The world is a book and those who do not travel read only one page.

Nuuu är jag hemma från Sthlm. Och gissa vad som hann före mig hem?
Mitt visum!
Så nu har jag det mesta färdigt hoppas jag... Men Shit vad nervös jag är! Jag har svårt att sova på nätterna och jag går runt med en klump i magen. Nästa vecka vid den här tiden är jag i New York! Hur sjukt är inte det? Jag fattar det inte... Jag har sagt hej då till så många nu, men jag blir liksom inte ledsen. För jag fattar inte att jag ska åka iväg. Men hur som helst så har min helg varit bra :) Line har för övrigt världens skönaste säng!



Jag och min drottning Räkan inne på Buttericks.

Hur gick det till på ambassaden då? Det vet jag att många undrar. 
Det var verkligen inte krångligt alls!
Jag kom dit i god tid, typ kl 07.30 (hade tid kl 08.00). Då kom jag typ 5a i kön som redan fanns utanför. Där stod jag och frös i typ 40 min tills dom började släppa in folk. En och en. När det var min tur fick jag gå igenom såndär flygplatskoll typ. Visa vad jag hade i väskan och lämna bort alla mina elektiska prylar. Jag var till och med tvungen att visa upp min plånbok... Så dom är iaf noga med säkerheten.
Efter det så gick man in i byggnaden. Pratade med en ashärlig kille och lämnade in alla sina papper. Sen fick man sätta sig och vänta. Jag fick vänta i typ 20 minuter tills jag blev uppropad. Och då skulle man gå till en lucka och bli "intervjuad"
Min snubbe var jättetrevlig och frågade
- När tog du studenten?
- vad har du gjort sen dess?
-Har du någon barnerfarenhet?
-Var bor du?
-Vad gör dina föräldrar?
- vart ska du jobba någonstans i USA?
När jag berättade att jag skulle till Hoboken så blev han glad och frågade om jag visste vem som kom ifrån Hoboken. Jag blev lite tveksam först. Men sa nej. Frank Sinatra kommer därifrån! Så han tyckte att jag skulle åka hem och lyssna på honom, annars skulle min värdfamilj bli väldigt besviken.
Sen var jag färdig. Inte svårt alls.



US Embassy

Nu ska jag packa upp och lägga saker i tvätten... Om 5 dagar. Då jävlar.
Imorgon ska jag börja packa, eller åtminstonde börja tänka packning...



Isabelle

Det är verkligen inte lång tid kvar! Kommer sakna dig!^^

2010-09-29 / 11:41:52
Lisa

Issa! jag kommer att sakna dig med!

2010-09-29 / 13:26:34
URL: http://lisahammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback