25 mars - There is no way to peace, peace is the way.

Hej min mjuka gosiga säng... 
Jag känner mig inte helt 100% just nu. Kroppen, magen och huvudet värker. Tack och lov att det är helg! 
Så till slut blev det nästan 65 timmar jobbade denna veckan. Är inte det rätt mycket? 
Och jag är så dum med, eller jaa ni vet. Ska vara så himla trevlig.
Typ idag skulle mamman komma hem kl 17. Hör inget från henne, lite efter 17 så får jag ett sms att hon åker från jobbet. Det tar kanske 45 min att komma hem. Jag blir jätteirriterad! Och jag har verkligen ställt upp hela veckan. Hon kan väl åtminstonde säga till tidigare? Men sen när hon kommer hem. Så säger hon "jag var tvungen att göra det och det...blablabla" och jag säger som vanligt. "ingen fara, jag förstår" eller något liknande. Alltid. Typ som i onsdag som jag jobbade 15 timmar. Säger jag "nää men det var inte så farligt" haha. Varför? det var ju jättejobbigt!

Och ni som tycker att jag ska prata med dom. Jag har försökt prata med Pappan. men han lekte typ dum och fattade inte alls vad jag menade. Jag blev faktiskt riktigt sur! För han tyckte det jämnade ut sig när dom åkte iväg och han trodde inte alls på mig att mina kompisar som jobbar övertid får betalt. Jag kollade till och med med Lindsey vad hon fick i timmen när hon jobbade över. Och sa det till honom. Men det var ju orimligt. Han lekte typ dum och låtsades inte fatta vad jag egentligen menade. Oerhört frustrerande. 
Och sen vill jag liksom inte säga att jag vill ha ett exakt 45 timmars schema som det ska vara egentligen. För då är jag 100% på att dom kommer bli sura och inte ge mig ledigt när jag vill. För när mamma och familjen ska komma hit så vill jag ha lite extra. Samma när jeanette och familjen kommer hit vill jag med ha någon dag. Men om jag skulle be om ett exakt schema så skulle dom inte ge mig dom dagarna för att dom inte "är skyldiga" mig det... 
Men sammtidigt så känner jag mig utnyttjad, för jag har jobbat gärnet av mig denna veckan! Och jobbat in ca 20 timmar mer än vad jag får jobba. Det är bara två dagar jag har jobbat in då... Men sen om jag råkar jobba 40 timmar en vecka så åker ju två bort timmar bort. och sådär. Det är så dom tänker... 
Och sen vill jag inte heller börja bråka med dom, jag vill ju inte byta familj...

Men så ligger det till. Är det någon som förstår? Eller inte? har någon fråga? 
Nu är det iaf helg och det ska jag fira med att sova.
Sen blir det att träffa Nathalie imorgon och bio. Sen på kvällen får vi se vad det blir för roligheter!

Även om jag jobbar massor och barnen gör mig galna. Så tycker jag om dom väääldigt mycket. Speciellt när dom sover, skrattar, lyssnar, gör som jag säger och sjunger kom igen lena.

Jag och Z


Jag och L.



Joss

Usch lisa jag förstår verkligen det jobbiga familjen-kanske-blir-arg-problemet. Min värdfamilj skällde på mig för att jag "aldrig hjälpte till" när jag skurade badet varje dag, plockade fram och bort från bordet varje dag (mycket mer än min värdpappa och lillasyster) samt hängde all deras tvätt på helgerna. Jag var helt slut och hade inte en minuts fritid utom sent på kvällen, och ändå ville de att jag skulle hjälpa till mer. Det var jättejobbigt. Men jag kunde inte klaga heller, för det kan man ju bara inte. Usch och fy.



men kan du inte kolla med din organisation om du nu har nån? inte för att jag vet vad de kan göra... eller kanske bara säga till din värdmamma att du är trött. sådär lite gulligt uppgivet? :P det kanske skulle gå..



iaf KRAM på dig och lycka till och glöm inte att vi finns här för dig, om än lite långt bort :)

2011-03-26 / 10:14:58
CarroH

Jag förstår. Du får väl väga fördelar mot nackdelar. Vill du ta striden så kanske det är värt det men som du säger så riskerar du också att åka med huvudet före. Hade det varit jag så hade jag nog bitit ihop men bett om ledigt när det är något speciellt skäl till det, t ex nu när Karin & co kommer. Då kan du ju också komma med konkret dag och tid. Skulle också bara be om en eller ett par dagar åt gången, inte komma med ett helt veckoschema. Så kanske deras (VM:s???) generösa sidor kommer fram igen =)

Här då? Helg är det. Är i Lund. Micke jobbar på taxi inatt och gjorde det natten till idag också. Dessutom börjar han nytt jobb jobb som anläggare på måndag, så han är totalt innesluten i sig själv, skulle inte märka om jag klev in genom ytterdörren spritt naken.

Vilka söööta små händer!!!!!!

Puss&Kram Carro

2011-03-26 / 11:47:33
Anonym

Hej Lisa

Nu ar vi i palenque och det ar 35 grader i skuggan. Resan ar 193 mil och vi besoker 6 platser. Det ar valdigt intressant. Mexikanarna ar vanliga och trevliga och manniskor har det bra har.

Var guide Annika ar svenska och kom hit som au pair som artonaring for att lara sig spanska och har nu varit har i 30 ar.



Ha det sa bra



Kramar

Mormor o morfar.

2011-03-27 / 00:19:21
Karin

Berätta gärna lite vad du gör tillsammans med barnen. Jag är så nyfiken! Det är ju många timmar.

kram från mamma

2011-03-28 / 21:11:23
Nils

Fina bilder!

Ja, du borde verkligen få några dagars extra ledigt när du själv vill!

KRAM!

2011-03-30 / 16:33:16
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback