15 okt - I want to thank you

Tack alla! Alla fina mail och kommentarer. Det betyder massor och hjälper förvånansvärt bra! Tack. 
Idag mår jag mycket bättre...
Mamman var hemma idag så jag kunde sova ut och prata lite med henne. Så nu känns det bättre. Det är fortfarande en krånglig situation jag är i. Och det är inte alltid perfekt. Men det kunde nog varit värre... Det var bara att igår efter jag hade jobbat i 15  timmar så mådde jag inte så bra. Och allt var fel! Allt! (jag får egentligen inte jobba 15 timmar jag vet. Men mamman är på jobbet, vad ska jag göra? man kan ju inte lämna barnen)
Och det ska blir bättre. Pappan är ju inte hemma och så.
Men som sagt det känns bättre. Och det är självklart jag ska det ge det tid och en chans. Jag ger inte upp så lätt. Jag får fokusera på det positiva istället.
Som tex idag så var jag själv med L utan att hon höll på att drunkna i hennes tårar!
Mamman skulle hämta Z på skolan och L sov. Så hon lämnade mig själv med henne. C jobbade inte alls idag för att det skulle bli lättare. Och När L vaknade blev hon förståss jätteledsen och frågade efter mamma. Usch så ledsen blir hon... Men hur som helst så lät hon mig iaf trösta henne lite. Och jag fick henne att sluta gråta genom att låta henne titta på hennes favorit tv program. Då lugnade hon ner sig och efter det så gjorde jag mig riktigt fånig och fick henne att skratta. Sen var det full fart. Och vi lekte ett tag tills dom andra kom hem. Och då blev hon mammig igen. Men babysteps, babysteps! och efter det så har jag iof inte jobbat så mycket. Men det har inte alls varit så farligt som innan. 
Så håll tummarna nu att det börjar släppa! 
Det lättade mig otroligt mycket att jag klarade det och fick mig att må bättre.

Och nu har min LCC varit här och hon verkar trevlig. Men tydligen så har jag glömt ett papper hemma. Något brev som man ska ha för att kunna få sitt social secerity number... Hade ingen aning om vad detta var. Kände inte alls igen det när hon förklarade var det var. Och dessutom ringde jag CC innan jag åkte och kollade så jag hade med mig allt. Men tydligen inte. Jag ska ringa Boston och be om ett nytt. Så det går att lösa, det kommer bara ta lite längre tid.

Äntligen lite bilder!
Utsikt från en Park precis i närheten.



Det här är några ihop klippta bilder från ett bakeri här i Hoboken som är jättekänt. Min familj har alltid gått dit massor. Det ligger på samma gata som dom bor. Men sen för något år sen (vet inte när) så var Carlos (bakeriet) Med på tv. För deras goda kakor och fina tårtor. Så nu åker alla dit! Första dagen jag kom så var det kö i minst 50 meter utanför butiken. Och alltid på helgerna är det jättelång kö! Hela dagarna. Folk står alltså i timmar för att äta dessa kakor... Dom var goda. Men inte så goda.
Men fina tårtor hade dom!



Emma

Skönt att höra att det gått lite bättre!

Jag tror att du kan skriva ut det brevet på din inloggning på CC hemsida! :D

2010-10-16 / 03:24:41
URL: http://stollig.blogg.se/
Frida

Bageriet går fortfarande på tv. Cake Boss på typ nån av alla tusen kanaler... :P

2010-10-16 / 03:57:58
URL: http://daggny.blogg.se/
Angelica

Hej Lisa! Nästa gång du är till bageriet, kan inte du fråga dem om de har något som är glutenfritt/mjölfritt för skojs skull? Även om jag vet att restaurang folk och folk som jobbar med livsmedel oftast har dålig koll här så kan jag inte låta bli att fråga, för att sätta dem på prov lite =) Hoppas du har det bra där borta nära NYC =) Kram//Angelica

2010-10-16 / 04:02:46
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/
Louise

vad är det för brev? :o

2010-10-16 / 07:43:01
URL: http://mlouise.blogg.se/
Nils

Vad kul att det går bättre. Det kan ju inte gå dåligt för evigt. Ha det så jättebra!

Kram!



PS: Tårtorna såg smarriga ut!

2010-10-16 / 09:11:58
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Per

Sörru, sörru! Efter regn kommer lite solsken.../Per

2010-10-16 / 11:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback