9 okt - catch up!

Nu vet jag att många undrar hur det har gått. Och det kan jag äntligen berätta för er nu!

Jag sitter i min säng har i Hoboken just nu, jag vet, jag vet! Jag är hemma en lördagkväll och gör absolut ingenting. Men det är trots allt min första helg i Hoboken och jag är skittrött efter min dag!

Så... Igår kl 9 så åkte jag från skolan för att träffa min värdfamilj (förutom pappan, han är i kina och jobbar). Det var faktiskt lite tråkigt att säga hejdå till alla svenska tjejer, allihopa är så sköna. Jag får åka och hälsa på dom. Och dom får hälsa på mig!
Så efter min bussresa i drygt två timmar så kom jag fram till bussstationen i NJ. Vi var tidiga så ingen var där ännu. Och medans vi väntar så dyker det upp värdfamilj efter värdfamilj. Men min syns inte till. Och tro mig, det hjälpte inte mot min nervositet! Ni som känner mig vet hur jag blir :P Så tillslut hade alla tyskar åkt iväg med sina familjer och jag stog där själv, lagom tradigt. Men tillslut kom dom! Och det gick förvånadsvärt bra. 
Vi åkte till Hoboken och åt på en Thairestaurang som Z valde att hon ville visa mig. Sen åkte vi hem. Och väl framme lekte jag med Z i flera timmar. Vi hann inte göra något som vi egentligen skulle. Och det gick förvånadsvärt bra! Z verkar gilla mig. Hon kallade mig fel namn (den nuvarande au pairens namn) flera gånger. Men jag tyckte inte att det gjorde något för att vi hade roligt ändå. Den lilla (L) var det svårare med. Hon är jättemammig! Verkligen. Och gråter väldigt mycket. Men jag vet inte om hon jämt är sån eller om det är nu när hon just varit sjuk.. Hon har tydligen varit jättedålig, stackarn. Dagen slutade med att jag fick kolla på Hello Kitty film med familjen och sen gick jag och lade mig.

Idag så vaknade jag tidigt som vanligt (inte likt mig!! men nu efter jetlagen så har det varit så.. antar att det inte gör något) Och jag låg och drog mig lite. Pillade med min nya iPhone (jag fattar den...nästan...)
Sen fick jag ett sms om att L och VM (värdmamma) gjorde frukost om jag ville ha. Så jag tänkte... Varför inte. Och gick ner och fick en omellet typ och vegitarisk korv. Helt okej... Väldigt amerikanskt. Men guess what! Jag är i usa.
Efter dröm starten igår så hoppades jag på att det skulle bli lika bra idag. Men Njeeaa. Z vaknade nog lite på fel sida för hon bråkade hela morgonen... Men vid kl 11 tiden typ så hade vi bestämt vad vi skulle göra idag. Jo vi skulle åka till sesame place! Barnen älskar vara där. Så in i bilen, Z utklädd till nyckelpiga så åkte vi mot Pennsylvania typ en timmes bilfärd. Och efter den bilfärden förstår jag varför inte mamman brukar köra bil. Jag hade en nära döden upplevelse skulle man kunna säga. Men den är lungt. Det hände bara en gång och hon sa förlåt jättemånga gånger. Men när vi väl var där så var Z på bättre humör och vi hade en riktig Amerikansk dag. Jag hade faktiskt kul. Jag fick träffa Elmo, Zoe och Cookie monster. Och Z var med mig hela tiden, håll handen och myste. Väl på väg hem så somnade båda och jag och VM satt och pratade.
och nu väl hemma så varmde vi lite mat och skypade med VP (värdpappa) och sen ville jag gå upp till mig.
Och nu sitter jag här och kollar på sex and the city 2. Kommer somna vilken sekund som helst.

Barnen gnäller mycket, gråter mycket och bråkar. Den äldre gör något och den lilla ska göra efter. Den äldre leker med något men vägrar att dela med sig. Hon lekte med en ballong innan och L kom springande efter den och fick tag på den, då nöp Z henne jättehårt. Vad ska man göra då? Mamman var ju bara en bit bort. Jag vet liksom inte hur man ska gå tillväga.
Jag får tunghäfta när jag ska prata engelska. Jag säger fel, stammar, hittar inte orden och gör fel hela tiden! Speciellt när vuxna är i närheten.
Jag förstår det mesta av vad alla säger, men ibland är det svårt.
Anledningen för att jag alltid kommer att gå med barnen överallt är för att L är jätteåksjuk. Dom måste alltid åka med bilen någonstans när hon ska sova annars går det inte. Det är inte så kul med kräks i bilen varje gång man ska någonstans. 
Mamman är jättetrevlig och man kan fråga vad som helst. Hon pratar på och vill att jag ska göra på mitt sätt och sådär. Hon är verkligen jättebra. Men hon kallar sig själv lite snobbig och sådär. Så man vill verkligen inte göra fel. Men hon är sjukt bra hittils, jag har tur.

Imorgon ska familjen visa mig runt i hoboken, visa hur jag tar mig runt och sådär. 

Bilder från NYC tour:



Glada svenska flickor.


New York, vackra New York.


Statue of liberty.


Uppe på Top of the rock.
Central park


Empire state building




Lisa, Jag, Emilia, Michaela, Amanda.


M&M!


Times square







Och från idag, Cookie monsters footprints.




Per

Hej!



Blandade känslor, alltså, men nu är du igång! Härligt! Lite tyst här när alla är iväg... Trevlig söndag!

Kram /Per

2010-10-10 / 06:55:35
emily.

åååh va ja längtat efter bilder och update!!

va skönt att mamman e så snäll .



förstår att du känner dej nervös och de e inte så konstigt. språket kpommer att komma oxå .du måste bara vänja dej vid de. och de kommer gå fortare än va du tror!!

och barnen. dom e ju verkligen i den typiska åldern för att trotsa sådär.

du kommer klara detta galant!

dom känner ju inte dej. så dom e nog lika nervösa å blyga som du känner dej .

men de kommer ju oxå ändra sig .för när dom väl lär känna dej, så kommer dom aldrig vilja va utan dej .

de e svårt i början me att säga va som e fel å rätt.

i ballongsituationen tycker ja att de e ok att den stora leker me den själv.. men hade de varit lego t ex. eller nåt annat så .. barbies eller nåt .

då hade dom kunnat dela.

och va inte rädd för att fråga mamman om regler å sånt.

då blir de oxå lättare för dej :d

ja älskar dej .

tror på dej .

tänker på dej .

du e grym .

ja e så hmla stolt!! och ser framemot nästa inlägg .

pussar

2010-10-10 / 10:52:18
URL: http://http:/
Nils

Jag tycker familjen verkar bra. Lite syskonbråk skadar väll inte, eller? Jag fattar inte att du fick en iphone som jobbtelefon. Vilka fina bilder du tog. Jag hoppas det fortsätter att gå lika bra framöver.

KRAM!

2010-10-11 / 18:37:31
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback