9 juni - Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.

klockan är 21 och det är 32 grader varmt ute... När är det okej att klaga på att det är för varmt? Idag var det över 35 grader och imorgon ska det bli varmare! Galet!

Niagarafalls helgen:

Vi åkte från Penn station i NY kl 07.30 och ca 7 timmar senare så stannade vid Kanadensiska gränsen. För att komma in i Kanada. Det gick faktiskt bra! Alla kom in :) 
Sen var vi framme! Såg rdan då dom mäktiga fallen. Gjorde oss hemmastadda på hotellet så gick vi en promenad i stan som är en turistfälla! Dom har liksom byggt upp ett mini las vegas där. Mitt utte i ingenstans! Typiskt amerikanare. Om niagarafallen hade varit i Sveirge så hade det varit ett neturresarvat med camping.
Vi åt lite mat och kolllade på ljusshowen och fyverkerierna vid fallen. Sen gick vi till en Kareokebar och satt och pratade.
Sen kände vi oss för en god natts sömn. 

Lördagen gick vi upp tidigt för att åka båt med dom andra. Vi gick på maid of the mist och fick kolla på fallen på nära håll! Det var faktiskt riktigt häftigt! Dyngura blev man av allt vatten som svätte från fallen. 
Och precis när vi är påväg tillbaka med båten började det åska och ösregna. Förståss! 
Vi var genomblöta och bättre blev det inte... Vi ville se något mer. Så vi gick på en 4D bio där man stog på en plattform som rörde sig, fick mer regn och snö på sig... Lite häftigt men också den en turistfälla...
Vi kollade lite i butiker. Men sen drog vi oss tillbaka till hotellet och hoppade i bbubbelpoolen för att varma upp oss lite. 
Efter lite vilan så tog vi oss ut för middag och senare satte vi oss på kareoke baren igen. Träffade några trevliga kanadensare och pratade ett tag. Sen drog vi oss tillbaka till hotellet. 

Söndagen så var det hemfärd... Och inte så mycket mer. Jag kom tillbaka in i landet utan problem... Tog mig hem till hoboken och var helt, helt slut!
Men det var kul att ha sett Niagarafallen! plus varit i Kanada :D

I måndags så var jag också ledig och träffade Jeanette, Pontus och Charlie. Så himla kul att träffa dom! Och vad stor charlie har blivit! 
Dagen bestod av shopping med jeanette i Soho, bio, resturangmys och prat. 
Imorgon ska jag åka in igen för att träffa dom :)

Annars är det ju varmt som sagt. Dagarna spenderas med att Z går i skolan och allt är som vanligt. Med klasser och sådär. Men efteråt så går vi till vattenparker och svalkar oss. 
Idag var vi vid den bästa vattenparken hittils! Massa vatten och jättekul hade vi. Min tysk och hand hostkid hängde med också. Vi hade vattenkrig allihopa. L var lite mindre nöjd... Lite rädd för vattnet. Men svalkas ner behövdes hon med! 
imorgon ska det bli över 37 grader varmt! 37 grader!!! Ärligt talat tror jag att vi håller oss inne då efter skolan...

Bilder? 
Några är tagna från Sophie som har en liiiite (läs Mycket) Bättre kamera!

























Fina Jeanette och Charlie!



Vattenparken från idag.





Karin

Härliga bilder!

Så fick jag bekräftat det jag hört av andra, amerikanarna har gjort ett spektakel av en naturupplevelse! Jag tror som du... i Sverige hade det varit annorlunda. Hoppas jag! Vi äker på orienteringsläger i helgen, men räknar med skype på söndag. Till dess... försök överleva värmen!

kramar från mamma

2011-06-09 / 22:28:11
Karin

Jag glömde skriva att jag gillade dina bilder!

2011-06-09 / 22:28:59
emily-.

åh fina niagarabilder. vilka minnen man får :D



och fyyyy sjutton va ja saknar dej ännu mer när ja ser bilder på dej. å dina lisa-poser :D

2011-06-11 / 22:04:26
URL: http://emiiiilyy.blogg.se/
Nils

Fina bilder!

Vi hade skolavslutning igår. Jag fick ett idrottsstipendie för att jag varit duktig på idrotten och representerat skolan vid olika tävlingar. Det var jätteroligt och överaskande.

Nu är det inte så lång tid kvar tills vi kommer.

Jag längtar!



Kram Nils!

2011-06-17 / 21:39:11
Marika

Hejsan! jag hittade din blogg via CCs facebook grupp, såg iaf att du varit i Kanada! Jag ska själv dit och undrade bara om du behövde söka visum för att komma in dit? eller var det bara att skicka in DS lappen till boston kontoret? Någon sa att man var tvungen att söka visum , men man ska inte behöva de om man är från sverige, så jag är lite förvirrad hehe. Mycket tacksam för svar! :)

2011-07-20 / 22:24:05
URL: http://marreika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback