12 okt - Second choise

Nu sitter jag ny duschad och fresh här igen.
Första dagen med barnen och deras nuvarande au pair avklarad. Det gick ganska bra. Har inget jag vill klaga på direkt. Dom har skött sig bra, lite tjurighet då och då. Men inget världsproblem.
Jag började dock kl 6, inte så kul. Men imorgon blir det senare. 
Den här veckan blir jag verkligen andra valet med, för först kommer alltid mamma och sen kommer förståss deras nuvarande au pair och sist jag. Det är liksom inte ens andra val utan tredje val. Och ibland är det svårt. För jag räknas knappt. Men jag antar det blir bättre när hon har åkt och dom bara har mig och välja på... Usch vad hemskt det lät. Men ni kanske förstår?

Jag har dessutom hunnit skypa med Mamma och Nils. Tror till och med Per syndes i bakgrunden. Det var skönt att prata lite med dom även om det inte var så länge.

Nu på eftermiddagen så hoppade vi i hoppborgen som dom har här hemma. JA JAG VET. Det är en riktig hoppborg. Men rutschkana och allt! Jätterolig. Men det är väldigt svårt att ha två barn i den. Speciellt en som är hyperduperaktiv och en som är så liten så hon knappt kan stå. Så det slutade förståss i tårar. Men dom sa förlåt till varandra och sådär.
Vi har också lekt skola idag igen. 
Ohh jag önskar att jag kom ihåg alla roliga saker Z säger. För jag och C (nuvarnade au pairen) har legat på golvet och vridit oss av skratt ibland. Typ iaf... Hon säger massa bra saker. 
Och båda tjejerna är väldigt smarta. Tänker och är hjälpsamma, för det mesta...

Igår höll jag på och dö av åsk och blixovädret. Det blixtrade och åskade i timmar... Och jag vet inte, men ni som verkligen känner mig vet hur rädd jag blir. Och det här var det värsta jag varit med om. Det höll på i timmar. Och man hann inte ens räkna till ett innan åskan kom efter blixten. Och det haglade golfbollar... Fy sjutton. Jag har dessutom ett High ceiling med fönster högst upp så man såg allt.
hur som helst blev jag så rädd så jag bestämde mig för att öppna ett litet mamma paket. Det som det stog "När du vill känna att jag tänker på dig" Och det behövde jag verkligen. Tack mamma!

Nu ligger väl alla ni och sover antar jag. Och jag ska fixa och kolla lite på vad man kan göra i NY och sådär.



Just det! Ni är dåliga på att kommentera, det är ändå så pass många som läser min blogg. Så mer av det tack :) Något speciellt ni vill veta förresten?

Markus

Fan va kul att det verkar gå så bra! Ge ungarna lite tid bara så ska du se att dom kommer på bättre tankar. :D När får man se bilder på hur du bor? Typ ditt rum och så, Hoboken. Eller är det kinkigt med sånt?

2010-10-13 / 07:35:11
Issa

Det verkar ju som att det går jätte bra! och jag vill också se lite bilder på hur du bor! :D

Var det värre en den natten du trodde att någon hade brytit sig in i rummet ni bodde i? (under cirkus turnén) ;)

2010-10-13 / 09:37:22
Per

Tjaba, du kommer snart att stiga på "au pair-rankingen", tro mig. Se det från den positiva sidan - vilket drömläge; kolla in vilka bra resp. dåliga saker C o mamman gör tillsammans med barnen. Apa efter, gör om och låt bli, så kommer det att gå kalajs när du ska stå på alldeles egna ben...

/Per

2010-10-13 / 16:02:25
Johanna Fågel!

Ååååh, jag blir helt glad och kramsugen när jag läser din blogg! :) <3

Haha, ja, som Issa sa, var det värre än i Katrineholm? ;)

Puss på dig, och hoppas du har det bra!

Jag och Nikko hade lite nostalgimoments under höstkursen, när vi byggde tablåer och sånt! we miss you <3

Massa kramar från Sverige! :) <3

2010-10-13 / 21:28:05
Karin

Jösses vilka fantastiskt pedagogiska tips min man gav dig. Jag kan bara hålla med. Nu ska jag och Nils slötitta på Robinsson.

Tro inte att tonåringarna i skolan alltid är så lugna och lätta att vara med...hela dagarna. Puss och kram

2010-10-14 / 19:14:18
Nils

Japp, förstår precis vad du menar. Du blir ju skiträdd om man står utanför toalettdörren när du kommer ut. Jag tycker barnen värkar väldigt bra hittills, hoppas det fortsätter så. Jag tror att när du åker hem kommer du stå före mamman i listan. Gör bara som du kan. Då kommer det gå jättebra.

Jag vet hur bra du är!

Kram!

2010-10-14 / 19:28:40
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback