4 okt - USA!

Nu ligger jag i min säng på skolan vi ska gå i tills på fredag. Skolan är fin utanpå... Men fy sjutton som den ser ut inuti. 
Resan har gått bra, inget bagage har kommit bort! Mitt flyg från gbg gick kl 09.15, där träffade jag även 7 andra svenska tjejer och vi har hållit ihop hela resan. Vi mellanlandade i Tyskland och åkte sen direkt vidare på det 8,5 timmars långa flyget till USA. Sen fick vi åka buss i över tre timmar för att komma ut hit till skolan. 
Och här ligger jag nu. Man är indelade i hur man bor sen i USA (dom som bor nära varandra, tex alla som bor i Boston bor i samma rum) Men jag har hela rummet för mig själv än så länge. 

Så skolan börjar imorgon kl 8 och man håller verkligen på hela dagarna. Så jag kan bara tänka mig hur trött man kommer vara efter denna veckan.

Jag har fått två paket från min värdfamilj! Hit skickade till skolan, så himla snällt av dom! Jag har faktiskt inte öppnat dom ännu. Jag är för trött. Men jag ska göra det imorgon och då kan jag ta en bild och visa vad det var.

Jag skulle kunna berätta massa om hur jag fick köpa en låda till mitt bagage (övervikten) Och checka in den. Och den lilla tanten jag fick sitta jämte på första planet. Och om turbulensen. Om filmerna jag såg. Att jag inte har sovit något på hela resan. Att det nog är smart att fixa sig något att äta innan man sätter sig på bussen ut till skolan osv. Men jag orkar inte det just nu. 
Jag har varit uppe sen kl 5! Och har inte kunnat sova något på flyget. Jag håller på och dööööö.

Men en sak är säker. Jag fattar inte att jag är här nu. Det är helt otroligt.
På bussen från flygplatsen hit så hade jag blandade känslor dock. Just nu är jag jättetrött och det bidrar nog rätt mycket till att man inte kan njuta riktigt. Jag hoppas bara att det blir bättre! 

Nu blev det massa prat. Men det är så det blir!
Och ingen bild heller. Jag får ta igen det en annan gång. Godnatt!

Pauline

Vad roligt att veta att du är på plats pärlan...

Du kommer få en fantastiks tid där.. men komihåg ät sov och du vet att ensam är inte alls stark så hitta massor med nya vänner.. Puss och kram

2010-10-05 / 12:37:31
Nils

Vad bra att du kom fram till USA och ingen annan stans i alla fall. Ha det så jättebra och jobba hårt! KRAM!

2010-10-05 / 19:27:45
Nils

Vad bra att du kom fram till USA och ingen annan stans i alla fall. Ha det så jättebra och jobba hårt! KRAM!

2010-10-05 / 19:28:34
Nils

Vad bra att du kom till USA i alla fall. Det hade varit pinsamt om du kom till Japan. Ha det så bra och jobba hårt! KRAM!

2010-10-05 / 19:30:10
Nils

Vad bra att du kom till USA och inte till Japan. Det skulle varit pinsamt. Ha det så bra och jobba hårt! KRAM!

2010-10-05 / 19:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback