19 April - Sometimes being a sister is even better than being a superhero.

Superuppdatering? 
Okej då! 

Vi börjar med att prata om Miami! 
Det var en härlig resa med mycket sol. 
Kanske lite för mycket sol....



Jag drog tyvärr på mig en förkylning så kvällarna blev hyfsat tidiga för mig. Inte varje kväll dock. Vi träffade mycket folk och hade det bara skönt! En av kvällarna var vi först på en hemma fest på en av de små öarna runt Miami Beach. Och det var galet! Som hämtat från ett OC avsnitt eller något. Vet inte hur jag ska förklara annars. Men huset var liksom nästan lika stort som Stensund. Och sjuuuukt fint!
Vi bode på vandrarhem och där var det drama varenda natt... Oj oj oj, jag hade tur och blev inte av med något. Men det var nog rätt nära ögat. Min syn på vandrarhem i USA försämrades alltså lite. Kanske hade jag bara otur denna gången.
Men allt gick verkligen kanonfint! Det var så vackert väder och sådär. Synd bara att jag skulle bli förkyld och ha en stressad mage. Som sitter i sig fortfarande.

Sen efter Miami gick veckan helt okej. Min dator krashade och det var därför jag inte kunde uppdatera er tyvärr. Men min värdpappa var så snäll och fixade den! Vet inte vad som var för fel. Men nu funkar den som vanligt igen. Tur jag har!
Jag fjällade bort min bränna och barnen lekte och var glada.

Och sen i fredags åkte vi till Washington DC. 
Min värdfamilj skulle ändå dit. Så jag och Sophie tog bussen och sen fick vi sova på min värdfamiljs hotellrum. 
Lördagen ösregnade det heeeela dagen. Men vi trotsade vädret och såg det mesta av Washington ändå! Vita huset, Pentagon, washington memorial, den stora kyrkogården vad den nu heter där Jfk ligger begravd. Jaa och allt det där.
Efteråt var vi blöta in till underkläderna och kände för inget annat än god mat och en bio faktiskt! Så vi såg på Arthur och mådde bra. 
Söndagen sken solen och vi undrade varför den inte hade kunnar göra det dagen innan. Men vi strosade runt lite, tog en glass och gick in på en museum och kollade på The declaration of independence (om ni sett National tresure så vet ni vad jag pratar om, Haha!) det var just därför vi gick in där. För det fanns så många olika museum, men ärligt talat så var varken jag eller Sophie så bra på Amerikanska historian och ville hellre se något som vi skulle känna igen. Annars fanns det sjuuuuukt mycket museum och sådär. Mamma hade säkert gillat det!
Sen åkte vi den långa bussresan hem igen. 

Jag somnade snabbt och sen var det ny vecka! Redan!
Och nu sitter jag här och försöker göra en snabb uppdatering innan jag somnar. Jag vill bara att dagen ska ta slut och att det blir onsdag och att onsdagen går super snabbt.
FÖR ROBIN KOMMER HIT IMORGON!!! Hur bra är inte det!? Jag är så lycklig! 
Imorgon kväll landar han och håll tummarna att flyget är i tid och att allt går bra. Så ska jag hämta honom. Sen har jag en jetlaggad storebror i New York. Men ni vet ju vad jag brukar säga "Hellre en jetlaggad storebror i New York än ingen broder alls" (eller brukar jag det....?)
Men hur som helst! Kul kul kul! 
Tjejerna är också exalterade över det. Dom undrade om han kunde leka med dom med. Och jag sa "han är iaf ett väääldigt bra monster!" Och mina tjejer älskar leka monster!


Miami Beach




Mmm! Det var skönt innan jag brände mig.


Miami Ink!




Hemma festen.


Jag och Elin.




Regnit i Washington!




Vita huset. 








En kopia av The liberty bell.


Här inne är the declaration of independence


IMORGON KOMMER ROBIN! 
Och jag känner mig lättare än vad jag gjort på länge!

CarroH

Va, jag visste inte att Robin skulle komma till dej!!! Var d planerat eller blev det en surprise???

Denna gången börjar ni nog inte slåss inne på Apoteket haha :-P (Men vi får hoppas att ni slipper besöka Apotek alls.)Ja, Robin kan ju ta över ditt monsterjobb ett tag!

Din värdpappa e visst bra å ha ibland hihi..

ÅÅhh, jag vill också till Majämi!!

2011-04-20 / 14:12:55
Nils

Du verkar ha haft två toppenresor! Jag hoppas att du och Robin har det kul. Idag börjar vårt påsklov och efter det är det inte så långt kvar tills sommarlovet och DÅ ÄR DET INTE LÅNGT TILLS VI KOMMER! Jag och pappa ska på träningsläger på lovet i Polen. Det ska bli kul. Ikväll ska jag iväg och titta på Kalmar FF med en kompis. På nya arenan! Det är andra matchen någonsin på arenan. Det ska bli spännande!



KRAM NILS!

2011-04-20 / 16:41:16
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Sebastian

Coolt. Jag har alltid velat åka till Miami. Ska till USA i juni, men hinner nog inte dit ner. Det blir nog mest New York.

2011-05-03 / 10:02:11
URL: http://vandrarhem-karlstad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback