25 jan - för det är ett nytt spel och jag vill inte vara med.

Tisdag. Varför känns veckan så lång?

Helgen var kanonbra! 
Fredag hade vi middag i Brooklyn på något rooftop. Många fina människor och god mat. Sen sov jag hemma hos Sophie. Kallt var det, men kul hade vi.
Lördag morgon/förmiddag så åkte vi till Max Brenner, och fy sjutton vad gott det var! Vi åt först sen var det desserten som skrek på oss. Det är ett känt chokladställe. Och alla vet ju hur jag känner för choklad. 
Fanns allt möjligt att välja på. Vi delade på lite chokladfondue. Gott!
Så dit tipsar jag er att gå. Om ni har besök eller så. Inte speciellt dyrt heller.
Mamma, Nils, Robin, Per? Intresserade?
Sen gick vi runt och kollade i lite affärer. Hittade massa saker vi ville köpa ifall vi hade pengar :P
Sen åkte jag hem för att duscha och ladda om. Mötte Sandra och Sophie igen för att åka skridskor och myskväll!
Himla trevligt var det. Lite kallt om tårna bara. Så efter skridskorna åkte vi hem till mig och kollade på stomp the yard och never back down.
Söndag hade jag ett snabbt Au pair möte och sedan hade vi biorace. Kollade på no strings attached och Harry potter (igen) men den är ju så bra. Och sen var det meningen att vi skulle se på King's speech men den var slutsåld. Har läst mycket bra om den, 8,5 stjärnor av 10 på IMDb... Var lite kritisk till den först men nu måste jag se den! Men det får bli en annan gång :)

Sen var helgen över. Och nu är det tisdag. Bara onsdag, torsdag och fredag kvar. Sen är det helg igen! Vad händer då? Veckorna går snabbt här. Eller såhär en tisdagskväll hade jag ju velat att den gick snabbare. Men ärligt talat så går dom rätt snabbt. Mina tjejer gör det roligt!

I söndags fyllde min mormor år! Grattis till henne. 

Nu kommer en jäkla massa bilder, för jag hade faktiskt kameran framme i lördags :)
Sen längst ner kommer en videoblogg.

















































Massa bilder!
Och här kommer videobloggen. Allt på en gång? Ja.
Men videobloggen gjorde jag igår (så det är därför jag säger tex att mormor fyllde år igår, men det var ju i söndags) Jag glömde bara lägga upp den igår.
Mest vill jag lägga upp den för att L sjunger så sött. Hon kan mycket mer och bättre. Men det blir aldrig lika bra när man ska filma in det. Man sätter väl press på ungen.
Hon har verkligen utvecklats sen jag kom hit! Hon använder liksom riktiga ord och lär sig nya varje dag. Hon är en riktigt liten person nu. Det är härligt. Lätt bästa tiden när dom lär sig så mycket.
Och vet ni, det är jag som lär henne saker!

Och ja... jag ser sliten ut.


CarroH

Guuuuud va sött!!!!

Farliga bilder för mej som alltid e hungrig....

Nästa lördag ska jag på barndop, tror inte jag har varit på dop sen Nils döptes. Vad har man på sig på dop??? Ungen har dopklänning de vet jag, men vi andra???? Tydligen e de en massa annat folk som ska åka med oss (till Karlstad), de känner jag inte för men de får man väl ta. Hoppas man kan springa där iaf...Kramix

2011-01-26 / 09:54:39
Nils

Många fina och goda bilder.

Jag tycker det var mest du som sjöng, men ni sjöng fint!

KRAM!

2011-01-26 / 15:14:30
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Karin

Jag gillar verkligen video-hälsningar. Så värst sliten såg du väl inte ut, mest bländad...av solen. Det blir fint att frossa i choklad när vi kommer. Bra att du kollar upp vad du tycker vi ska göra. kram mamma

2011-01-29 / 18:09:40
Markus

Aha! Äntligen bildbevis på att du faktiskt kan sjunga. I told you' ass! Imponerad av den lilla också. Ni kommer att gå långt. :D

2011-01-30 / 22:43:22
birgitta hammaräng

Tack Lisa och lilla L för den fina sången.Det var gulligt av er. Jag blev både stolt och rörd när du firar mig i din blogg. Tack! Jag hoppas din värdfamilj berömmer dig för att du så bra sköter om deras små flickor.

Blommorna på väggen är estetiskt tilltalande.Tack också för alla fina,goda och glada foton. Det märks att du trivs med tillvaron.

Sköt om dig! Kram Mormor

2011-01-31 / 18:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback