On my own, pretending he's beside me.

Jag är nu hemkommen från central park. Det var sjukt fint där! Och lugnt. Och stort! Jag gick i en halvtimma i snabb takt (kan inte gå långsamt när jag är själv) och jag gick inte ens igenom hela parken. Den är typ större än hela värnamo. typ.. Det var faktiskt lite läskigt att gå där när det var mörkt, jag fick lite flashbacks från Ensam hemma i New York filmen.
Mycket folk var det på stan också, jag som hade tänkt gå in på H&M och se ifall de hade några snygga jackor. Måste hitta någonstans där dom säljer billiga skor med. Men jag pallade inte innan Central Park, då var det så sjukt mycket folk överallt. (nehe jag är i NY) Och efter var jag så kissenödig så jag höll på och dö.

Jag tog tiden idag med. Från stationen i Hoboken till 33rd St i NYC så tar det 14 minuter. Det är inte alls farligt! Jag har sån tur som bor i Hoboken med för PATH tågen som går där. Och in till NY går dygnet runt. Om man bor någon annan stans i New Jersey men ändå rätt nära manhattan och missar sista tunnelbanan hem får vänta till kl 05-06 då dom börjar gå igen. 

Idag var jag bara med barnen kl 07.30 - 16.00 kändes som ingenting! Fick börja senare med (fast det fick jag förståss inte veta förrens jag redan hade gått upp kl 05.30.) Men mamman sover tydligen rätt ofta med barnen i sin säng. Och det är en så himla dum idé! För när hon går upp kl 5 så vaknar ju dom förståss med. Och dom här barnen behöver verkligen sin sömn. Dom går sällan och lägger sig före kl 22 heller... Så idag hade barnen vaknat när mamman gick upp och det blev massa krångel... Ibland hittar jag barnen i samma säng eller i varandras säng med. Vet inte alls vilka kvällsrutiner familjen har (om dom ens har några) Men det är upp till dom. Om dom tycker att det funkar så.

Imorgon tar jag sovmorgon! Sen ska jag försöka fixa mitt social security number... Vet inte ens vart man ska gå för att få det. Men det tar jag imorgon.
Och nu tar vi en film. Det tycker jag att jag förtjänar (och för att jag har kollat på sista vänner avsnittet... Så himla sorgligt!) Sen har jag dessutom gått konstant i högt tempo i två timmar. Jag gick nämligen från 33rd St till central park som börjar på 59th St. Jag orkade inte ta tunnelbanan och jag hade inget bättre för mig heller.


När jag gick runt idag önskade jag att jag hade en riktigt bra kamera. Och jag har ju sagt att jag ska köpa en systemkamera när jag är här. Så jag ska nog börja leta efter en. Jag älskar ju trots allt att ta kort. Och när man går ensam såhär så är det ju riktigt roligt. Inte lika roligt med en digitalkamera dock. Men här är lite bilder från dagen.
Och så önskar jag att jag hade Photoshop på datorn.










(specialeffekt på kameran)







Markus

Sjuuuukt häftig park ju. Och skönt att du verkar vara på bättre humör nu efter helgen och att jobbet verkar gå bättre. Men du kan ju ändå inte komma och påstå att sista vänner-avsnittet är sorgligt. Allvarligt talat.

2010-10-21 / 07:20:00
Per

Tjaba Lisa! Fina foton! /Per

2010-10-21 / 11:40:36
Nils

Vilken park! Jag tycker det blir bra bilder med din digitalkamera.

KRAM!

2010-10-21 / 20:00:21
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Anonym

jaälskar dej!!!

saknar dej som tuuuusan .

du verkar ha lite vänner där ändå ju .de e bra :D

och glöm inte bort att ja finns om du vill få ur dej lite. ja vet ju trots allt lite va du går igenom .



och du .till bilderna. ladda ner gratisprogrammet picasa. de e ju de ja jobbar med .

där kan du trixa å fixa me bilderna hur kt du vill .och de blir fint .

och de e gratis. sök bara på google!! :D



puussaaar

2010-10-22 / 12:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback