24 okt - We will be victorious

Idag var det ett år sen jag såg MUSE för första gången. Idag ska jag se dom för tredje... Sjukt! 
Det ska bli riktigt kul! Jag ska dock gå med en tjej från colombia, och hon är jättesnäll och så. Men inte jättebra på engelska och hon vet inte riktigt hur hon ska ta sig hem efter konserten. Jag vet hur jag ska ta mig hem. Jag behöver bara sätta mig på PATH tåget och byta en gång... Men hon ville kanske sova här. Och det hade ju gått bra, men jag ska upp tidigt och jobba på måndag. Och föräldrarna vill inte ha någon gäst som sova här på jobb dagar och så... Så jag får försöka skicka iväg ett fint sms till henne... Men usch vad dåligt samvete jag får.

Igår var jag i Brooklyn hos Nathalie. Vi åt tacos och hade det trevligt. Jag var sjukt trött bara. Men idag har jag sovit ut... Så himla skönt.
Det här gänget som jag har fått äran att hänga med är verkligen jättetrevliga! Så om jag får spendera mina helger med dom så kommer jag bara få det bättre och bättre tror jag. Det enda som är synd är att dom inte bor närmre. För jag hade gärna hängt med dom på veckorna med... Men man kan väl inte få allt :P 

Nu har jag varit här hos familjen i två veckor. Det har gått riktigt snabbt! Veckorna är väl lite halvbra eftersom det känns som man jobbar, sover, jobbar, sover. Men det kunde väl varit värre. 
Jag känner mig alltid sjukt lost så fort jag ska ta mig någonstans. Det känns so matt alla ser att där går tjejen från Sverige som har noll koll. Det känns som jag inte passar in riktigt. Jag kan gå runt och fundera om folk liksom ser att man är utländsk eller så... 
Meeen det sjukt konstiga är att jag alltid blir stoppad! Alltid. Folk kommer fram och frågar om vägen till olika ställen, undrar var dom är, undrar vilket tåg det här är osv. Alltid. Varje gång jag har varit ute själv så har folk frågat mig om vägen och sådär. Jag vet inte om det är slumpen eller så kanske jag inte ser ut som en alien trots allt! 

Jag fick ett långt och fint mail av min mamma idag med. Så himla söt är hon. Det värmer när man får mail och kommentarer av folk. För jag saknar min familj och mina vänner. Jag saknar lilla landet lagom. Men jag har inte hemlängtan. Jag bara saknar. Och jag tycker att det är jobbigt att inte kunna svara på allt med. Man hinner liksom inte. Men det betyder inte att jag inte uppskattar det.

Nu måste jag äta frukost. Vet inte om jag ska gå ner till familjen och se vad dom har för sig. 
Man hör när dom är hemma... Dom har massa buller och bång för sig. Och det är ofta, väldigt ofta barnen gråter med sina föräldrar med. Så det får mig att känna mig lite bättre. Ibland skriker dom värre än när jag är med dom... 

Men ha det så bra, det ska jag iaf när jag ska se MUSE ikväll. Aaaaah!!!!


Sophie, Madde och Nathalie.


(och dom här två bilderna snodde jag från Nathalie)


Denna är från i fredags.

Nils

Du verkar ha det toppenbra! Hoppas det fortsätter så! Ja, du kanske ser ut som en amerikanare...fast du ser rätt normal ut på bilderna!

Ha det så GÖTT på festivalen!

KRAMAR!

2010-10-24 / 19:00:34
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Ida

Sv: Yes! Var på Wembley på Lördagen! Blev grymt imponerad och nu är jag rätt så avis över att du får se dem igen! Haha! Fick ju dock se mitt absoluta favoritband in da world igår så är rätt så nöjd! :D

2010-10-24 / 19:05:38
URL: http://idagoesaupair.blogg.se/
moa

Mysig blogg! :D



Ha det så trevligt på Muse!

2010-10-24 / 19:19:25
URL: http://moathemoses.blogg.se/
CarroH

Najs blogg gumman!! =)



Jobbasovajobbasova? Wellcome to the life of the grown ups!! ;-P

Själv försöker jag få in lite träning däremellan. (Har ju varit dum nog att anmäla mig till Stockholm Marathon.)



PussoKram MosterCarro

2010-10-25 / 19:28:11
Madeleine

åh gulle vi gilar dig med! :) <3

2010-10-28 / 02:59:02
URL: http://madeleineinnewyork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback