8 mars - Even if we're far apart, we are always joined in the heart.

Vad är det för en dag? Det är ingen vanlig dag för det är Internationella kvinnodagen! 
Eller så fyller min lilla Mamma år. Grattis på födelsedagen Mamma! 
Hoppas du hade en bra dag?

Jag har haft en hyfsad dag. Fortfarande halsont och känner mig lite hängig. Men det är bara att bita i det sura äpplet (eller hur man säger) Och jobba på. 
Tjejerna har skött sig hyfsat bra. 
Jag tappade bort Zoe för första gången idag. När vi skulle hem från skolan så gick jag med L i barnvagnen och Z åkte på sin kickboard. Vi kom ifatt Hennes kompis från klassen och började ta sällskap med dom hemåt. Z och hennes kompis blev så uppe i varv av att åka kickboard tillsammans (hennes kompis hade sin kickboard med) så dom åkte längre och längre ifrån oss. Vi ökade takten och när vi var inne i parken måste man runda ett hus. Och sen vet jag att Z vet rätt väg egentligen. Men på något sätt när jag kom runt huset så var Z borta! Så långt framför mig var hon ju inte.... Och hennes kompis mamma blev också orolig. Vi delade upp och och började leta. Och efter ungefär 2 minuter får jag ett samtal av ytterligare en annan Nanny som hade mött en störtgråtande Z. Bara 50 meter från mig... Så tjejerna hade tagit fel väg och med alla buskar och så. så såg vi inte dom. Men tillslut kom dom tillrätta. Hon var väl borta 3 min... Men jag hann få panik. Och hon var jätterädd! Hon grät smått för sig själv hela vägen hem sen. 
Jag vet att jag brukade komma bort när vi var i ullared och sådär när jag var liten. Oj vad jag hatade det och rädd blev jag med. Men Robin, min storebror var alltid skitlugn... 
Eller hur var det mamma?

L då? jo som jag sa igår har hon börjat fråga "why" om allt. idag frågade hon "why poop Dtisa?" Jaha..... Ehm... för att maten du äter måste komma ut igen? Är det normalt att vara två år och fråga varför man bajsar?

För övringt var jag SÅ arg på min VP idag på morgonen... Eller irriterad. I måndags kväll bestämde vi kl 11 prick att jag skulle börja. Och jag blir jätteglad! Inte bara för att jag fick sovmorgon (behövdes nu när jag är så förkyld) Utan för att för en gång skull veta när jag börjar. Jag var så nöjd när jag gick och lade mig för att få veta när jag behövde gå upp utan att stressa. 
Men nepp. Jag fick ett sms kl 10 (ja jag var vaken) att han ville ha mig kl 10.15 för att han var tvungen att åka till jobbet. Jaha..... visst. går ner. Tar hand om ungarna. Åker pappan till jobbet? Nej. han ligger och snarkar. i typ två timmar till... han var bara lite för trött för att ha hand om sina egna barn.
Och precis innan han somnade om bad han mig att hitta brandlarmet som tjöt (slut på batteri) han sa att det skulle ligga i ett av fönsrerna. Men jag hittar det inte (dessutom kom inte pipet där ifrån) och han blir skitsur för att jag inte kan fixa det. Sen när han vaknar så frågar han varför jag inte fixat det... Va? sen när behöver jag fixa deras brandlarm?
Jaja. Jag kanske bara är känslig. Men eftersom jag redan jobbar utan schema och udda tider och är flexibel och inte får så mycket uppskattning jämt så blir det bara för mycket ibland. Men men. Nog om det! 

Imorgon blir en lite hårdare dag. L har också klass, vilket betyder att hom inte får sova hela sin nap som hon behöver. Och då kan det bli lite trixigare.... 
Men det ska nog bli bra! 

Åter igen Grattis Mamma!
Kram!
Och nu när jag hittade denna bliden så fick jag lite nostaligkänslor. 
Kolla på alla dom här fina bilderna på awesome folk! 








































CarroH

Nä, hon har definitivt nån bajsstörning! Nu vet vi dessutom vad hon heter. Men det hade man kunnat gissa sig till. Zoe o Loe kanske.

Snygg reklam för BRAGO-kex.

2011-03-09 / 07:41:59
Nils

Jag är också sjuk. Fick gå hem från skolan igår. Nu sitter jag här hemma och väntar på att pappa ska komma hem. Bilden på mig är "ganska" gammal.

Ha det så bra!

KRAM!

2011-03-09 / 11:22:02
Karin

Tack för grattishälsningen!

Smart unge som redan börjar fråga vad det egentligen är som kommer ut. Vänta bara, det kommer mer. Hon kan t.ex. börja spola ner saker i toaletten, för att se om det går eller peta in saker där de inte ska vara.

Appropå det där att bli rädd. Med risk för att verka vara en usel mamma, ska jag berätta vad som hände när du var relativt nyfördd och Robin två år. Robin står bredvid mig i fotoaffären, framme vid disken. Jag betalar, plockar upp kassen och upptäcker att Robin är borta. Affären är liten och snabbt konstaterar jag att han inte är där. Eftersom det är en varm och skön höstdag, står dörren öppen. Jag springer ut med dig i liggvagnen, snacka om barnvagnsrally! Jag hittar Robin på Storgatsbacken. Han står lugnt och tittar på när några gubbar byter lampa på en husfasad. Inte rädd, inte orolig utan helt cool med nappen i munnen.



...och du, det är tur att du är vuxen, eftersom pappan inte lyckats växa ur tonårskostymen.

Det står säkert, i det finstilta, att au pairen ska byta batterier i brandvarnaren. Har säkert något med barnens säkerhet att göra.(skämt)



Hoppas du snart blir fri från förkylningen.

Sköt om dig och "dina flickor"!

Vi ska till Växjö på lördag. Ska vi skypa då?

Bamsekramar från mamma

2011-03-09 / 18:48:22
Emelie

Hej :)

Har du åkt till USA med ngn förening eller så? Vad heter den isf?

Funderar själv på att åka dit efter gymnasiet! :)

Tacksam för svar!

2011-03-10 / 11:54:07
Joss

åå vad söööt!! (jag menar förstås lille kenny starfighter och inte den konstiga typen i kanindräkt..) kram lisa saknar dig!^^<3

2011-03-12 / 07:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback