10 feb - You'd think that people would have had enough of silly love songs, but I look around me and I see it isn't so....

Förlåt vad seg man kan vara på att blogga. Men så blir det... Har varit helt slut på kvällana.
Så vad hände i helgen? Den var jättebra. Jag slutade tidigt på fredagen. Åkte hem till Sophie. Gjorde igordning oss för kvällen. Vi åkte in till Petrick och umgicks med dom. Det fanns ingen taxi ledig när vi åkte dit... Så det fick bli en Limousin! det var en kanonkväll som vanligt!
Lördagen så skypeade jag med familjen. Och sen drog jag in till stan för att träffa dom andra. Det var ett hemskt väder. Regnigt och sådär... Usch och fy! Sen åkte vi till Sophie och gjorde igordning oss för att fira Elin som fyllde 21 :) Vi gick till ett drag queen ställe först. Riktigt kul att se alla drag queens. Men det var för mycket folk så vi fick ta plan B. Som var att bara gå längst gatan till nästa ställe som såg bra ut. Kareokekväll blev det! Kul kul! Dessutom om man sjöng Don't stop beliveing med Jurney + spelade luftgirarr solo inför alla :D Haha.
Sen sov jag hos Sophie. Vi tog oss upp så tidigt vi orkade för att åka upp i Top of the rock och kolla lite. Sen lämna av Sandra (sophies syster) På JFK ariport. Och sen snabba oss hem till Hoboken för att ha en mysig superbowl sunday! Lätt en av de bästa "högtiderna" här i USA. God mat, avslappnat, bra reklam. Det var himla mysigt. Mina värdbarn tycker om Sophie jättemycket med. Haha men vem gör inte det :P

Veckan har gått snabbt. Mycket jobb som vanligt. Men också en Sophie som har tittat in hos mig med. Helt okej! Har sett nya Glee och How I met your mother avsnitt. Nya Big bang theory kommer ikväll. Mysigt! 
Imorgon slutar jag tidigare. Kan behövas. eftersom jag redan jobbat över 40 timmar denna veckan.
L och Z sköter sig galant! Min VP pratade i telefon inatt i rummet jämte. Så jag kunde inte somna.... hemskt jobbigt. Och jag är så trött på att gå utan schema... vet aldrig när jag börjar eller när jag slutar. Det är väldigt utmattande.
Z var så rolig hör om dagen när det var så ruskigt kallt. Då frågade jag henne 
"brrr why is it so cold Z?"
Hon svarar "well I really don't know. Because I ordered warm weather online!"
Och när vi kom ut i kylan idag stannade hon upp och sa...
"Man! I guess my weather didn't delivered yet... I'm sure that I ordered WARM weather...." 
Rolig är hon. Och bara 4 år. Och säger något sånt här. 
Lilla L bara lär sig mer och mer. Pratar och pratar. Gosar och pussas. Hon är en liten stjärna på musikklasserna. Showar för alla och kan alla sånger. 
Igår när vi släppte av Z på hennes dansklass så var det en annan liten tjej som var i samma åler som L som började gråta för något. L gick fram till henne och klappade henne försiktigt på armen och säger "no baby... no baby"  Det märks att hon har en storasyster.

Och för övrigt har jag laddat ner världens bästa App till min Iphone. Text me heter den (den med en blå glad pratbubbla) Så kan man skicka gratis sms hem till sverige! Tipptopp. Har känts som jag var hemma då jag kunnat smsa med lite folk hela dagen. Så ladda ner den om ni har Ifåne och lägg till mig Lisahammarang. Kanon!
Annars så tror jag att jag kan Skypea en del i helgen. 
Imorgon ca kl 14-16 snåret min tid alltså 20-22 för er... ni kanske har bättre för er en fredagskväll. 
Och lördag ca 10-12 alltså 16-18 för er (Mamma, Nils, Per?)

Och nu bilder...

































Jag hade ett svagt ögonblick där i slutet...  En vakt sa till mig "det ser ut som att du ska hoppa... Kan du snälla ta rulltrappan." Helt seriös.
Kom igen USA. Jag skojar bara!
Fint är iaf NY när det är soligt!

Vill ni inte bara komma hit och hälsa på?


Isabelle

Tro mig! Jag vill hälsa på dig! ;D Vad långt hår du har fått! ^^ Jätte fint!

2011-02-11 / 20:08:06
emily.

usch. ja vill verkligen va hos dej nu!

och ja vill så gärna va me å dela detta häftiga äventyr me dej!!

2011-02-12 / 16:09:50
URL: http://emiiiilyy.blogg.se/
Eije

Hej Lisa!

Läste Svensk Damtidning hos frissan.Här kommer lite skvaller:

Vår svenska prinsessa Madeleine har nu hittat en stor kärlek. Det är multimiljonären Chris ÓNeil 36 år. Han bor på Upper East Side. Hans mamma Eva Marie är en känd socitetsdam i New York. Deras favoritrestaurang är Locanda Verde. Madelein bor i stadsdelenTribeca.

Annars 10 minusgrader i morse. Det är bara till att kämpa på.

Kram Birgitta

2011-02-12 / 21:09:32
nils

Barnen verkar vara väldigt humoristiska.

Många fina bilder!

KRAM!

2011-02-13 / 17:00:20
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Karin

Kul att din au pair-kompis kan komma med sina/sitt "barn" till dig´... eller är det bara Sophie som kommer? Som alltid är det kul med bilder. Ta med kameran på nästa utekväll. Det hade varit kul att se dig med luftgitarren.

Jag undrar vad vakten, som stod i tornet,tänkte?!

Fff... nu kokade risgrynsgröten över.

Du vet ju redan det mesta, jag kan berätta eftersom vi skype:at. Nu måste jag återgå till diskbänken.

kram mamma

2011-02-13 / 17:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback