25 Augusti - A drop in the ocean, a change in the weather.

Jordbävning i tisdags och idag har vi panik för orkanen som är på väg. Vad händer med världen? 

I tisdags när jag och mina tjejer satt på tunnelbanan in till Manhattan började tåget skaka något så fruktansvärt. Man hörde ingenting och jag skakades nästan av från sätet. Inte tänkte jag "ahaa! Jordbävning." Jag tänkte nog mer "det var då hemskt vad den här tågföraren var usel" 
När jag kommer upp från tunnelbanan med mina två flickor är det lite panikartat på gartorna. Min VM försökte tydligen ringa 1000 gånger men nätet var nere under ett tag. Men sen var det inget mer med det.
Som jag sa till ludwig, nu när det gick bra så är det ju lite lagom coolt att varit med i en jorbävning." Nu har jag ju liksom gjort det.

Och så sitter jag här idag. Med en ganska så kraftig orkanvarning. Vad är det här?
När det först var jordbävning i Nya Zealand och Kajsa var där och sen jordbävnigen i Japan när Joss var där så tänkte jag "Det kommer garanterat hända något här innan jag åker hem" 
Jaha, det kanske är det här då?

Ärligt talat vet man inte hur allvarligt man ska ta det här med orkanen. För amerikanare vet hur man överdriver! Och man vet aldrig med vädret, speciellt inte i New York. 
Men imorgon så får vi reda på om vi måste evakuera eller inte. 
Vad ska man packa? Haha. 
Min värdfamilj flyger dock till en tropisk ö på semester i en vecka imorgon på morgonen. Så dom slipper allt det här, det är bara jag kvar. 
Men min värdmamma har nästan förbjudit mig att stanna kvar i huset. Elelr jag får göra som jag vill men hon råder mig att inte göra det.
Hoboken har nämligen varit en Ö förr i tiden. Två floder gick runt ön. Nu gör dom inte det, men det betyder att vatten svämmar väldigt fort över plus att hoboken inte liger högt över havsytan alls. Eller något i den stilen. 
Lower Manhattan och Hoboken plus fler ställen förståss ska tydligen vara i största "riskzonen".
Och om nu allt svämmar över så kommer man inte kunna ta sig någonstans och förmodligen vara utan el.

Men tack och lov så har jag några fina vänner som bor djupare i Jersey och låter mig vara där. Tack tack. 
Det kommer ju inte bli mindre orkan för det. Men iaf mindre översvämmning.

Om det är någon som tycker att det är en bra ide så ska jag försöka hålla er uppdaterade.
men som sagt. Imorgon vet vi mer. Sen på lördag bestämmer jag vart jag ska.
Galet, tänk om det blir helt galet och allt förstörs? På tal om det! Vad ska jag packa?? Jag har ju så mycker grejer som jag inte hunnit använda. Som jag vill spara.
kanske är smart att ta med sig visum och pass iaf? 
Men samtidigt, när jag säger sådär så käns det som jag överreagerar... 
Det kanske blir en liten regnstorm. Lite översvämning på vägarna och sen är det inte mer med det. Då kommer man ju känna sig jättedum som överreagerat! 



Annars har jag haft en bra helg och vecka. Mycket mys och kräfskiva! Galnaste kvällen på länge :)

Första sidan på aftonbladet just nu.
Om ni tänker er där fotot typ är taget från, där bor jag. Typ. haha



Kräftskiva:
















Samtliga bilder är tagna från Madde :)




Paddy

http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article13526793.ab Aftonbladet listar vad du ska ha med, inga konstigheter. 25 liter vatten och mat för sju dagar. Ta med pass och visum och live-twittra så löser det sig! ;)

2011-08-26 / 08:04:57
lovisa

Hejhej, allt bra idag?:)

Just nu har jag en tävling där du kan vinna ett presentkort hos ingetsnack.se, där finns supersnygga trosor och kalsonger i olika färger och varianter, klicka här om du vill läsa mer/delta: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/august/vinn-presentkort.html#comment

2011-08-26 / 08:33:09
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
CarroH

Hate to say it men det heter faktiskt WHEATHER. =)

2011-08-26 / 12:41:30
Karin

Pass och visum är väl inte så dumt att ta med,samt mobiltelefon och dator med alla foton du tagit. Att du sätter dig själv i säkerhet är viktigast av allt. Sköt om dig! Tack för foton du lägger in på bloggen. Jag gillar verkligen att se dig och dina vänner. Ps. glöm inte ta något kort på hela din värdfamilj. Det är nog kul att ha senare i livet.

kram mamma

2011-08-27 / 22:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback