14 okt - Förlåt

Jag är sjukt besviken.

Allt är upp och ner. 
Jag har massa fina mail och kommentarer jag vill svara på. Men Jag orkar inte just nu. Jag har inte haft en ledig dag sen jag kom. Igår jobbade jag 14 timmar och idag jobbade jag 15 och en halv timma. Det är inte okej. Jag fick inte ens en ursäkt.
Usch, jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Det är så svårt.
Jag uppskattar verkligen allas mail och så. Men jag orkar inte svara just nu. Men imorgon ska jag vara ledig lite mer... förhoppningsvis. Så skype, mail, vad som. För jag känner mig sjukt ensam just nu.

Det är så mycket som är fel, men det är klart jag har mina bra stunder också. När barnen är glada och snälla. Och jag och den nuvarande au pairen har det kul ihop. Men måndag är hennes sista dag och då kommer jag vara själv. Och den minsta har verkligen problem med det. Så fort jag är ensam med henne så börjar hon störtgråta. För hon förstår att jag ska ta över och hon tror att alla ska lämna henne. Och det är hemskt, hemskt! För det första är det hemskt jobbigt att inte kunna göra något eller att trösta henne. För hon tror verkligen att dom har lämnat henne. Och för det andra så är det hemskt att se henne så ledsen. Hennes hjärta blir krossat varje gång... Så nu är hon på helspänn hela tiden. Den nuvarande au pairen kan inte ens gå på toaletten utan att hon börjar gråta.

Så faaaaasen, just nu. Mår jag inte bra.
Men jag får helt enkelt ta mig igenom det... Eller något.

Jake

Hej!



Right dina timmar.. det måste du ta tag i direkt, så dom inte kör över dig i framtiden. Bara antyda på att det var "10 timmar max va??" så hoppas det löser sig.

Början suger mer eller mindre, innan man är inne i allt jobb å inte känner någon. Men det kommer, lovar dig!



Vet hur det andra är, den andra au pairen var hos mig i en dag, bara, å barnen blev som du beskrev då hon var där samtidigt. Det kommer bli bättre och mycket lättare när hon väl har åkt å dom har sagt adjö! Nästan lite dumt av dina hostparents, fast å andra sidan har du säkert lärt dig massa annat bra av den tidigare au pairen!



Du får väl dra ett mail om du vill prata mera!



Take care!

2010-10-15 / 06:25:18
URL: http://jakeinusa.blogg.se/
Markus

Jag vågar ju inte påstå att jag har någon erfarenhet av au pairandet. Men jag är övertygad om att Jake rätt. Självklart kommer det vara lite jobbigt i början. Så är det ju typ med allt. Första gången på dagis, första gången man sover borta, första gången på ett nytt jobb... ja. Men jag är övertygad om att det kommer bli så jävla mycket bättre om du bara orkar kriga dig igenom. För du är verkligen så jävla bra. Glöm aldrig det! Och det kommer barnen inse också bara du dom lär känna dig. Jag är verkligen så jävla imponerad av dig.

2010-10-15 / 07:39:11
Pauline

Lisa ... Alla har vi dåliga dagar och bra dagar.. tänk dig själv hur kännde du första gången din mamma lämnade dig på dagis.? hur känndes de när du sprang vilse i affären och mamma inte var där vid din sida.. jag lovar att barnen kommer att ty sig mer och mer till dig när den andra auparien har försvunnit.. och du är ju trotts allt utvald av familjen ... de kommer att gå kanon... men stå på dig med dina timmar så att du får extra ledigt eller mera pengar.... hoppas allt går bra nu framåt.. du är en klippa och jag vet att du klarar det... Många kramar... glöm inte att du är faktiskt en människa och kan också ha en dålig dag...

2010-10-15 / 08:48:13
emily.

blir så glad när ja läser va alla kommenterar till dej .

du e verkligen omtyckt lisa! ta åt dej på de .

håller me de över här .

början e inte lätt .

tänk oxå att den gamla aupairen gick garanterat igenom samma sak som du gör nu.. alla e ju nya nån gång .och de kommer bli bättre me den lilla. hon behöver bara tid att vänja sig .



och kolla upp va reglerna e för hur många timmar man får jobba om dagen .

så dom inte för dej bakom ljuset eller va man säger .

stå på dej. bättre nu i början än senare .

du klarar de!!!!

ja älskar dej!

2010-10-15 / 08:51:08
URL: http://emiiiilyy.blogg.se/
Per

God förmiddag Lisa! Det finns inte mycket att tillägga till de andras kommentarer; "alla är vi barn i början". Just nu har den lilla ett/flera val och även om hon är liten så vet hon om detta! Dvs. hon kan faktiskt utnyttja situationen lite grann för sin egen vinning.

När man är tillräckligt hungrig äter man; oavsett vad som står på bordet! Oftast lär man sig att tycka om den eller tycka att den är ganska okej också. För vad är alternativet!? Ska familjen byta au-pairer pga av minstingens vilja kommer de att få det tufft med både det ena och det andra... Nej, Lisa, det löser sig när du är ensam, tro mig! Just nu är det C som gäller, nästa vecka är det Lisa!!! Nils hälsar! /Per

2010-10-15 / 15:20:42
Per

God förmiddag Lisa! Det finns inte mycket att tillägga till de andras kommentarer; "alla är vi barn i början". Just nu har den lilla ett/flera val och även om hon är liten så vet hon om detta! Dvs. hon kan faktiskt utnyttja situationen lite grann för sin egen vinning.

När man är tillräckligt hungrig äter man; oavsett vad som står på bordet! Oftast lär man sig att tycka om den eller tycka att den är ganska okej också. För vad är alternativet!? Ska familjen byta au-pairer pga av minstingens vilja kommer de att få det tufft med både det ena och det andra... Nej, Lisa, det löser sig när du är ensam, tro mig! Just nu är det C som gäller, nästa vecka är det Lisa!!! Nils hälsar! /Per

2010-10-15 / 15:24:47
Nils

Jag håller fullständigt med dem andra. Jag tror att du kommer bli vanare och då kommer det att gå bättre. Jag tycker att det är kul att du hinner skriva på bloggen så mycket som du gör.



Jag hoppas vi kan höras av i helgen!



Du är bäst!



Kram!

2010-10-15 / 18:05:36
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
hanna

LISA! Bit ihop vännen du är grym! Du vet att du är bra med barn, jag vet att du är det. Lillen kommer bara va ledsen ett tag tills den kommer inse att det är du den tycker om o har vid sin sida varje dag! Då kan man ju inget annat än att älska dig! <3

Kämpa på! Du är FIN!

PUSS O KRAM från götet! ;)

2010-10-15 / 18:17:10
emmy

Det är nog inte lätt i början, men när den andra au pairen åker då kommer barnen vara med dig och då kommer ni lära känna varandra bättre. Du kommer klara det här! :)

2010-10-15 / 21:12:58
Emma

Jag förstår hur du känner vännen! Kan försöka planera in en resa ner till dig väldigt snart så du får något annat att kunna tänka ibland när det känns svårt! Skickar en kram till dig -så hörs vi sen!



Du är stark!

2010-10-16 / 01:20:48
URL: http://stollig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback