5 okt - St John's university

Nu har vi äntligen haft färdigt lektionerna för idag. Men det är faktiskt okej att gå i skolan, alla svenska tjejer är jättehärliga. Det är så sjukt synd att ingen av dom ska bo nära mig dock... Men jag har sagt till dom att dom får komma och använda mitt gästrum :)
Lektionerna idag har typ handlat om "never shake a baby" Och typ sjukdomar och att man ska tvätta händerna typ. Våran lärare är rätt rolig, men sjukt trött. hon hade tydligen varit uppe sen kl 4.
Nu ikväll har vi haft sing a long med alla länderna. Sverige var förståss bäst med våra små grodor och den traditionella raketen efteråt. 
Bland alla au pairer som är här så är det flest tyskar (alltid), tre killar, det är faktiskt människor från alla världsdelar också! Det är en finsk tjej som förstår och kan prata lite svenska, visste ni att finnar läser svenska i skolan? 
Men alla är trevliga och jag har kul. Även att det är långa dagar. 

Jag har öppnat presenterna från familjen med! Det var helt okej faktiskt. Snällt att dom bryr sig :) Jag ska ta kort på det nu. Men jag kommer nog inte lägga upp bilderna förrens till helgen. Då jag är "hemma". Nu hinner jag inte, eller orkar. Det är inte alla som kommer in på nätet så jag ska låna ut min dator till Emma nu, så hon får berätta att hon lever också.

Jag längtar tills jag får komma till familjen nu alltså, så man kan börja känna sig hemma stadd. Så jag kan börja skypa (ni ska fortfarande lägga till mig!), blogga med bilder, packa upp, börja lära sig saker och komma in i det amerikanska. Men jag är ju förståss nervös inför mötet inför familjen med. No shit.

Men förlåt för att jag inte bloggar med bilder. Men det får ni ta nu tills jag har kommit "hem". 

Och jag har fortfarande inte fattat att jag är i USA. Det märks liksom inte... Jag är nog för jävla trög alltså.


Pappabrun

Hej. Skönt att resan gick bra. Klart du är trött. Det blir många nya intryck på en gång. Njut nu av allt du får vara med om. Härhemma kommer vi att tänka på dej o be för dej. Ha d bäst. Kramar

2010-10-06 / 07:07:37
Frida

Jag märkte inte heller att jag va i USA förns jag kom till fam. Sitta på den där snuskiga skolan gör ju inte att man få en känsla för det amerikanska direkt.

2010-10-06 / 15:16:24
URL: http://daggny.blogg.se/
Nils

Sverige äger på sing a long!!!

Hoppas det fortsätter gå bra!

KRAM!

2010-10-06 / 19:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback