A journey of a thousand miles must begin with a single step.

Sitter och laddar upp bilder på facebook. När jag kollar på vissa bilder kan jag knappt tro att jag var där... Var där, ÄR där!

Idag har familjen visat mig runt i Hoboken. Det är faktiskt väldigt fint här, det är som en storstad fast ändå en liten stad. Sjukt många fina hus, en gata där alla affärer ligger på (nästan) men det är väldigt stort. Och vissa gator har lite utomlandskänsla (nehe jag är utomlands) men det är väldigt mysigt. Och husen är väldigt fina. Jag ska ta lite kort någon dag.

Det har gått bra idag. Jag försöker så gott jag kan. Men det stör mig att barnen är rätt bortskämda här. Jag tycker inte att det är okej om deras mamma frågar något och dom bara ignorerar det. Om en vuxen ber om ett svar så tyckerj ag dom ska svara, men det gör dom inte. Och när mamman väl säger till dom så sitter dom och skriker. Inte vanligt gråtskrik utan i ultraljud! Fy sjutton... Men dom är väldigt söta också. När jag var på lekplatsen och lekte med dom så träffade vi lite kompisar till Z och när vi gick där ifrån så visste jag att det kunde vara mycket mycket värre!

Jag tycker det är synd att min engelska spricker så ofta, för mamman är väldigt trevlig och gillar att prata. Och jag har så mycket jag vill säga, men det kommer liksom inte ut. Så jag skulle så gärna velat ha lite bättre engelska så jag hade kunnat föra en bättre konversation.

Jag har också nämnt mina presenter för mamman, så imorgon ska jag nog ge dom till barnen. Snälla håll tummarna för att dom kommer att gilla dom! Och att dom inte kommer att bråka för dom inte fick samma saker...

Men annars är det bra, lite ensamt såhär i början. Men jag hoppas det kommer bli bättre...
Jag vill liksom komma igång nu, men imorgon är det en till helgdag och vi ska åka in till NY (det gör ju inget iof) Men jag längtar lite tills vi kommer igång och jag hinner vara lite med den nuvarande au pairen (hon är ledig nu) så jag kan fråga om massa saker och få en bild om hur det kommer att bli. Och jag kanske till och med kan få en hum om hur mitt schema kommer att bli.

För övrigt så fick jag en lady gaga inspirerad hår frisyr vid frukosten idag. Tjejerna går bananas över Lady Gaga. Dom älskar henne. Har Lady Gaga danser och allt.
Och jag har lekt skola idag med, Z var lärare och hon säger så sjukt många söta saker. Inte bara när vi leker utan hela tiden. Och när jag pratade under "skoltiden" så kollar hon på mig och säger "Zip it, Lock it and put it in your pocket" iskallt. Haha så söt är hon.

Lady Gaga frisyren enligt Z


Utsikten från en av alla parker i Hoboken, inte helt fel.



Karin

Schnygg frisyr! Haha! En fråga? Hur kommer det sig att du kallar dom för L och Z? Får du inte skriva deras namn elr hur går det där till? Det verkar jätte fint och jag är avundsjuk! Puss

2010-10-11 / 08:51:38
Per

Hej, fin park! Frost i natt igen, så nu är även äpplena inplockade och delvis förvandlade till mos... /Per

2010-10-11 / 14:18:31
karin hammaräng

Fantastiskt fin blogg du har skapat...typ.

Jag vet att det kommer gå bra för dig, när du känt in barnen lite. Det kommer att fixa sig med engelskan. Snart är du inne i det. Dessutom är det inte alltid bra att dränka ungarna i förklaringar och ordflöde. Få men tydliga tillsägelser/förklaringar kan vara bättre. Du kan också förstärka med kroppsspråket...men nej, jag menar inte aga, utan att t.ex. sätta upp händerna som ett stopptecken...typ (som du säger). Det kan vara bra för L som är så liten. Likaså kan närhet ge lugn t.ex. om man håller om dem...om det är den typen av barn.

Jag saknar dig! Nils är piggare och gladare nu, sitt gamla jag.

Vi hade en fin helg i Stockholm, där han sprang två orienteringstävlingar. I lördags var det 25-manna-lagtävling, med över 9000 tävlande. Nils var snabb och bommade inte en enda kontroll. Gissa om han var nöjd?! Jag var ute och sprang en lång runda. Det var helt OK väder, men efter att ha varit utomhus i över sex timmar började man frysa. Gräsfältet övergår till gegga även om det inte regnar, eftersom det är så många som trampar runt där. Allt blir geggigt! Du vet hur det kan vara på riksläger...typ, då det regnar. Jag uppskattar inte utomhusduschning bakom uppspänd byggplast. Det finns inga bänkar bara ett stort gräsfält och upphängda "kallduschar". Toaletterna är ungefär likadana. Det är två långbänkar med en massa hål bakom en pressening. Så där sitter man i rad. Nils har inget problem med det, men jag är egentligen inte så bekväm i den här miljön. Jag träffade Åsa Wadensjö och Lina Sandström. På söndagen var det individuella tävlingar. Nils var riktigt, riktigt nöjd och jag tog en skön löprunda, råkade komma fram till en motorvägspåfart och fick springa samma väg tillbaka igen. Nils och jag gillar ju hotellfrukostar och restaurangbesök. Så visst var helgen lyckad. Vi åt fantastiskt goda och ovanliga pizzor på lördagen. Synd bara att frukostarna blev stressiga. Vi var tvungna att åka tidigt från hotellet, 07.00 och 06.45. Frukosten började serveras först 06.30. Nils bodde i ett rum med en jämnårig klubbkompis, Elias. Jag bodde med en jämnårig..haha, klubbkompis i en annan byggnad.

Nu måste jag fortsätta med mitt rapportskrivande. Vi måste få till Skype:andet till helgen. Fredagar och lördagar kan vi vara uppe senare.

En Bamse-kram och puss från mamma

2010-10-11 / 15:00:28
Nils

Jag tror det kommer att gå superbra. Barnen kommer nog älska sina presenter även om de är lite bortskämda. Ni verkar ha väldigt roligt och jag hoppas det fortsätter så. Det ser väldigt fint ut.

KRAM!

2010-10-11 / 18:50:00
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback