8 augusti - It starts in my toes and I crinkle my nose. Wherever it goes I always know that you make me smile please stay for a while now.

Ännu en vecka har seglat förbi. Och helgen bara rann igenom mina händer känns det som! 
Veckan som var, var som vanligt. Jobb och sådär. I torsdags så var både tjejrna och jag så himla trött och allt bara gick dåligt! Det värsta är att dom håller på och retar varandra. sen gör som samma sak tillbaka. Gärna när jag inte kollar. Och när dom är övertrötta så går det inte göra något åt det! I sånna lägen försöker jag få dom att leka i varsitt rum. Men det är lättare sagt än gjort. För dom är inte vana vid att leka själva... Men jag gör så gott jag kan med mina små. Men efter just torsdagen var jag helt slut, och jag bara fasade över fredagen. För jag skulle jobba till midnatt ungefär. Och barnen hade varit monster och min värdmamma varnade mig att läggning nog skulle bli jobbigt.
Inte då! båda tjejerna var som små änglar. Somnade innan 9 och var världens sötaste. Sen somnade jag på soffan i väntan på att mina värdföräldrar skulle komma hem.

Så fredagskvällen var jobb. På lördagen träffade jag Malin och satt och chillade lite med henne innan Nathlie kom till Hoboken. Vi lämnade Nathalies grejer hos mig och mötte upp Madde för att åka till ikea! 
Mysdag på ikea är ju finfint! Vi åt kötbullar och testade soffor. Sa att det inte fanns något svenskare än en Billy bokhylla. Sen åkte vi hen till mig för att förbereda oss för utgång! Kvällen började inte så bra men slutade desto bättre. Nathalie sov hos mig och vi tog oss hem i lagom tid. 
Men sen på söndagen hände inte så mycket. Hänge med nathalie till stan och hängde lite i NY. Köpte en bok och började läsa... Mötte en vän i Hoboken. en bra söndag helt enkelt. 

Och idag så ska Rene, den tyska au pairen sova över här. För stackaren är i rematch och har ingenstans att sova. Eller reglerna säger att han måste få bo kvar hos sin värdfamilj men dom pratar inte med honom och stämningen är inte på topp. Så jag känner mig lite som en räddare i nöden faktiskt! 

På torsdag är jag ledig och kanske tar mig ut till Nathalie i Westfield. Åker alltså ut redan på onsdagskvällen. Men det betyder att jag inte kan gå på utomhusbion... vilket är lite synd. Men stt spendera lite extra tid med Nathalie gör ju inget :) 

Jaha, min mamma tycker att jag är lite tråkig på bloggfronten nu för tiden. Och det tror jag säkert fler tycker (läs Madde) men får man dålig feedback så :P hahah neeej. Men min mamma tyckte att jag borde ta upp mer roliga saker som jag berättar för dom när jag skypear med dom.  Som  tex

- L som är den yngsta tycker att det är väldigt roligt med klistermärken. Och hon sätter gärna dom överallt. Jag har alltid klistermärken på tröjan. 
Men här om dagen när vi alla skulle på Zs föreställning säger min värdmamma, påväg där ifrån "bara så du vet så har du ett dussin klistermärken i rumpan" Och det hade han. ett högt antal princessklistermärken som L så fint hade satt dit. Haha vd vi skrattade.

- Jag och tjejrna har ju ofta danspartyn. Och det är jättekul. Men dom tycker att det är extra kul om jag bär på dom och dansa med dom när jag håller dom. Efter en snabb dans när jag fick bära dom båda till kom igen lena sägger jag ner Z varpå hon säger "Oh Lisa! You are red all over your face!" Och jag sucker och säger "Yeeeah...." Z säger "It's just because you are SO HAPPY!!" Haha jag önskar att det vorde så :P

- I lördags så jobbade jag inte och min värdfamilj var på zoo. Z somnade på vägen hem och när mamman bar in henne i sägnen så vaknade Z och hade bara en sak att säga "mommy? Is it a Alisa day tomorrow?" "No sweetie, it's a Mommy day" "But, i really missa Alisa" Söta lilla du! Vad jag kommer sakna henne.

-Också L hade saknat mig för när dom skulle sätta på en film och ha filmkväll vägrade hon Det skulle hon bara ha ifall det var med mig. Och sen hade hon tydligen lekt kurragömma hela morgonen med mig, fast jag inte varit där...? Haha gått runt och sagt "Alisa! Come out, come out wherever you are!" 

Var det något mer kul Mamma? 
Detta var bara saker som dom sa nu i helgen/veckan. Dom säger ju saker varje dag! Det är bra att mamma påminner mig att skriva ner det. För jag glömmer det så snabbt. Önskar jag hade skrivit ner allt från början. 
Nu ska jag kolla på Glee Project och må bra! 

Alla bilder är tagna från Madde, för jag hade inte kameran uppe riktigt...










CarroH

Vad är rematch?

2011-08-09 / 10:16:48
Anonym

Hej tjejen.

Vad roligt att du bloggar igen och vilken massas blogg det blev.

Förstår att småtjejerna fungerar bättre med dig än med mamman. Kan du fundera ut varför det är så?

Nu är vi tillbaka i Växjjö och det skurar väldigt mycket. Förra veckan när det var 4 fina dagar var Birgitta o jag i Helsingborg o Danmark. Riktigt trevligt och Helsinborg är en fin stad.

Nu har jag packat för imorgon flygs det till Krakow på en studieresa. Blir intressant men också påfrestande.

Fortsätt o lev livet för när amrisarna ska betala sina skulder blir det annorlunda.

Kramar

M o M

2011-08-10 / 19:29:49
Anonym

Heii.

Du är söööt.

FnissaH**

2011-08-10 / 21:38:21
Nils

Det där om att hon lekte kurragömma med dig när du inte var där hade jag inte hört. Den var rolig.



Kram Nils!

2011-08-12 / 14:36:46
Karin

Underbart att du berättar lite "roliga historier". Det uppskattar jag. Här har jobbet dragit igång och jag sitter vid min nya dator. Det lär nog ta ett tag innan jag lär mig alla program och finesser... Du vet ju hur jag är. Det pluppar upp och rullar ivär, blinka, försvinner och blir fel. Det är bara att jobba på. Vi hörs väl till helgen!?

kramar och god natt från mamma

"Dröm fina drömmar"

2011-08-17 / 23:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback