It reminds me that it's not so bad, it's not so bad.

Jag har nu kommit hem efter en bra dag och kväll med Madde och Nathalie. Så himla härliga är dom. 
Shopping stod på schemat. Och vi gick runt och tittade massor. Men jag var nog inte på shoppinghumör. För jag kom bara hem med en Marabou chokladkaka (mmm svensk choklad!) 
Problemet är att det finns FÖR mycket saker att kolla på och saker att köpa. Klädaffärer överallt. Och om man inte vet vad man vill ha riktigt så är det knepigt. Och om man vet vad man vill ha hittar man inte det för att det finns för mycket.
Vi var på IKEA med där jag hade massa saker jag ville kolla efter. Men nej jag pallade inte. Men oj vad hemma man kände sig där. Så himla härligt. Fick lite Sverige längtan faktiskt.
Och nu ikväll så tittade vi på film i Maddes biosalong hon har i byggnaden hon bor i, inte helt fel :)

Något som jag irriterar mig sjukt på är servicen när i detta landet! Dom är fruktansvärt långsamma och tröga. Och otrevliga. Kan stå och smsa och prata med varandra istället för kunden. Man får alltid vänta jättelänge på allt. Om man har tre stycken i kön före så kan man få vänta i en kvart. Och tex McD som ska vara så himla snabbt (i sverige är det verkligen sjukt viktigt) är lååångsamt här. Så uppskatta det hemma!

Nu när jag gick hem ifrån Patten (mitt tåg) så var det fullt med människor i alla barer som finns här i Hoboken. Och det var riktigt mycket folk ute på gatorna med. En himla mysig känsla, god stämning. Jag ville knappt gå hem. Och det är alltid så skönt. För man behöver inte direkt vara rädd på Tåget från manhattan till Hoboken, oavsett hur sent man åker hem så är det alltid mycket folk på tågen. Och det är skönt!

Och nu skulle ni fått se massa bilder från helgen men jag glömde min kamera hos Madde... Så himla klantigt. Vet inte hur jag ska få tillbaka den. Eftersom hon jobbar imorgon...

Imorgon är det New York City Maraton så det lär vara sjukt mycket med folk på manhattan. Och det lär vara avstängt på massa ställen. Hade varit häftigt att se kanske? Kan tänka mig att Per kanske hade tyckt att det var häftigare än vad jag tycker...? Men det är ju trots allt världens största maratonlopp!

Men det jag ser mest fram emot är att skypa med Familjen imorgon.
Nu ska jag sova om jag inte fryser ihjäl innan. Det är jättekallt här inne och jag höjde värmen tillmax igår. Men inget händer. Måste säga till min värdfamilj om det.
Godnatt!

Sjuukt mycket folk på NYC maraton.


Nils

Vad kul! Jag kan tänka mig att du glömmer saker lite här och var i NY. Jag tror Per är intreserad av NY maraton. Hoppas du har det bra.

KRAM!

2010-11-07 / 12:56:50
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Karin

Så tempot är inte så högt i NY som man tror!?

På filmer verkar tempot högt och alla så högeffektiva... men det är ju på film. Kanske är det negativ stress som gör att tempot verkar högt. Idag är tempot lååågt här i huset, löpning, orientering, lite trädgårdsskötsel och läsning.

Vi väntar på dig!!! hör av dig, Skype är på!

kram mamma

2010-11-07 / 13:17:44
emily.

känns som om sverige e de endaste stället som faktiskt e bra på mcdonalds snabbheten .

norge suger oxå .man får tyo vänta en 40 mim innan man får sina hambrugare. och de e laltid förlite folk som jobbar .skitirriterande .

2010-11-08 / 18:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback