24 Mars - Have I gone mad? I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret, all the best people are.

Förlåt för dålig uppdatering, men jag har faktiskt något att skylla på! Jag har jobbat som en galning. Måndag och tisdag jobbade jag 12,5 timmar och onsdag jobbade jag 15 timmar. Idag jobbade jag 12,5 timmar igen. Så jag är helt slut! HELT SLUT. Denna helgen kommer jag bara ligga klubbad och inte göra någonting känns det som. Eftersom Måndag-onsdag nästa vecka kommer bli galet med. Som det ser ut just nu. Det värsta är att jag inte får något för det. Visst dom säger att jag ska få extra ledigt... Men jag får bara ledigt när dom åker iväg. Men när min familj kommer hit så ska jag se till att få ut lite extra dagar. Det förtjänar jag! 

Sååå vad hände för mig i helgen?
Fredag var det ingen skola för Z så vi hade hela dagen utan någon planerad aktivitet. Men tur för oss så blev det strålande solsken och 21 grader varmt. Temperaturen var faktiskt uppe i 22 också! Härligt. Så vi var praktiskt taget ute hela dagen. Träffade massa kompisar till Z och sen när L ville ha en nap på gick jag en runda med henne när en kompis och hennes Nanny tog hand om Z. Och sen satt jag i solen och väntade. Skönt! 
Senare på kvällen så träffade jag Emma och vi hade en liten picknick. Men lite besvikna blev vi, för temperaturen sjönk drastiskt där på kvällen. Men mysigt var det. Sen blev det en tidig kväll för mig. Jag kollade på en film och bara tog det lugnt. 
Lördag så skypeade jag med Mamma och Nils. Dom skickade lite sommarkläder. Så snällt så! Tack! 
Sen bar jag av för att träffa Elin, vi möttes upp och satte oss i solen ett tag. Sen åkte vi till IKEA! Så värt. Vi ät kötbullar, kollade på alla svenska grejer och namn. Spanade på alla svenskar som är där. Och framför allt så köpte vi lite svenska delikatesser! Mums! 
Efter det tog vi oss hem till mig där vi fikade lite, myste, gjorde iordning oss och lite senare stack vi ut och dansade. Åter igen så hade jag en toppenkväll i Hoboken! Längtar till sommaren, tror det blir ännu bättre så.
Sen på söndagen så åkte vi in till stan och åt frukost/brunch på Max Brenner. Så himla gott!
Efter det gick vi runt och fönstershoppade lite. Båda behöver spara till Miami! Satte oss i solen innan Elin behövde åka till sitt au pair möte. 
Sen åkte jag hem för att ta ytterligare lite lugnt. Satte mig på våran balkong och skypeade lite, fixade med lite småsaker. 
Sen gjorde jag en väldigt svensk kvällsmat och kollade på ytterligare en film. För himla bra! 
Så helgen var verkligen kanon!

Och nu är det redan torsdag och det har inte hänt ett dugg i veckan. Jag har bara jobbat. Slutat sent och sen sovit. jobbat... Ja ni vet.
Som jag sa innan så hade vi ju sommarvarme, mer eller mindre förra veckan och helgen. Men både igår och idag har det snöat!?!? här! Helt otroligt. Verkligen deppigt! Jag trodde ju vi skulle få vår nu! 

Idag är jag så himla körd i huvudet... Så jag har aktiverat barnen med saker och jag har mer eller mindre bara suttit och glott... Men vad ska jag göra? Inte mitt fel att jag är så trött! 
Sen imorgon ska vi ha en kompis med hem... Och min VM hade lovat att vi skulle ha henne lite längre in på kvällen. För att mamman till kompisen behöver ha avlastning. Jag behöver väl med det? Jag har en känsla av att jag får vara lektant ganska länge imorgon. Men vi får se :) håll tummarna!

Helgen då? Jaa. Jag har inget planat. Får se vad mina vänner gör, vad jag orkar... Ibland bävar jag lite för helgen. För alla har planer och jag har jobbat så mycket i veckan så jag inte hunnit vara med och smida planerna. Och jag är så ofta ensam på veckorna för att jag jobbar så mycket och hinner inte träffa någon. Så min stora skräck är att vara ensam på helgen. Det är skönt att vara ensam med, verkligen. Men man vill inte bli tvingad till att vara ensam, man vill välja det. Speciellt den här helgen när många av mina underbara vänner är i Branäs och har en av dom där bästa helgerna på året! Lite avis är jag allt. Jag får väl helt enkelt hitta på något kul i NY. Haha.



Det fina vädret i fredags.



Ikea, Mums!




Jag troooor dom bygger om, men är inte säker.





Max brenner!



Bästa kvällsmaten på länge! Kaviaren jag köpte är redan halvtom! 


Mina nya lakan, som jag nu ska somna i. Godnatt!


Markus

Om du förtjänar att ta lite ledigt? Det tempot dom håller dig på nu är bara inte ok. Vi pratar liksom inte om att bryta mot kollektivavtal längre utan mänskliga rättigheter. Det är liksom inte hälsosamt. Fin rubrik för övrigt. :) Hoppas att det är bra med dig i övrigt!

2011-03-25 / 08:24:45
CarroH

Du aktiverar ungarna, det är väl det viktigaste, sen gör det väl inget om du sitter o glor....RÄTT, man vill SJÄLV välja när man ska vara ensam. Men skulle du råka bli ensam en helg kan du ju träna ;-P

Idag får jag lön o d ska fn spenderas!!!

Puss&Kram Carro

2011-03-25 / 10:13:20
Joss

du förtjänar lite ledigt lisa!! eventuellt även extra betalt. tycker det verkar som om du jobbar liiiite för mycket så att säga... se till att fixa det så vi inte oroar oss för dig lis!<3

kramar!^^

2011-03-25 / 16:13:53
Karin

Ja men det är ju så det är för en au pair! Du ska inte ha avlastning utan värdfamiljen. Det blir inte lättare om du hakar upp dig på det. Se det hellre som om de har stort förtroende för dig. I annat fall skulle du inte få ta hand om ett extra barn framåt kvällen. Tänk positivt, så blir det lättare!

kram på dig!

2011-03-28 / 21:07:39
Nils

Ja, det är väl lite tråkigt att du jobbar så mycket, men då uppskattar man helgen mer. Nu ska vi ha två studiedagar och helg på raken, alltså 4 DAGARS LEDIGT.

Fina bilder!

KRAM!

2011-03-30 / 16:27:59
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback