19 augusti - Jag blir aldrig den samma som förut.

Hur mår ni där ute? 
Jag mår ganska bra, en fredagseftermiddag såhär... Lite ont i huvudet och halsont. Men det går nog över snart hoppas vi.
Tiden springer förbi och datumen då jag ska hem är närmre än någonsin. Det är så konstigt. 
Jag är ett känslomässigt vrak. Vill hem ena stunden, andra stunden inte. Jag kommer lämna en del av mig här, både hos barnen och i New York. Men samtidigt kommer jag få tillbaka en del när jag kommer hem. Är det inte underligt?

Veckorna går som vanligt, barnen är lite mer Alisiga än vanligt. Z lämnar gärna mig inte. Många kramar och pussar blir det. 
I helgen tog jag min sista kurs ute på Long Island. Det var bättre än väntat ! Träffade många trevliga människor. Men lektionerna var något så grymt tråkiga! 
Men bara för att man skulle hänga med på klasserna så hade vi ett quiz på både lördagen och söndagen. Vårat bord vann först tävlingen på lördagen och då fick vi en Campus t-shirt. Sen på söndagen vann vi igen! Så då slapp vi hemläxan med! Så himnla gött. Resten var tvugna att skriva en uppsats efter helgens gång. Nöjd var jag! 
Så nu har jag alla credits som man behövde ta.

annars så händer väl inte så mycket... 
Kräftskiva imorgon! Det ser vi fram emot. Det är madde som har lärt känna lite svenskar ute på Long Island. Så vi ska dit, har inte varit på kräftskiva på evigheter. 

Jag gjorde faktiskt en videoblogg innan till er idag. 
Kände att det var länge sen. Pratar mest bara strunt och L är lite för upptagen för att prata med er med. 
och mycket är på "engelska" Med... Men kolla om ni vill. Såg precis att den var 4 minuter lång, 4 minuter med i princip ingenting... 





Hoboken, no joking! 


Jag och fina Nathalie för två helgen sedan-

CarroH

Vilken liten skitunge va! Såå man har så pipig röst när man är mamma??? Roligt att höra förändringen i alla fall. Och som vanligt ser man bara halva Lisa men jag tyckte du hade en hel del att säga. Och lite emotional blev det visst också ett tag ;-)

KramCarro

2011-08-20 / 15:03:27
CarroH

Vilken liten skitunge va! Såå man har så pipig röst när man är mamma??? Roligt att höra förändringen i alla fall. Och som vanligt ser man bara halva Lisa men jag tyckte du hade en hel del att säga. Och lite emotional blev det visst också ett tag ;-)

KramCarro

2011-08-20 / 15:03:53
Anonym

Cheerio!



eftersom du ska på kräftskiva. Det hörs på videon hur duktig du är med barn. När du kommer hem blir du någon Nanny av något slag och tjänar massor av pengar på någon tv-kanal.

Just nu är vi i skåne och på måndag börjar mitt sista läsår, viket just nu känns väldigt skönt.

Ha det så trevligt på skivan. Jag visste förresten inte att amrisarna åt kräftor.



Krmar M o M

2011-08-20 / 20:35:46
Karin

Videon var toppen! 4 minuter då vi får följa en lekstund är kul. Ni letade ju både efter "gömda" klänningar och gick till skolan. Det är mycket action när man bara är två år. Lilla Lila-mamman verkar vara omtänksam med tank på sin ringa ålder... undra vem hon fått det ifrån!?

Puss och kram

//mamma

2011-08-27 / 22:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback