1 feb - These precious moments, we have so few.

Hej igen. Ny vecka. Nya tag. Ny månad? Oj.

Helgen var bara finfin! 
Fredag så lagade vi mat och kollade på film i Brooklyn hemma hos Sophie. Det var mycket mysigt, fast det var bara jag och Madde som höll oss vakna hela filmen.
Sen på lördagen skypede jag med Mamma, Per och Nils. Vi planerar lite smått för resan dom kommer ta hit i Juli. Kommer bli så kul!
Förmodligen kommer det bli så att dom kommer hit till NY och vi är runt här lite och sen drar vi till Californien, vegas och grand canyon. 
Någon som har tips på vad man borde se, boende, var man kan hyra bil, vad man inte borde se, vad man ska lägga pengar på eller vad som? Det är väldigt uppskattat i så fall! Jag ser fram emot det så mycket.
Efter skypeandet så åkte jag in till stan och mötte upp dom andre små filurerna. Vi gick runt och shoppade. Sen åkte vi hem till Sohpie igen och gjorde igordning oss. Frida fyllde nämligen år. Så vi skulle fira henne lite grann. Sophies värdfamilj var nämligen inte hemma. Men det var sjukt trevligt! Tack för den kvällen. 
På söndagen vaknade vi upp och lagade äggröra och bacon. Gav oss ut för en shoppingrunda i SOHO. Jag köpte två tjocktröjor och ett par välbehövliga skor... Inne på Converse store förstås. Men dom här är faktiskt mer vintriga. Det behövdes efter att mina skor från forever21 gick sönder. 
Sen var helgen över. Nu längtar jag till nästa!

Och Måndag-tisdag har gått snabbt med. Båda tjejerna är lite halvsjuka. L igår och Z idag. Stackarna. Får se hur det blir imorgon. Om det blir hemma dag eller inte. 

Vad mer kan jag säga. Jag längtar tills vi åker till Montana och åker skidor. Kommer bli grymt kul!
Sen längtar jag faktiskt till våren... Skulle vara skönt att gå utan jackor och sådär. Men det kommer väl, så småning om.

Jag tog inga bilder i helgen men...










Men Nathalie och Frida gjorde.
Tack på förhand ;)


Så till er mina vänner. Tips om ni hade inför resan. Och uppdatering tack!

Jag vill veta vad som händer runt om i sverige hos er. Eller Japan? Nya Zeeland? På nya skolan? I nya lägenheten? På nya jobbet?
Kom igen! Jag vill veta!
Tack så hjärtligt!

CarroH

Tja...Det är krig i Egypten, folk har fått avboka/åka hem från sina semestrar. Vädret är dötrist, underkylt regn och snorhalka. Har inte lyckats få något nytt jobb...knäckande, jag vill inte vänta flera år med att flytta!!! Till Karlstad på fredag som sagt, tack o lov så ska vi åka själva. Blir kanske nån spagrej på fredag också, mysigt. Annars...jag sliter på med min maratonträning, har bokat vandrarhem nu så det börjar kännas lite mer verkligt so to speak. KRAM

2011-02-02 / 10:02:02
Isabelle

Vi var i Usa 03 och då var vi i Las vegas och san fransisco! Jag ska kolla med mina föräldrar, för jag kommer inte ihåg såå detaljerat ;P haha

Men vad som händer med mitt liv just nu? Jag har fått en pojkvän^^ från trosa fk. Vet inte om du känner han ;) Svara på fb! :D

2011-02-02 / 12:56:35
Nils

Jag längar också till vi kommer.

Här har det inte hänt så mycket. Jag tänkte skicka min berättelse till dig nu. Du vet, vi pratade om det på skypea.

KRAM!

2011-02-02 / 15:34:55
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Karin

Du sliter skor som...jag vet inte vad. Så har det alltid varit. Jag kan inte fatta hur du lyckas med det. Skorna på fotot såg inte speciellt vintriga ut, men vad begriper jag!?

Jag ser fram emot sommaren.

Eftersom vi pratar varje vecka vet du vad som händer här... inte så mycket alltså. Vi jobbar, tränar, tittar på någon film/TV och lyssnar på/läser böcker. Nästan som du, faktiskt. Alla är friska här, även om det går både den ena och andra influensan i skolorna. Har du läast någon av dina böcker?

många kramar från mamma

Vi hörs till helgen!

Nils spelar match på söndag kl. 13.00... men så tidigt är väl inte du uppe!?

2011-02-02 / 18:35:57
Karin

Jag glömde berätta att jag fått flera komplimanger för halsbandet jag fick i julklapp. Tack!

När jag läser dikten blir många känslomässigt berörda.

puss!

2011-02-02 / 18:37:39
Frida

TACK så jättemycket för lördagen :D

När jag va till Vegas och Grand Canyon så åkte jag till South Rim, det tog ca 5 timmar körtid från Vegas men så är det gratis där. Finns ett indianreservat bara 2 2,5 timmar från Vegas men dom skulle ha nästan $60 för att komma in där. Fast där finns den "bron" som går ut i canyon men man får inte ta ut kameran där ändå... Hoppas det blir bra :) Kram

2011-02-02 / 18:47:56
URL: http://daggny.blogg.se/
emily.

både jenny cedercrantz och viktor hermansson har gjort den resan på den sidan av usa. kolla me dom vetja .

jenny vet nog en hel del :D och hjälper dej nog gärna .

här hemma e allt som vanligt .

ja har fått rätt mkt vikariejobb faktiskt.i stort sätt fullbokad till 17 mars. så de känns skönt .

ja tänker härmed ta tag i mitt liv. slutat me en massa sötsaker och ja har köpt gymmix kort. hahah

känner mej vuxen. allie har börjat me en afro power dance pass och folk säger att de e asbra och det har varit väldigt populärt :D

så på torsda ska ja gå för första ggr .

2011-02-02 / 19:18:02
URL: http://emiiiilyy.blogg.se/
Hanna

Åh Lisa älskar att du skriver så mycket så man kan läsa o se hur du har det! Du är saknad som alltid! :P hihi

Men här i göteborg är det inte så roligt just nu mest regn...ända positiva med det är att all is smälter! Hoppas på att våren är påväg! Men jag vill ändå åka skidor först...är avundsjuk på dig som ska iväg. Jag vill inget hellre!!!

Jätte mysigt när du o L sjöng! :D hihi

Skolan min rullar på...men kroppen mår ju som den gör...kiropraktor o massage minst 2 gånger i månaden känns det som! Men men...så är det ju!

Du får komma o hälsa på på skolan när du kommer hem igen! ;)

Ta hand om dig baby!

PUSS!



(jag vill såååå gärna komma o hälsa på! ska du veta)

2011-02-02 / 20:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback