18 jan - Yes, I know that the goal is to keep me from falling.

Efter en lång dusch sitter jag nu här och laddar inför att se det nya How I met your mother. Spännande! Har hört att det ska vara bra.

Dagen var lång, riktigt lång. Jobbade 13 timmar och 20 min. Fy sjutton. Och dagen var inte den bästa. 
För det första har jag fått Z förkylning. Så jag hostar och min näsa rinner heeela tiden.
Jag märker att Z ännu en gäng ligger i Ls säng. Det är världens sämsta idé! Jag tog upp det med min VM att det är jobbigt när dom sover i samma säng. För Z klagar på morgonen att L sparkar henne och väcker henne. Så jag sa till min VM att Z inte sover så bra. Hon kollar på mig och säger "det är inte jag som bestämmer att hon ska sova där. Det är hon själv" (lite kaxigt) och jag säger liksom. Aah vad konstigt att hon inte tänker på det... men vill liksom inte göra ett bråk av det. Det var ju tydligen känsligt. Men tänker hela tiden "det är visst du som bestämmer var hon ska sova. Det är väl bara att säga: sov i din egna säng?" Fattar inte hur hon tänker där. Gör ni?
Men iaf så sover tjejerna i samma säng. L vaknar tidigare än vanligt väcker Z också. Båda tjuriga förståss... Men det funkar helt okej.
Senare är det bara att packa in ungarna i barnvagnen. För det regnar ute. Hade snöat hela natten och ösregnat idag. Ett helvetesväder rent ut sagt. Två ungar i en barnvagn, Vattenpölar man skulle kunna drunkna i, slask som ligger i drivor, iskallt regn. Barnvagnen blir verkligen tung med två ungar i. Jag hade helt fel skor på mig. Försökte rädda dom från vattenpölarna med det var omöjligt. Så jag blev dungsur med.
In med Z på skolan och sen hem igen. L somnar i barvagnen och jag blir överlycklig. Och tror hon ska ta en lika lång nap som vanligt. Men tji fick jag...
Sen ut i vädret igen för att hämta Z hem och byta om till danskläder och sen till lektionen. Fram och tillbaka. Stackars L. på och av med jackor och rengskydd.
Men men. Sen på kvällen så bakade vi brownies och lekte lite.
Så nu ligger jag här i min säng. Supertrött. Supernanny? Njaaee..

Mellan dansen och skolan ville Z har några vindruvor. Så det gav jag henne. När hon bara hade några kvar lade hon dom på soffan för hon skulle sätta på sig jackan. Hon frågade mig om det var lugnt. Och jag svarar snabbt. "haha ja om du inte sätter dig på dom" jag springer runt och fixar med grejer vi behöver ha med oss. Sen ropar Z och vill ha hjälp med en knapp. Jag sätter mig jämte henne och ska fixa det. Och hon ska sträcka sig och ta en vindruva.... en hundra delsekund senare kollar både jag och hon skräckslaget på varandra. Jag hade satt mig på vindruvorna förståss. Båda brister ut i skratt och vindruvorna klarade sig faktiskt. Haha riktigt kul hur som helst!

Helgen var kanonfin :) Lördagen bjöd på middag med Emma, Lindsey och Nathalie. Sen gick vi ut till ett ställe. Men det bästa på hela kvällen var nog att jag hade någon att åka hem med! Emma bor nämligen i Hoboken! Är inte det förträffligt? 
Söndagen så åkte vi upp till Madeleines krokar och gick runt i den underbara solen som tittade fram och senare tog iv oss ner till Peterick för en äkta svensk tacokväll! Med Solsidan på köpet. Trevligt värre!
Igår var jag ledig. Typ. Jag jobbade en timma. Min VM var ledig nämiligen. Det var någon röd dag här. 
Så jag åkte för att träffa Sophie och hennes värdbarn och ett av Madeleines värdbarn på times square vi gick in i både disney affären och toysrus. Det var populärt. Sen var det myskväll i Brooklyn hos Sophie. Trevligt värre.

Imorgon jobbar jag bara 7-13. Kan ni tänka er!? Så himla skönt.
Nu HIMYM :D 









(sista bilden är tagen från Nathalie)





CarroH

Klart du e supernanny. Ge Z en megastor svensk chokladboll nästa gång hon sover i sin egen säng en hel natt....

2011-01-19 / 10:40:37
Isabelle

ååh, jag hatar när det händer! ;)

2011-01-19 / 14:46:05
Nils

Visst är du en supernanny. Du är u världens bästa storasyster! Jag såg också på Solsidan!

KRAM!

2011-01-19 / 18:09:11
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Karin

Ja, så härliga kan dagarna vara när man tar hand om små barn. Det gäller att minnas och glädjas åt de goda/roliga stunderna... som det där med vindruvorna!

Är mamman morgontrött??? Hon, som mamma, gillar nog inte om du lägger dig i var barnen sover... även om du har rätt. Säg inget mer om det! (Ta det som ett tips.)

Kul att vi lyckades "fånga dig" på skype idag.

kramar från "färdigstädad" mamma



kram mamma

2011-01-19 / 19:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback