4 jan - Tonight I'm not taking no calls, because I'll be dancing!

Jag håller med. Dålig uppdatering... Har ju inte bloggat sen förra året! 
Men här kommer ett blogginlägg om Nyår här i New York. Det ni!

4 Januari dessutom, det betyder att jag har varit i USA i Tre månader. Är det bra tre? Men samtidigt känner jag. Oj vad tiden har gått snabbt. Tre redan? Konstig känsla det där.

Nyår alltså. I stora drag var det bra, härliga människor, god mat, limousin hela kvällen, bra musik... Det var en bra kväll!
Men oj, Stensund vad jag saknar dig <3

Tack Peter med som planerade allt, har nog aldrig sett killen så stressad. Men det gjorde du bra :)

Vi var väl ungefär 20 personer som åt middag hos Petrick (fast Patrick var inte hemma) vi hade beställt mat i förväg, så det var ingen stackare i sällskapet som fick stå och laga middag. Vi åt och hade trevligt. Dansade. Sen åkte vi till en klubb och dansade ännu mer. Härlig kväll helt enkelt.
Vi missade nästan 12slaget, lite tråkigt. Missade ha nedräkning och sådär. Men det blev tiptop ändå.
Jag sov hemma hos Madeleine och på lördagen så åt vi brunch med hennes värdfamilj. 

Sen tog jag mig till Brooklyn för att kolla på lite film med Nathalie, Anna och Lee. Mysigt.
Sen tog jag mig hem till Hoboken för att äta mat med min värdfamilj och spela lite x-box. Det är för himla kul det där danssspelet.

Söndagen så åkte jag in till Manhattan och åt brunch/lunch med Alla Peters killkompisar, Sophie och hennes två kompisar och lite annat folk. Pannkakor och fruktsallad. Vi satt och pratade rätt länge tills vi beslutade oss för att dra vidare. Vi gick runt och slöade. Jag köpte en pjamas och tofflor. Som jag ligger och gosar i just nu.

Och sen var helgen slut. Aldeles för snabbt gick den! Igen!

Igår så var det sista lovdagen för Z. Vi hade tre barn på playdate här hemma och dagen gick hyfsat snabbt. 
Och idag var det tillbaka till rutinerna. Skönt faktiskt! Måste jag säga. Dagarna känns inte lika långa då.
Imorgon åker min VP till Kina och kommer stanna borta i två veckor. Det är galet. Kommer bli jobbigt... långa dagar. Mycket jobb. Oj oj. Det kommer bli tufft.
Så önska mig lycka till?

Bilder? 
jo men visst!




















Kajsa

Gott Nytt Ar Lisa! Vet precis hur du kanner dig. Varit borta 4 manader nu, kanns det lange, kanns det kort??? Vet inte. Vet bara att jag lever ett helt annat liv nu och att det ar bra det med! Massa kramar fran Nya Zeeland <3

2011-01-05 / 12:10:47
Markus

Lycka till! Jag ska inte klaga på min egen nyårsafton. Men nån limo fick jag ju faktiskt inte åka. Hoppas att allt är bra med dig! Kram!

2011-01-05 / 22:14:42
Eije

Tjena!

God fortsättning på det nya nya året och det gamla slutade bra både i NY och här. Roligt att du har så många vänner som du har tid att umgås med. Tid går fort när det händer mycket och det gör det.

Här i gamla Svedala finns inte mycket att längta till för snart syns vi inte längre för det bara snöar och snöar. Ingen nu levande svensk har varit med om dess like och i morgon börjar arbetet. Då blir det till att stiga upp i ottan igen.

Roligt att du lägger ut så fina bilder på kändisar i NY så man förstår hur aupairlivet kan vara.

Tack för det fina julkortet. Det kom häromdagen med den gamla hederliga posten. Vi hörs!



Kramar från Eije

2011-01-06 / 09:24:52
Karin

Tack för julklapparna! Det blev nyårsklappar, men det är ju inte så tokigt. Hur många får det?!

Jag blev nog lite extra rörd över min present. Det känns fint att bära med sig under dagarna. Kortet uppskattade jag också. det är kul när du tillverkar egna kort! Vi firade nyår med "gamla" vänner och du med "nya". Det verkar som om vi alla är nöjda.Sköt om dig och lycka till med 2011!

kram mamma

2011-01-06 / 17:52:31
Nils

Tack för dem försenade julklapparna. Jag har haft på mig t-shirten idag. Den passar perfekt liksom skortan. Du verkar ha haft ett riktigt bra nyår. Jag kom hem igår kväll från Olle. Det var kul att vara hos honom. Sköt om dig!

KRAM!

2011-01-06 / 20:35:53
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback