27 Mars - Whenever I start feeling sick, I just stop being sick and be awesome instead. True story.

Oj vilken lugn helg. Men jag tror jag behövde det.
Fredagskväll var lugn... Min värdfamilj hade beställt pizza och bara hade det mysigt. Jag var som en zombie... 
Skypeade med mamma, nils och per på lördagsmorgon. Sen tog jag mig in för att träffa nathalie. Vi lunchade och sen kollade på bio. För att inte spendera massa pengar i storstan är bio bästa sättet! Vi såg the lincon lawyer och sucker punch. Den första var riktigt spännande! Och sucker punch som jag sett fram emot var bra! Väldigt konstig, vilket jag visste att den skulle vara. Men jag gillade den ändå.
Sen skulle nathalie jobba och jag åkte hem för att göra iordning mig och träffa upp Elin och hennes kompis. Men när jag kom hem kände jag mig för trött och det verkade bli så sent. Så jag stannade hemma... Kände mig lite tråkig, men bättre vila än att bli sjuk eller något. Tänkte jag... Men jag fick en så himla ont i magen så jag låg vaken halva natten och bad för att min magkatarr inte kommit tillbaka. 
Sen idag så har jag bara mött upp Madde och Nathalie. Vi gick på stan och lunchade på ett jättemysigt ställe. Jättebra mat men förmodligen världens trögaste parsonal som fick allt vi beställde fel, flera gånger om.
Jag höll mig ifrån shoppingen förutom att jag köpte ett par solglasögon. Bra gjort. 
Och nu är jag hemma. Med en ond mage och ett väldigt trött huvud... 
Börjar alldeles för tidigt imorgon! 
Men snart är min värdpappa hemma och då blir det lite lugnare igen. Men också ett minus, för ibland kan han vara lite som ett extra barn....... Eller, nästan iaf.

Nu försöker jag fixa lite med CV, hitta rätt kurser jag måste gå här innan jag åker hem. Måste maila min värdpappa... Ja jag har lite smågrejer jag måste göra. Sen hoppas jag på att jag kan somna gott inatt!







Per

Tack för presenten! Plats för en hel del! Solen tittar fram efter lite regn i natt. Har håltimme o väntar på sista passet...

2011-03-28 / 12:58:03
Karin

Toppen att du kan se vila som en skön avkoppling! Redan när du var liten blev du sjuk om du höll igång för mycket. Kommer du ihåg det!? Du behöver nog vila för att magen ska må bra också dvs. undvika stress. Sköt om dig!

Vi hörs senare i veckan via mejl. I morgon och på onsdag ska jag till universitetet och hålla sammanlagt sex föreläsningar för lärarstudenter. Kul, men en anspänning. Känner du igen stressen/känslan?

kramar i mängder!

2011-03-28 / 21:16:32
Nils

Jag förstår att det kan vara tufft att ha värdpappan hemma. Jag hoppas att magen blir bättre!

KRAM!

2011-03-30 / 16:36:36
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback