11 okt - Everything but the...

Jag har precis kommit hem från NY och jag tog mig hem själv! Eller nästan... Min värdmamma förklarade vart tåget skulle stå och visade hur kartan funkade på min iPhone. Sen gick jag med näsan i telefonen hela vägen hem. Men jag kom hem iaf! Nästan själv. 

Vi har varit i stan och lekt på en lekplats. Det var massa folk där. Men barnen älskade det. När jag sprang runt och lekte att jag var ett monster med Z så var det flera barn som frågade om jag ville leka med dom istället. Haha vad säger man då? Men det var kul. Det var också första gången den lilla vände sig till mig och sa "Up" istället för sin mamma. Det gjorde mig glad. För hon är vääääldigt mammig (som jag sagt innan)
Vi mötte upp Z kompis i parken för Z skulle ha en playdate med henne. Så det var därför jag fick åka hem själv, för jag behövde inte hänga med hem till Zs kompis. Och ytterligare en gång när jag åkte hem från stan så var jag glad att jag har Z och L som värdbarn... Jag ska verkligen inte klaga!

Idag på morgonen gav jag barnen presenterna. Och dom älskade dom! Så tack alla ni som höll tummarna att det skulle gå bra. Pippi fick till och med hänga med in till stan. Och mamman tackade mig ytterligare en gång när vi var inne i NY. 

Annars har det gått bra idag. Barnen var tjuriga på morgonen dock... Det är alltid likte kallabalik unger måltiderna och morgonen hemma hos dom här. Men det funkar. Hemma skulle det aldrig vara så, men så är det här. Jag får vänja mig... Min mamma skulle liksom aldrig låta mig hoppa runt i kuddrummet med en glassstrut. 

Imorgon börjar allvaret. Hoppas hoppas hoppas det går bra!

Jag råkade gå förbi en B&J affär på vägen hem, detta är resultatet:



Jag kommer väl sluta som den här polisen
(han hade en lektion för oss på skolan, sjukt rolig var han!)


Per

Tja, det vet man aldrig, kvinnliga poliser från Sverige i NY kanske finns... /Per

2010-10-12 / 08:18:33
emily.

gillade namnet på glassen ..

everything but the...

va va de i?? hahaha

2010-10-12 / 10:38:04
URL: http://emiiiilyy.blogg.se/
Emma

Aaaaah! Läskande! Har du sett de små brukarna som är fyra st för 5$!? Måste kanske åkte förbi affären och inhandla några stycken bara för det.

2010-10-12 / 15:14:22
URL: http://stollig.blogg.se/
karin hammaräng

Nej, gör inte det!!!

Försök istället hitta något träningsställe, så att du kan komma "hemifrån" lite. förresten... Hur gick det med val av skola/kurs? Vad blev det?

2010-10-12 / 16:23:40
Nils

Jag tror knappast du kommer att bli som han. Hur ska han kunna springa runt och jag tjuvar?

Ja, det verkar gå fortsatt framåt. Barnen gillar dig mer och mer och det är ju jättebra!

KRAM!

2010-10-13 / 20:12:30
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback