8 nov - Life is full of ups and downs

Nu sitter jag här och fryser igen. Men numera med en stor plattTV på rummet. Inte helt fel. har fått lösenordet till Hulu accountet med. Så nu vet jag vad jag kan göra om jag har tid över :P

Idag var en kille här ock kollade på värmen och allt var trasigt. Dom ska komma tillbaka imorgon och fixa det. Men jag har haft runt 14 grader kallt hela helgen. Inte kul. Jag sa till i torsdags att det var kallt. Men nu har dom fattat att det verkligen är det med. Jag har fått en liten värmefläkt som puffar ut lite värmluft. Men den är inte i toppform.

Alla vaknade på fel sida idag. Och stunder med ungarna har varit jobbiga. Men eftemiddagen har varit riktigt bra faktiskt! Jag hittade på en ny lek med den äldsta. Jag hade ord nedskrivna men som saknade en bokstav i varje ord. (bara ord hon kan skriva) och så fick hon gå runt i huset och leta efter bokstäverna och göra ordet helt. Sen gjorde jag liknande med siffror och målade bilder med tex tre möss så skulle det vara trean som passade ihop med den. Det var en hit! Så om ni har tips på liknande lekar säg till!
Och mina värdföräldrar har varit riktigt snälla idag med. Så en bra dag blev det trots allt. 

Mina boston biljetter är bokade och jag åker på lördag! 
I söndags träffade jag upp Nathalie och shoppade lite. Och jag shoppade faktiskt! Jag köpte ett par svarta converse i skinn, en gråsvart kofta från Urban outfitters (på rea) och en lila Burton mössa (funderar på att gå tillbaka till burton affären och köpa mig skidkläder!! det var paradiset).
Sen gick vi på bio och såg due date. En bra söndag helt enkelt!

Jag har ju ingen kamera, Madde har ju den. Så jag kan tyvärr inte bjuda på några roliga bilder. Men jag gjorde en videoblogg där jag babblar lite, ser sjukt sliten och trött ut. Och det är jag med. Kolla om ni  vill.




Markus

Sheet, vilket flyt du verkar ha fått i engelskan redan. Du är ju grym. Mer videoblogg för tusan! Det gillade vi stark. Hoppas allt är bra!

2010-11-09 / 07:22:20
Pauline

vilken engelska lisa du är grym... du ser lite sliten ut men de är väl de man blir när man har 2 stycken småttingar att ta hand om...

2010-11-09 / 08:36:20
Per

Sörru, sörru, med värme på rummet o fler videoblogger blir livet kanon!

Jag gillade Markus "lakansutrop"! :) /Per

2010-11-09 / 13:28:44
Oliver

damn, som nämnt har du kanonbra engelska! wow! :D kul att få se lite videoklipp, ge oss mer, och kom hem åtminstone till stora björbo!

2010-11-09 / 16:09:43
CarroH

Gud vilka underbara små ljud från den lilla!! :-D



Jag blir också åksjuk i gungstol....



KramCarro

2010-11-09 / 16:33:59
Emma

Woho! :D Vad kul att höra att biljetterna är bokade! Vilken dig anländer du!? :D puss!

2010-11-09 / 22:32:40
URL: http://stollig.blogg.se/
Nils

Vad kul med videoblogg.

Det var en stor succé!

Hoppas allt är bra!

KRAM!

2010-11-10 / 19:40:34
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback