12 jan - and whatever they say your soul's unbreakable.

Efter en helg och en maginfluensa senare är jag tillbaka.

Helgen var trevlig som vanligt! 
Åt ute i fredags och hade det trevligt. Skypeade med Mamma och Nils på lördagen. Åkte in till stan och shoppade. Tog med mig Sophie och Calle hem till mig för en gång skull :D Och vi kollade på film och myste. Sen på söndagen åkte jag in och shoppade lite till. Blir lätt så... Sen åkte jag hem till Madeleine och vi hyrde film och bara myste. Himla trevligt! 

Sen kom måndagen. Hela dagen gick bra... Helt felfritt! Tills på kvällen då jag fick ont i magen och började må illa. Sen började Maginfluensan.... Fy sjutton vilken natt. Var på toaletten varje kvart mellan 12-05.30... Uaaah!
Kan säga att jag inte kommer äta Thai mat på ett tag... 
Sen sov jag mer eller mindre hela dagen igår. Och idag fick jag sovmorgon och har jobbat med tjejerna i några timmar med. 
Det kom lite snö inatt nämligen. Så skolan var inställd... Inställd för typ 20 cm snö? Mesar...
Men jag mår bra. Hade feber igår, lite idag... Men man får ju kämpa på endå. Får lite ont i magen när jag äter. 

Så det är mina spännande dagar, det är därför jag inte har uppdaterat. 

Men imorgon är det torsdag redan! Känns helt knäppt. Det borde vara tisdag. Men jag klagar inte...

Så ni kanske tycker att jag borde vara lite bitter över att jag har haft maginfluensan. Och tro mig! Det är jag. Men det kunde varit värre. För i helgen köpte jag ett par asfina skor! 
Vi var inne i den nya converse affären och kollade in dom fina skorna... Och där stod dom. Deras Julspecial (möjligen för barn, men dom fanns i min storlek)...
Mina nya grinchen converse!





Snygga va? Och det är inte allt!
Dom lyser i mörkret med! 
Och JA. Dom var på REA.

Våran älskade Burton affär <3



Converse? 



Idag gjorde jag Zs naglar:



Och hon gjorde mina:



På tal om det så måste jag gå och ta bort det nagellacket...
Men ha det så bra! 

Karin

Skönt att se dig igång igen!

Jag led verkligen med dig, när du mejlade om maginfluensan. Tror du att du hade ätit något som inte var OK?

Minns du när du var liten och grät av rädsla och vämjelse när du skulle spy? Jag undrar vem du har det efter? Jag lovar dig; det blir lättare att hantera när du blir äldre... sådär en 40 år ungefär.

kram från mamma

2011-01-13 / 20:21:17
Eije

Hello!



Vilken tur att du fick tag i så fina skor som kunde balansera en otäck bakterie. I Östersund har halva befolkningen haft sådana .

Tänk att manstänger skolan hos er för 20 cm snö. Här har vi snart en halvmeter och mer blir det säkert. Rätt jobbigt faktiskt, speciellt när man ska cykla. Cyklar amerikanare förresten?

Hoppas att inte miniarna får sjukan för då kan det bli jobbigt.

Har du några amerikanska uttryck att dela med dig och väva in i bloggen?



Kramar

Birgitta o Eije

2011-01-15 / 16:57:52
Nils

Tur att du mår bättre nu. Du verkar i alla fall ha haft en trevlig helg.

KRAM!

2011-01-16 / 09:46:04
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback