17 mars - Spring is when you feel like whistling even with a shoe full of slush.

Ytterligare en 13 timmars dag. Inatt kan jag nog somna gott iaf.
Men dagen har gått rätt snabbt ändå, med 17 grader varmt så blir det lätt så. Imorgon är det ingen skoldag och mamman ska jobba hemifrån. Det gäller att vara på topp då. För 1. så vill barnen springa till henne hela tiden. och 2. så känner man sig mer övervakad... Men ja. Det blir nog en kortare dag hur som helst. 
Sen är det helg! Skönt! 

En av Z kompisars nanny som vi hängde med i parken idag var så söt. L låg och sov och Z och kompisen lekte. Och jag och Nannyn satt och pratade. Hon är en äldre dam i 50 års äldern, spanskt ursprung skulle jag tro. Hon är snäll och pratar gärna. Och hon är så orolig för att min värdfamilj utnyttjar mig. Hon tycker att det är skandal att jag inte får mer än 200$ i veckan och sådär. 
Men hur som helst så pratade vi fram och tillbaka och så frågade hon när jag fyller år. Och när jag sa den 24 september blev hon helt till sig! Och typ sa"men det är ju därför! Jag fyller år den 28 sept!" och hon berättade att hon alltid kännde en "connection" till sånna som fyller år i närheten av henne. Och hon berättar hur hon har varit orolig för mig och tyckt synd om mig. Och liksom känt sig ledsen och känt med mig när jag har haft det "svårt". Haha så himla söt är hon. Och nu låter det väl som att jag har klagat massa inför henne, men det har jag verkligen inte. Tvärt om, men det är ju klart. Jag är ju ärlig med. Haha så himla söt. En annan gång så sa hon att hon tyckte jag var så söt så jag borde kunna bli fotomodell. Haha!
Och nu sa hon att vi MÅSTE, MÅSTE träffas och göra något innan jag åker hem. Så hon får säga hej då. Haha Det är ju 7 månader kvar. 
Men hon vill bara väl. Det är ju snällt av henne.

Seeen gjorde jag en videoblogg i brist på annat.
Ser lite knasig ut. Lite trög för jag inte vet vad jag ska säga. Låter lite konstig. Ser kanske inte så glad ut. Men det bjuder jag på!

CarroH

Bra men man ser bara halva dej hela tiden....och den lilla låter sötsötsöt.....

2011-03-18 / 20:30:48
Nils

Igår hade vi nollgradigt och snö, så det var inte så kul. Nästa vecka ska vi få 15 grader varmt så då försvinner nog snön. Jag tycker videobloggen var bra!

KRAM!

2011-03-19 / 09:07:39
Karin

Hej Lisa!

Fantastiskt rolig video. Visst är vi intresserade av att höra om din vardag dvs. när ni döper dockor och när du svarar på why-frågor. L låter verkligen näpen, men också som om hon är väldigt aktiv. Har det blivit bättre mellan syskonen? Z gav sig ju på L en hel del.

Din rubrik passar bra för hur det är hos oss nu. När jag cyklade till jobbet igår, fredag, började det snöa. Efter en mil, då snön bara vräkte ner, var det ett snötäcke på 10 cm. På eftermiddagen blev det varmare och allt blev blöt snöslask. Inte kul!Och du, jag behöver inte klura på det där med jacka av respektive jacka på. Vuxna brukar lösa det genom att känna efter. Små-tramsar... sådana strax över 10 år, brukar tro att de är coola om de lägger av sig jackan så fort solen skiner dvs för tidigt.

Idag ska vi ut och shoppa på stan. Nils behöver nya kläder och skor. Vi kanske t.o.m. äter ute idag. Varför inte lyxa till det, en vanlig lördag?!

kram mamma

2011-03-19 / 09:20:00
Eije

Hej

och många tack för det fina kortet av dig och Robin samt hälsningen på din blogg.Har slarvat lite med läsningen, men det beror på allt pyssel med vikarier och annat för 2 veckor off är ju lite. Dessutom går tåget 5.20 på måndag morgon.

Vilka fina skor du köpt och Miami! Vilka ska du åka med och vad tänker ni göra. Du behöver inte oroa dig för vädret för det är ingen orkansäsong nu, Information om vädret fick du av mamma Karin och det är ju skillnad mot NY.

Connection verkar lite skumt men kan också vara okej. Om du tänker träffa henne så ta inte med något barn men det vet du naturligtvis redan.

Kul att se dig på videon som du gjort i iphonen antar jag.

Nu hörs vi inte på ett tag kanske men får vi tag i en dator i Mexico kollar vi på dagens Lisa.



Kramar

Mormor på morfar.

Att du bara har den rara bilden på dig och Robin

2011-03-19 / 13:42:25
paddy

hon sa nästan paddy..!

2011-03-19 / 16:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback