23 maj - Do you hear me? I'm talking to you. Across the water, across the deep blue ocean under the open sky.

Hur är det med er där ute? 
Jag mår bra. Lite trött. Har sovit dåligt de senaste nätterna. Och drömt konstigt. 
Inatt vaknade jag lite innan kl 4 och flög upp ur sängen och började klä på mig kläder och allt. Trodde jag hade försovit mig. Men sen kollade jag på klockan och undrade varför både den och mobilen gick fel. Kollade ut genom fönstret... Bäckmörkt ute... Jag hade visst inte försovit mig. 
Men sen efter det kunde jag inte riktigt slappna av och vaknade någon gång i timmar och kände att jag var försenad. 

Helgen var bra! 
I fredags så åt vi middag och hade trevligt på Vapiano. tog en sväng förbi Griffin med. En sjukt bra kväll :) 
Lördagen skype med familjen som vanligt. Men min microfon till datorn har gått sönder så det fick bli skype över telefonen. Det funkar men jag får nog köpa en ny mic. 
Sen efter ett tag när Nathalie hade vaknat till liv möttes vi upp för en tacolunch och lite häng i central park. Sen gick vi på bio :P tro det eller ej. 
Vi såg nya Pirates filmen och Bridesmades. 



Och jag har varkligen svårt för Pirates filmerna, jag gillar första. Men sen blir det för mycket. Men ville ändå se denhär filmen. Alltså dom är ju inte dåliga, men dom är inte bäst heller. Och den här dög. Jag tog en liten 10 minuters nap i den. Men missade inget viktigt :P 
Men Bridesmaids! Så himla bra! Jag satt och skrattade och grät hela tiden. Så himla bra. Kan säga att det hamnade bland mina favoritfilmer. Visserligen måste jag se en film minst två gånger för att säga att den är med mina favoritfilmer och mina favoritfilmer är rätt många. Men den var verkligen bra. Se den!
Sen efter det var det hem och få lite mer dålig sömn (varje natt sen i torsdags har jag sovit så himla dåligt!) 
Och skola på söndag. Sista gången innan jag åker till Niagarafallen. hade redovisning som gick ganska bra. 
Finns inte så mycket att säga om det. Efter skolan gick jag runt i en bokaffär och fick två böcker med mig och sen åkte jag hem. Skypeade lite och var helt slut. Försökte sova tidigt... Men det gick sådär. Och resten av natten vet ni ju redan.

Så spännande var min helg. Hur var eran?

Jag har precis skrivit ett långt mail till min VM med och frågat massa om när min familj kommer hit och ledighet och sådär. Alltid lika svårt att fråga. Och aldrig vet man om dom kommer svara på allt. Och man vet inte hur stämningen blir. Jag har försökt ta upp en del grejer muntligt men det är så svårt. Dom lyssnar liksom inte riktigt, för barnen är liksom där. Men för mig går det lika bra och maila.
Vad kan jag mer säga? 
Vädret är botten här. Regn hela förra veckan. Solen har tittat fram lite. Mycket åska... Och det är fortfarande sånt tråkigt väder! Vad är det här! Det är liksom kvavt och varmt med. Jobbigt väder. 

Här är ett poträtt av mig som Sophies värdbarn målade av mig förra veckan. Snyggt va? Lisa Fisa kallar han mig med.


Jag och Natta i Central Park


Sen har jag två korta klipp ni måste se! 

Det här första var det ludwig som skickade till mig, känns bra att sverige saknar mig så mycket :P




Och det andra.. Har ni sett Despicable me? Om inte gör det! 
Här är det ett av barnen som älskar enhörningar som är så himla rolig. Skrattar varje gång.
IT'S SO FLUFFY!


CarroH

Först tyckte jag det såg ut som att han hade ritat ett skägg men sen såg jag att det var din glada mun :-D

2011-05-24 / 07:41:44
lovisa

allt bhra?:D

2011-05-24 / 08:52:37
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Markus

Its so fluffy im gonna die! Sjukt bra film! :D

Inte visste jag att Vapiano fanns i USA också. Nog för att jag visste att det är en kedja, men jag trodde att den var svensk.

Hoppas att allt är bra med dig!

2011-05-25 / 00:21:17
Nils

Jag håller med Despicable me är jätterolig. Jag har studiedag idag. Tar det lite lugnt. Jag packar för att åka till farmor & farfar på fredag.



KRAM!!!!!!!!!!!!

2011-05-25 / 10:51:25
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Anonym

Hej igen!



Sitter i mkin dataskrubb på skolan och väntar på en tekniker. vi ska byta ut alla våra datorer så det är en del att pyssla med.

skönt att du är frisk igen och tänk att få åka till Niagarafallen Awsome som det heter på svenska.

Vädret i NY verkar väldigt fuktigt och varmt enligt Iphone prognoser. Jag trodde det skulle vara mer likt medelhavsklimat.

Hörde om den hemska tornadon i Missori eller kanske var det i närheten. En hel stad av Kalmars storlek mer eller mindre förstörd. Obama har en hel del att stå i liksom din värdfamilj som ska svara på ditt mejl.

Ha det fantastiskt på er resa till Nf.



Kramar

Eije

2011-05-25 / 13:19:16
Isabelle

Karnevalen var i helgen! Vi kom fyra i tåget, men ändå 500 kr! ;)

2011-05-25 / 20:24:56
Karin

Bra att Ludvig skickade klippet. När jag såg det på TV:n tänkte jag: "Det vore en kul grej att skicka till Lisa." Nu är ju inte jag världens bästa på blogg, Facebook mm. Skönt att någon annan fixade det. På lördag kommer din mormor till Kalmar. Vi ska ut och shoppa. Per ska springa Stockholm Marathon, så han och Nils åker till Gunnel och Tage i morgon. Vädret här har varit blåsigt och växlande mellan strålande solsken och korta regnskurar. Ett ganska "vanligt" vårväder.

Sköt om dig! Skype på söndag?

många kramar från mamma

2011-05-26 / 18:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback