20 juni - Lost like some forgotten dream

Alldeles för länge sen jag gjorde det här! Förstår att ni vill ha en uppdatering. 
Tiden går bara fort och jag jobbar mycket och sådär. Blogggen kommer lite i kläm.

Men hur som helst! Vart ska jag börja... 
Förra helgen var bra. Vi hade en kul fredag med utgång. Sen jobbade jag på lördagen... För Z hade dansföreställning. Och mamman var med på det hela dagen och hjälpte till backstage. Så jag hadde L medans min värdpappa sov. Sen gick vi på dansföreställnigen! Det var jättekul! Dom hade gjort alice i underlandet. Och fick mig att få massa minnen från när jag var så liten och hade föreställning. Så små och söta var dom! 
Måste säga att lilla värnamo har bättre småbarns grupper. Då vi gör lite mer DANS, medans dom här barnen mest stog på ett ställe och gjorde lite rörelser. 
Men dom lite äldre var helt galet duktiga! Sådan diciplin, riktig balett. Jättehäftig streetdance och hiphop. 
Etfer det så åkte jag och sophie för att köpa lite svenskt godis och sushi. Sen kröp vi up i hennes säng och somnade alldeles för tidigt. 
Söndag var powerwalk i Prospect park och skype med mamma. Sen åkte vi och mötte nathalie. Shoppade lite bebiskläder tilll Paulines Astrid. Och strosade runt nere i Soho lite. 

Sen var det ny vecka igen... Hade playdate med min tysk och hans hostkids. Z slutade skolan. Så mamman var hemma lite. Vilket gör det svårt att jobba. Men onsdagen fick jag sluta tidigare för Markus och gänget hade kommit till Stan! Vi gick på utomhus bio i Hoboken. Så himla mysigt faktiskt! 
Min värdpappa åkte till Kina med, så nu är det ChinaBootcamp som dom kallar det. 
Men än så länge har jag inte jobbat över, över mycket. Men det är en vecka kvar!

I helgen så blev det en fredag med lite shopping på kvällen, skulle mött upp Markus och gänget. Men dom bestämde sig för att åka vilse. Så jag och Sophie hade det lugnt. Sen lördagen så hade jag världens huvudvärk på förmiddagen. Så jag bara låg och slappade och mötte up Nathalie lite senare i stan. vi gick runt lite och sen tog vi oss till brooklyn där vi hade lite middag och sen vart det utgång i stan. 
Söndag så skypeade jag med mamma, nils och per. Och sen mötte jag upp Markus. Vi hade en liten rundtur med frihetsgudinnan, charging bull, ground zero, high line och glass och chill i central park. 
Sen tog jag mig hem och softade med lite vänner avsnitt och somnade tidigt. 

för idag var det en kämpig dag. Mina värdbarn som alltid sover till mellan kl 9-10 skulle upp kl 07.30 för att idag började Zs summercamp. Oj vad trötta dom var. Och vilken lång dag det blev för dom... Men det funkar liksom inte att låta dom gå och lägga dom så sent! Efter sommaren ska Z börja skolan tidigt. typ 8.30... Hur ska det gå? Föräldrarna vill att dom ska vara uppe sent för att dom ska hinna umgås med dom. Men det är ju lite själviskt... För tjejerna mår ju kanske inte bra av det... 
Men jag förstår ju att dom vill spendera tid med barnen.

Jag har också pratat med en tjej som heter Lina som kanske ska bli våran nya au pair. Får se. Hon verkade väldigt trevlig iaf! 
Ska göra ett inlägg i veckan hur det känns nu med allt... Snart ska jag ju hem! 
Och om bara två veckor kommer familjen. BARA TVÅ VECKOR! 

Lite bilder från förra helgen som jag snodde från Madeleine och Nathalie:









Bebiskläder till Paulines lilla Astrid






Utomhusbio! (Ja det blev mörkare ute!)








Här står du med snart och kollar lilla mamma! 



High line






Per

Ba fö å va typ först me ´comments, typ! /Per (Fina bilder, åsså!)

2011-06-21 / 22:06:39
Karin

Äntligen! Även om vi skypar varje vecka är det kul att läsa din blogg. Tiden går onekligen fort. Egentligen borde dagarna kännas längre, och därmed veckorna, eftersom det är fler ljusa timmar på dygnet nu. Så känns det inte. Idag gjorde jag min sista arbetsdag för det här läsåret. Jag kompar ut morgondagen, eftersom jag har mer än 18 timmars övertid. Jag saknar dig och det ska bli så skönt att få hålla om dig igen!

Glad midsommar stumpan, och så höra vi på söndag!

kram mamma

2011-06-21 / 22:18:57
Karin

Äntligen! Även om vi skypar varje vecka är det kul att läsa din blogg. Tiden går onekligen fort. Egentligen borde dagarna kännas längre, och därmed veckorna, eftersom det är fler ljusa timmar på dygnet nu. Så känns det inte. Idag gjorde jag min sista arbetsdag för det här läsåret. Jag kompar ut morgondagen, eftersom jag har mer än 18 timmars övertid. Jag saknar dig och det ska bli så skönt att få hålla om dig igen!

Glad midsommar stumpan, och så höra vi på söndag!

kram mamma

2011-06-21 / 22:19:30
emily.

ääntligen uppdatering :D va ja väntat .

det är verkligen kul att läsa om hur du har de. men oxå lite jobbigt. för ja saknar ju dej :D och önskar att ja va där hos dej .

vilket får mej nu att verkligen vilja komma å hälsa på dej. och ja har fått semesterersättning från oslo nu .

om ja kollar lite flygbiljhetter å så ..får ja komma å hälsa på då? självklart måste vi kolla när å om de passar å så .. men tänkte kolla lite priser å så .

puss <3

2011-06-22 / 10:49:39
URL: http://emiiiilyy.blogg.se/
Markus

Var faktiskt ett tag sen jag hann lasa din blogg. Bra inlagg. Tack for att du hjalpte till och gjorde var New York-vistelse sa himla bra! :D Nu ar vi i all fall i New Orleans. Jag trodde det var varmt i New York men det har ar helt sjukt. Jag dooooor! Hoppas att allt ar bra med dig. Vi hors!

2011-06-26 / 23:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback