28 okt - There's no way I will

Idag var den lilla riktigt sjuk... Jag fick panik för VM och VD bara stack. Så jag fick lite panik och i brist på mamma så ringde jag Robin. Grejen var att vi gav henne medicin för febern och hostan och allt. Och föräldrarna sa att hon skulle gå på hennes music together som vanligt och allt. Men från och med när pappan lämnade husen blev hon bara värmare och värmare. Det var hemskt. jag satt med henne i soffan och praktiskt taget kände hur hennes feber ökade. Men sen efter ett tag gick den ner igen. (medicinen som verkade) Jag ringde mamman (som var hos doktorn) så gick vi alla dit. Men det var så mycket folk och VM som var så dålig ville inte vänta. Och L var ju faktiskt inte så varm (nehe!!) 
Så VM åkte han och sov och jag tog Z till skolan och var med L som itne var sig själv. Jag frågade ytterligare en gång ifall vi skulle gå på musiken, och det skulle vi. För hon hostade ju inte (men hade lite feber)
Men hon klarade sig bra. Men nu ikväll låg hon jättefebrig på soffan och bara yrade. Hemskt. Imorgon blir det doktorn!

Annars har det varit en bra dag. Jag själv har känt mig liiite hängig. Men jag ska fasen inte bli sjuk! För snart är det helg :) Och det ser jag verkligen fram emot (tack vare mina hjältar) trots att jag jobbar på lördag. Men som sagt... Jag kan inte säga nej när det gäller en begravning.

Och min utklädnad till halloween kommer vara rätt tråkig, för jag gick verklgien inte in för det. Och för att jag skutar kl 19 imorgon och börjar kl 8-9 någon gång dagen efter. Så jag kommer inte vara där så länge. Men jag ska ta med mig kamera så det blir lite roliga bilder.





Ibland får jag tänka stå ut, du bor 10 minuter från NY

Per

Tjaba, "sister Lisa"! Mycket får man klara av som au pair; visa vägen, vara stand in-förälder och läkare! Men du verkar klara alla roller, Lisa, toppen! se till och håll dig frisk! /Per

2010-10-29 / 22:53:54
Pappabrun

Hej min vän. Har äntligen haft tid att läsa din blogg. Roligt att se bilder o se hur du har det. Vissa saker är så otroligt annorlunda "over-there". Låter som om dina barn är lite bortskämda. Men du fixar det!! Här är allt som vanligt. Det blir mörkare o mörkare för var dag. Nu övas lucia o julsånger för fullt. Idag är det friveckolördag o marknad så det blir nog en sväng ner till lilla stan. Var rädd om dej. Njut av det som du får vara med om. Kram.

2010-10-30 / 09:18:02
Nils

Synd att hon blev sjuk men du verkar fixa allt. Hoppas du mår bättre snart. Jag längtar efter halloweenbilderna!

KRAM!

2010-10-30 / 17:49:10
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Karin Hammaräng

Tur att du har en storebror som är lättare att nå än jag är.

Idag har jag varit med Nils på stan. Han ville köpa julklappar.

I morgon sätter jag på skype.

Du är duktig som klarar av sjuka barn. Tänk bara på att få frisk luft, tvätta händerna och ta vara på dig. Barnbaciller är inget att leka med!



Kram och puss //mamma

2010-10-30 / 22:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback