14 mars - Know it's not in my head, I can't awake and forget day after day.

Efter en helg med middag hos Nanny, skoshopping, klippning, en kort utekväll, au pair möte och bio är jag rätt nöjd ändå. Och på köpet så har min förkylning näst intill försvunnit! Härligt!
Det jobbigaste med att ha förkylning då näsan rinner är nästan att man får så ont runt näsan när man snyter sig så mycket... Usch! 
Men nu är jag tillbaka och känner mig riktigt pigg. Eller klart man blir trött efter en dag med två vilda barn i 10 timmar plus en extra vild unge i någon timme med. Z hade playdate nämligen playdate idag.
Men annars har det gått bra idag. Alla är iof lite sega för att vi ställde om klockorna till sommartid inatt. Så nu skiljer det bara 5 timmar mellan oss och sverige! 
Varför ställer man om klockan egentligen? Jag hade för mig att det var för att man skulle använda den ljusa tiden på dagen till att typ skörda. Och att det skulle bli lättare att jobba. Eller något? Men vad vet jag?
Bion i söndags var superbra! Vi såg först Red riding hood. Och den var bra, lite spännande. Men jag hade trott att den skulle vara läskigare och sådär. 
Sen såg vi Beastly. Som är en vuxenveriation av skönheten och odjuret typ. Och den var jättemysig! Jättebra. Neil Patrick Harris var med i den med (han som är Barney i How I met your mother) och han höjde filmen jättemycket! 
På tal om det, kommer det något nytt HIMYM avsnitt idag? Och såg ni förra veckans GLEE? Så bra!

Tre par skor fick jag köpta i helgen med. Ett par vita höga converse, ett par kängliknande med nitar och ett par träningskor. 
Och jag klippte ju mig som sagt! Färgade utväxten och la i lite ljusbruna slingor typ. Klippte väl av lite mer än 5 cm också. Det behövdes! Men det är inte så stor skillnad kan jag inte påstå.

Jaha... Vad mer kan jag säga? Kanske godnatt och sov så gott! 


Jag bara längtar tills det blir varmare. Just nu är det lite sådär varmt. Temperaturen ligger på allt ifrån 5 grader ibland och 15 ibland. Jag vill ha lite varme. Så man kan slippa den där tjocka vinterjackan! Men jag har ju lärt mig av mig mamma "svettas in våren och frys in hösten" 
Men hur som helst. En sommar i Central park?











Isabelle

Bilder på ny frisyr och skor? :D

2011-03-15 / 11:12:49
Markus

Jag trodde faktiskt inte att man hade sommar- och vintertid i USA. Man ställer ju om för att få fler soltimmar, men ligger inte New York typ på samma breddgrad som typ Paris? Jag tänker liksom att man inte behöver ställa om så långt ner på kontinenten. Härligt att allt verkar gå som det ska.

Håller för övrigt med Isabelle om bilder på frisyr och skor. Carry on!

2011-03-15 / 13:57:43
Karin

Jag instämmer med Isabelle...bilder på nyklippt och nyfärgad Lisa!?

Jag förstår av beskrivningen att det inte blev någon förändring av frisyr. Du passar bra i långt hår, så det gjorde du rätt i att behålla. Vi får vänta drygt en och halv vecka till innan det blir sommartid här. Du kan ju googla på sommartid, så blir du lite "upplyst". Jag saknar dig, men måste erkänna att veckorna rusar fram. Tänk, snart är det inte bara sommartid, utan även sommar. Kramar i mängder!

2011-03-15 / 21:55:21
Nils

Vad skönt att du blev av med din förkylning. Här får man vara glad om det är plussgrader. Jag skulle också vilja se nya frisyren.

KRAM!

2011-03-16 / 17:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback