7 mars - Twice as much aint twice as good.

Dagen har gått bra . Vaknade med halsont bara... Så himla tråkigt. Vill verkligen inte bli sjuk.
Men annars gick dagen bra. Z var på playdate efter skolan så jag slapp hämta henne och L sov i lite mer än 3 timmar. Skööönt!
Sen var det bada tjejerna och sådär som stod på schemat.
För övrigt är L nästan helt blöjfri... eller hon har blöja på sig men hon säger nästan alltid till när hon behöver gå på toa! Så himla duktig tjej. När brukar man bli blöjfri? Hon kissar liksom inte ens på natten. 
Men hur som helst så efter hon hade varit på toa idag så när vi spolar så slänger hon sig på toaletten och skriker "Byeee, Byeee pee pee. Byeeeeeeeeeeeeee!!!" Jättedramatiskt och med liksom gråten i halsen. Haha jag förstod inte var det kom ifrån. Efter vattnet hade spolat så stod hon bara där och sa. "bye, bye" hahah jag kunde inte hålla mig för skratt. Dom är för roliga ibland. 
Speciellt L som hittar nya ord och sätt att uttrycka sig på hela tiden. "L, happy" kan hon säga när hon är glad. Och om jag lotsas att vara ledsen när vi leker ger hon mig en kram och säger "Huuuuug. Lisa happy now?" Hon har alla möjliga roligheter för sig. Precis dom här veckorna har hon börjat säga "Why lisa, why?" om allt. Det bådar inte gott! Och säger "alright" och "yes way" när jag säger "no way"
Men man måste veta vad hon pratar om för annars vet man inte vad hon säger. Hon har ju liksom fortfarande bebis språk. Typ Lisa låter mer som "tdisa" (jag kan inte ens härma det) och typ daddy, pottey och sorry låter precis lika dant!

Igår var det massa som läste min blogg men ingen skrev någon kommentar. Kom igen!? Varför inte? Jag vet att det kanske är mycket begärt att alla ska kommentera. Men det blir lite roligare då. Så om ni vill (jag tvingar er inte) så får ni jättegärna skriva vilka det är som kollar in och fråga vaaaaad ni vill! Någonting måste ni väl undra?
Eller så kan ni skriva hur ni mår?
Haha nu kanske jag kräver för mycket men om ni har tid och ork så!

Imorgon börjar jag inte förrens kl 11! Sensation! Men det är för att jag kommer få jobba sent imorgon med, till 22-23 någonting. Men det ska nog gå bra. Skönt att få sova ut lite... Måste dock täcka för mitt fönster i taket på någotvis. För det blir bara ljusare tidigare och tidigare... Men fönstret sitter ju så högt upp (nehe i taket!) kanske får be min värdpappa om hjälp.







CarroH

Jag mår -sådär...Fyller år på lördag & visst gärna uppvaktning men INTE åldrande!!

Ja, hon e verkligen duktig om hon e torr så tidigt. Men den där separationsångesten får ni kanske jobba lite med hehe.

2011-03-08 / 09:02:13
Pauline

Hörru vännen.. har du hittat någon trevlig karl de skulle ju vara intressant att veta.. du skulle ju hitta en rik karl till mig som kan ta hand om mig ( och nu även ett barn)



Haha så berätta nu för Pauline finns de några snygga killar där i staterna



puss

2011-03-08 / 16:31:46
Markus

Ok. Jag erkänner. Det var jag som gjorde det. Jag läste men kommenterade inte. Förlåt. :D Grattis till sovmorgonen i alla fall och grattis på kvinnodagen (om man nu kan säga så). Låter knepigt med separationsångest från det man lämnar i toan. Kan komma att bli lite av ett problem om hon inte växer ifrån det. :P Om jag ska var ärlig så visste jag inte vem Sarah Jayne Jensen var men du förstår väl att du nu är tvungen att se till att hennes niece och Z blir bästa vänner. Kriga vidare!

2011-03-09 / 00:25:23
Nils

Jag har blivit sjuk, så jag hoppas att du inte också blir det. Ha det så bra!

KRAM!

2011-03-09 / 11:27:06
Karin

Har visst missat, pga av mycket jobb (även kvällstid), flera inlägg. Det blir lite konstigt när man inte svarar på dem i "rätt" ordning". Men det är alltid lika kul att läsa vad du skriver.

Kramar i mängder!

2011-03-09 / 19:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback