära! Kille från tyskland...
Sen åkte jag in till Cenral Park för att tråffa Nathalie, Sophie och En dansk tjej som heter Josefine. Vi åkte hem till Sophie efter ett tag eftersom hon skulle jobba. Lagade mat och kollade på film. 
På söndagen så gick jag, Nathalie och Sophie på en marknad i brooklyn. Åt crepes till frukost. Åkte in till en bar på times sq och kollade på VM hockeyn. Lokalen var proppfull med Svenskar och Finnar. Sen gick det ju inte så bra. Men trevligt var det ändå. 
sen åkte jag hem och åt med värdfamiljen... Gjorde lite läxa.
Sen var det måndag. 

Helgerna går fruktansvärt snabbt!

Och veckan vet ni ju redan om.... Jahaaa. Det var det.
Bilder kanske jag skulle vara så gullig att lägga in med :P Vilket krångel. Tror inte att storbloggare är ett yrke för mig.


Jag i söndags


Brooklyn


Hockey!


Min nya fina beatles tröja.


Såhär ser Z naglar ut. Pilligt? Ja.


Såhär ser mina naglar ut. Pilligt? Ganska. Bästa är glada munnen.


Zs presenter.


och en av de finaste låtarna... Som en liten bonus en onsdagskväll (natt för er andra)
Den är värd att lyssna på! Så gör det.
Tracy Chapman - The promise

.

CarroH

Du verkar väldigt ambitiös med din läxa! Blir säkert jättebra. Kasst väder här också, den fina sommaren försvann :-/

2011-05-19 / 12:43:32
emily.

gumman .

låten e fantastisk. å får mej att sakna dansgruppen .

att ja saknar dej satans mkt vet du ju redan!

å nu e de karneval på lörda me. och ja vill gå med dej!

2011-05-19 / 18:36:30
URL: http://emiiiilyy.blogg.se/
Karin

Hej! Äntligen lite uppdatering... jag har längtat! En ev blivande bibliotekarie som författar egna bilderböcker..eller?! Jag inbillar mig att det inte bara är jobbigt utan även lite kul. Kanske är det lite svårt att komma igång, eftersom man vill ju att det ska bli bra bilder. Hmmm... talar jag om dig eller mig. Jag saknar dig!

kram från mamma

2011-05-19 / 19:42:54
Markus

Bra uppdatering. :D Jag håller med om regnet där. :P Och Garden State? Har hört talas om den. Skulle den vara bra alltså? :D

2011-05-20 / 00:29:48
Per

Kul att du gillar Tracy C... KRAM /Per

2011-05-20 / 16:21:30
Nils

Jag visste inte att du gillade hockey. Jag såg också matchen. Inte kul. Vi har precis ätit frukost UTOMHUS. Första gången i år.



Kram!

2011-05-21 / 10:40:28
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Eije

Good Evening Holboken.



Igår målade vi om din nyckelpiga, du vet den där formade stenen vi fick av dig. Väder och vind hade slitit ut både färg pch prickar, men nu kan den vakta huset. du skrev att du ska måla 12 sidor i skolan där du går. Det blir lätt för dig som kan göra så snygga naglar. Fortfarande tycker jag att du är fantastisk som håller i och skriver så mycket så ofta och bilderna du illustrerar med är utmärkt. Iphonen tar bättre bilder än många kameror. hos oss är vädret mycket torrt men i NY är det mer varierat har jag set på lite vädersiter. Hoppas örat är ok och att du kan njuta av sommaren.



KramarMoM

2011-05-22 / 21:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback