10 maj - You’re the apple of my eye.

Dunderförkyld, skulle man kunna säga. Men det är mest hosta.

Helgen var faktiskt riktigt bra! 
Fedag blev det tacomys hemma hos Jenny. Efter så skulle vi på bio men det var slutsålt! Så vi kollade på film istället. En välbehövlig tjejkväll! 
Lördag skypeade jag först med mamma och familjen och sen Emliy! Härligt! 
Efter det tog jag och elin en frukost i solen med manhattan skyline som utsikt. Härligt! 
Sen var det in till stan och shoppande på H&M. 
Sen gick vi upp till bryant park och satt och väntade på peter och patrick i två timmar! Sen gick vi hem till dom och lagade mat och hade det trevligt. Sen drog jag och madeleine med Sophie på bio. Water for elephants. Den var bra! Men boken mycket bättre! 
Ska försöka hitta en till bok som jag kan läsa nu.. Boktips någon? Ingen allt för läskig...
Sen var det söndag och skoldags... 10-16 var det skola och med redovisning och studiebesök på the MET. 
Etfer det åkte vi till brooklyn och spelade brännboll. Så himla kul var det! 
Sen var helgen sluuuut och jag somnade väldigt tidigt. Med en dunderförkylning. Mest hosta som sagt.

När jag kom hem i söndags så var Path tåget jättesent och jag blev så irriterad. Men sen när jag kom till Hoboken kryllade det av poliser mer än halva stationen var avstängd och när jag kom upp ur tunnelbanan så var det massa nyhetsbilar och nyhets människor som gjorde repotage. Konstigt tänkte jag och googlade vad som hade hänt... Tydligen så hade ett Path tåg kraschat på stationen i Hoboken. Av okänd anledning... Stod det i söndags. Ska kolla om dom kommit hitta felet. Men liksom kört för långt eller så och 34 personer var skadade. Någon som stog på perrongen hade också blivit skadad hörde jag. Och nu är det massa polis utreding, hela pathen ska vara nerstängd nästa helg. Så då är frågan hur jag ska komma in och ut från Hoboken då? 
Det "läskiga" är att det hände kl 9 på morgonen i Söndags. Och om inte jag skulle sovit hos Sophie så skulle jag stått på perrongen och väntat vid kl 9. Så där hade jag lite tur (peppa peppa ta i trä)

Idag har L varit sjuk med... Men min VM kom hem tidigt, så det var riktigt skönt! 
Nu vet jag inte vad jag ska göra. Man blir helt splittrad när man slutar såhär tidigt. Jag hade lätt sprungit en runda om det inte vore för hostan :P 
Men först av allt ska jag försöka börja på min läxa jag har till nästa söndag. Ska bara skriva en barnbok på 10 sidor. Om niagarafallen... 
Önska mig lycka till! 







CarroH

Jag såg Djävulen bär Prada i lördags o där nämns Hoboken. Där bor Lisa!

2011-05-11 / 14:15:42
Karin

Fy, vad otäckt att läsa om tunnelbaneolyckan. Jag hoppas du har en skyddsängel med dig vart du än går.

Försök att få lite extra vila om du är förkyld. Det kan bli komplikationer med långvariga förkylningar, t.ex. lunginflammation.

Hur får du tag i böcker? Svenska eller enbart engelska? Jag har precis avslutad "På det fjärde ska det ske" av Kajsa Ingemarsdotter. Det är hon som skrivit "Små citroner gula"...eller vad den nu heter. Den gillar du nog! "Vägen till Jerusalem" av Jan Guillo, om du inte redan läst serien om Arn. Här har det blivit försommar, 23 grader och solsken. Det är mänga tävlingar igång för Nils nu, fotboll, löpning och orientering. Det är minst en tävling per helg och även i veckorna. Han trivs. Snart är det Stockholm maraton för Per, så han tränar för fullt.

Jag har bokat en hel del till resan nu. Vi kan väl skypa till helgen, lördag 9.00-10.00(din tid)!?

Krya på dig-kramar från mamma

2011-05-11 / 20:34:40
Nils

Lycka till med berättelsen! Spelade ni brännboll med skolan, eller?



KRAMAR från Nils!

2011-05-17 / 15:03:55
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback