28 April - How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard?

Det blev inget Central Park Zoo idag för vädret bestämde sig att vara sämre. Men imorgon blir det! Så himla kul! 
Men idag har vi haft en bra dag med. 
Vi gick upp, gav tjejerna ett bad, klädde oss, gick ut i parken, gick till biblioteket, fick springa hem i regnet, lade L för att sova, lät Z kolla på en film, åt lite, läste medans L sov och Z kollade på film, L vaknade, gav henne mat, gick och handlade, bakade bullar med torrjäst som är en väldigt märklig sak, bakade bullar och vaktade bullar medans tjejerna lekte, bakade bullar, dansade, spelade finns i sjön, övade inför en show som vi skulle visa föräldrarna, smakade bullar, busade och sen kom föräldrarna hem. 
Bra dag helt enkelt. 

Jag läser just nu Water for elephants. Bra bok! Jag läser förståss den för jag tänkte se filmen som kommit ut till helgen. 
Läsa är en väldigt bra sysselsättning egentligen. Det är skönt. Och jag gillar det. Det enda jobbiga är att jag kan bli lite besatt om det är en bra bok. Och vill inte riktigt lägga ner den, trots att jag borde... 

Och för övrigt! Någon som bakat med torrjäst? Jag gjorde bullar idag. Och dom blev riktigt riktigt goda! Men vi gjorde bara en liten sats som blev 20 bullar. Vi borde gjort en större tycker jag nu i efterhand. Men det var ju lite speceillt att baka med torrjäst. Lite läskigt. Det jäste först inte. Fick sätta på ugnen och ha öppen lucka ett tag. Men sen kom det igång. Så bakning med jäst Sverige-1, Usa-0.

Men men, jag lägger upp alla bilder från Robins Resa på facebook just nu. Ni kan få lite mer smakprov här kanske. 
Vad ska jag mer säga... Humm...
Ibland när jag går med barnvagnen och L sover och Z är på sin kickboard lite längre bort brukar jag komma på så himla många bra saker jag vill skriva i bloggen. Men sen när jag sitter här känns mitt huvud så tomt så det nästan ekar. 
Och nu låter det som jag alltid går runt och tänker på min myckert framgångsrika blogg. Men det gör jag inte. Men ibland händer det något och så vill man berätta för någon. Och då kan man ju skriva det här. Så smidigt! Det känns som det här med bloggar kommer bli stort.. Hehehe.







Och en till liten glee bild! 




CarroH

Jag tror det finns torrjäst i Sverige också, har funnits iaf. Jag råkade köpa fel till din mamma en gång :-S

2011-04-29 / 07:41:59
Per

Jag använde mycket torrjäst för 20 år sedan - i bakmaskinen, helt OK, faktiskt...

2011-04-29 / 11:17:50
Nils

Ja, det verkar ha varit en bra dag. Idag har vi sålt korv utanför



KRAM!

2011-04-30 / 15:17:15
Nils

...City Gross. Det var för fotbollsklubben.

2011-04-30 / 15:18:21
Karin

Härliga bilder!

Titta på dem en gång till... du verkar ha änglalika tankar. Undrar just vad du tänker på. visst är läsning härligt. Själv sitter jag fast i ljudboksfällan. Ni verkar ha bra dagar, du och barnen. Kul att ni bakar tillsammans, även om du naturligtvis får göra det mesta.

Skönt att se, på korten, att det inte regnade hela tiden Robin var hos dig. Jag längtar efter att träffa dig "live" så att säga och att krama om dig. Jag får klara mig med skype ett tag till, men snart kommer vi.

mängder av kramar från mamma

2011-04-30 / 21:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback