10 mars - So why can't you stay just long enough to explain?

Både idag och igår var rätt bra dagar. Vanliga dagar. 
Det är konstigt hur snabbt man vänjer sig vid en vardag egentligen... Okej nu har ju jag varit här i 5 månader och det är väldigt länge. Men man kommer ju snabbt in i en rutin. Man går samma väg till skolan, skojar om samma saker (tjejerna gör det iaf) och det är skönt med rutiner! Och jag tror väl barnen mår bra av det också. 
I just det här huset har man inte så mycket rutiner. Middagen står på bordet allt mellan 6-9... Tjejerna går och lägger sig allt mellan 21.30-23. Alltså vaknar dom alltid upp allt mellan 8-11... Inte så mycket rutin. Men jag har fått in "bra" rutiner. Borsta tänker, klä på sig och göra håret kl 11. Och om alla är snabba och snälla så kollar vi på en morgon show och sen tar vi på oss och drar till skolan. 
Men det jag egentligen tänkte säga är att man blir så van! 
Det kommer vara jättekonstigt att åka hem igen. Men man kommer vänja sig så snabbt ändå. Visst jag kommer säkert ha spår från USA kvar...
Och frågan är hur man gör en vanlig dag lite bättre? Lite roligare? 
Och det är så jag tänker när jag tänker på vad jag ska göra när "jag blir stor" vill inte plugga något och bli något tråkigt... Jag vill ha lite nytt vare dag. Stöta på nya saker...
Någon som har ett tips på vad jag kan bli?
Äh jag vet knappt vad jag håller på att tjata om.

Igår trodde min VM att hon hade blindtarmsinflammation, hon var hemma och sov hela dagen. Och min VP sa att dom kanske skulle till sjukhuset. 
Och allt jag tänke var "är det inte farligt med blintarmen? Kan inte den brista och så?"
Men idag var hon på jobbet... Så jag anatar att det inte var någon blintarmsinflammation...

Det var en tjej som heter Emelie som frågade vad jag åkte med för organisation när jag kom hit och det är Cultural Care. Och dom är helt okej! Dom hjälpte mig mycket hemma i sveirge och sådär. Men min LCC är inte så mycket att hänga i granen (personen som ska hjälpa en och ha kontakt med en här) Och jag har hört måna bra saker om andra organisationer med som tex Au pair Care! Så innan du åker kolla runt på internet och fråga olika männikor vad dom har för erfarenheter.

Helg imorgon! Jag har lite saker jag ska hinna med och göra. Men jag hoppas att jag hinner vila lite med eftersom jag har världens tungaste förkylning. Och när jag är förkyld får jag lock för öronen, och jag hatar det! hör ingenting... Så förhoppningsvis så blir jag av med den efter helgen.

Ooooch nu! 
Nägot som jag inte lagt upp på länge, Paulines visa ord :)
Mina små lappar som får mig att må lite bättre ibland! Så idag bjuder jag på 5 st. Visst är hon vis den där pauline?














CarroH

Vill inte plugga något och bli något tråkigt...Mmm, när du skulle välja program till gymnasiet sa din lillebror "Jag tror att Lisa väljer något roligt..."

Puss&Kram

Carro

2011-03-11 / 08:16:01
Eije

HEJ IGEN!



Det var väldigt tomt när vi inte kunde läsa vad du har för dig, men nu kom en hel massa. Vi förstår att det ständigt händer en massa roliga saker och att Montana var grymt.

Här i Växjö håller vi på att förbereda oss på resan till Mexico som

blir den 21. Ska bli skönt med Mayakultur och lite varmt väder. Vi är inte så långt från dig så vi skickar en hälsning nr vi förmodligen passerar NY på ganska nära håll.

Hej Lisa ! Det är så roligt att höra ifrån dig, ja det har faktiskt blivit ett behov. Som svar på din fråga så blir det utmärkt med en förskollärarutbildning till digDu vet hur roligt det är att jobba tillsammans med barn dessutom är inte den ena dagen lik den andra det händer saker varje dag Nu är det min erfarenhet som talar ,du har en stor trygghet i en utbildning. Lycka till!

kramar från Mormor



2011-03-11 / 20:03:34
Karin

Du LIsa... ibland måste man ha tråkigt, för att kunna ha roligt. Alla yrken har dagar som är tyngre och tråkigare, men de får övriga dagar att kännas desto roligare. Det gäller att hitta ett yrke man kan utvecklas i och lära sig mer om. Dessutom måste man lära sig hitta guldkornen i vardagen. I morgon ska vi göra en kul lek på en sva-lektion, som jag vet eleverna kommer att uppskatta. Jag ska också överraska dem på engelskan. Två små saker som får lyfta en vanlig arbetsdag. jag tror det blir bra... och då blir det bra!

kram från mamma

2011-03-15 / 21:48:04
Nils

Ja man kommer in och får vanor rätt fort. Det kan vara skönt ibland.

KRAM!

2011-03-16 / 17:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback