6 mars - There is a crack in everything, that's how the light gets in.

Uppdatering? Ja men visst.
1. Montana. Det var så sjukt bra! 
Bra skidåknig, Sophies värdfamilj var bra, huset var underbart (med hot tub och allt!). Det var lite kallt några dagar dock (-27 C...) Brrr. 
En dag åkte vi inte skidor utan vi åkte till ett sånt bad som man badar ute. Det var fint det med. 
Dock! Så var vårat flyg inställt när vi skulle dit. Pga snöstorm i Minneapolis. Jag och sophie kollade på varandra och visste inte om vi skulle skratta eller gråta. Typiskt våran tur... Men eftersom Sophies värdmamma är sjukt bra så fixade hon att vi kunde åka till salt lake city senare på måndagen och sova där för att sen åka vidare. 
Så det löste sig tack och lov. 
Och när vi var i salt lake city så såg jag en av Z kompisar, eller en som går i hennes paralellklass. Tyckte det var lite roligt. Men det bästa var när hon sprang fram till dom som mötte henne så var det Sarah Jayne Jensen som är en grym dansare som vunnit flera national dance titles och är en av huvudrollerna i Center stage 2 - turn it up och med i Hairspray. Coolt? Ja! Så det var alltså Z kompis moster. 
Och när vi ändå pratar om kändisar så är det tydligen så att Justin Timberlake alltid brukar semestra i Big Sky där vi åkte skidor. Men han såg vi tyvärr inte...
Något mer ni vill veta om Montana?

2. Veckan har varit bra. Väldigt intensiv dock. kom hem på måndag kvällen och får reda på att L är sjuk. Så det har varit att ta hand om henne väldigt mycket plus att hon fylde år i torsdags. Så det var att fira det med. Kom ner på morgonen och det enda hon fått då var ett kort på boret från mamma och pappa. Sen gick hela dagen och jag firade henne lite själv med Z också. Så hon fick ett paket och svenska pannkakor av mig. Sen vid 6 snåret så åkte vi in till stan för att äta på en restaurang där servitriserna och servitörerna sjöng. Ett hyfsat känt ställe som ligger vid Times sq. Mysigt! Sen gick vi till M&M world store och L fick välja sina egna presenter och liksa så på disney store... En ganska konstig tradition tycker jag. Så hon fick liksom bara ett inslaget paket på sin födelsedag och det var från mig.
Plus att Z inte kan hantera att det är någon annan än henne som fick uppmärksamhet och presenter... Ojoj. hon var så arg och svartsjuk. skriker att det är henens födelsedag. tar sakerna från L och slår henne med dom... Hon är nog inte van vid att andra får presenter eller hur man ska säga... 

3. Helgen har också varit bra. Jag var helt inställd på att jag inte skulle ha något att göra denna helgen... Men i fredags efter jobbet så åkte jag in till manhattan och kollade på Bio med Nathalie, Madeleine och Nanny. Vi såg the fighter, den var bra! Sen blev det hem och sova för att skypea med Mamma, Per och Nils på morgonen på lördagen. Sen skulle jag faktiskt jobba på lördagen. Andra gången sen jag kom hit jag jobbar på en lördag. Men jag hade lovat ställa upp så att dom kunde ställa igordning för kalaset som vi har idag. Så jag jobbade från 12.30-17.30. Sen kom Elin till mig! Och det har varit St.Patricks day firande här i Hoboken hela helgen så det har varit sådan folkfest! Helt sjukt. Flera tusentals med människor i grönt som är glada. Plus att vi hade 14 grader varmt på lördagen. Så jag och Elin gjorde en kickass utgång i Hoboken igår. Så himla bra var det! 
Elin sov hos mig och när vi vaknade hade min värdmamma städat bort Elins kontacklinser.... :S hahah så dåligt samvete fick hon! Men det var tack och lov bara endagars. Men hon hade inga extra med sig... 
Vi tog en frukost på starbucks innan hon åkte hem och sen var det kalas som stog på schemat. Himla massa kalas. Askungen kom hit. Och massa barn! Och massa presenter, så det har hon fått massa av nu. Från kl 13 till jaaaa nu så är det kalas. Full Rulle! Och skungen ser ut som en man i klänning och peruk... Stackars barn som tror att askungen ser ut så på riktigt nu. Haha nej då :) 

Bilder? Jo men visst.



























Födelsedags pannkakor.


Restaurangen. 


M&M World store.


Cinderella.


Ls födelsedagstårta. 


Joss

Lisa!!! Ge mig lite snö och minusgrader och skidåkning!!! xOO

kram<3^^

2011-03-08 / 07:13:19
Nils

Vad roligt att det var kul med skidåkningen. Många fina bilder.

KRAM!

2011-03-09 / 11:15:37
Karin

Härliga bilder!

Vilken födelsedagstårta!

Kommer du ihåg igelkott-glass-tårtan du och Robin brukade ta med till "dagis" för att bjuda på?

kram

2011-03-09 / 18:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback