4 nov - You don't know me, you don't even care

En månad sen flyget lyfte från landvetter. Är inte det sjukt?
En månad...

Idag har allt gått hyfsat bra. Med två trötta barn så är det inte alltid lätt. Men jag har haft kul ändå. Vi har målat med vattenfärg och dansat till lady gaga. Jag fick sovmorgon idag. Började inte förrens 7! Haha. Men imorgon börjar jag 8.30. Sköönt! Det betyder att VP är hemma. Jag hoppas självklart på en kortare dag imogon, fredagar vill man inte ha långa.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra imorgon kväll. Hoppas inte gänget har glömt bort mig :P Men jag räknar med att hänga med dom :) Jag har för mig att det skulle bli middag på något ställe, eller hur det var. Jag hade helt glömt bort att det var fredag imorgon. Helgen redan här! Shopping står på listan. 

Jag vände ner kameran idag med. Får se vad som händer här näst... 
På tal om sånt så är det något äckligt som mamman lägger i allt hela tiden! Typ en salladsliknande sak, som smakar surt. Smakar jätteilla! Men hon lägger det i allt möjligt. Idag vågade jag säga
- vad heter det här?
- (hon svarar vad det heter)
- vi använder inte riktigt det i Sverige, har aldirg stött på smaken innan (fast kan tänka mig att det är precis såhär två månads gammal mjölk smakar... tänkte jag)
- Aaah jag använder det i allt! Så om du inte gillar det skulle det var bra och veta.
- Alltså... Eeeh Jag vet inte riktigt... ( jag vill verkligen inte såra henne eller vara elak. Men jag kunde inte heller ljuga. För det är inte gott!)
- Jaha det var det. Nu kommer lisa åka hem till Sverige.
- Jaa alltså det här funkar inte längre.
Sen skrattade vi. Så ibland har även dom humor! Det ni.

På tal om mjölk! Så har dom sjuuuukt långt bästföre datum här. Mjölken vi köpte förra veckan går ut den 12 december!  Det är väl ändå lite konstigt? Över en månad. Och smöret som dom har på mackor, det käper dom inte som vi på förpackning utan dom tar vanligt smör och lägger det i en specialskål som man sen stoppar i en annan skål som har typ saltvatten i sig och sen har man det stående i ett vanligt skafferi. Va? På något sätt så känns det väldigt... Tyskt. Verkligen något tyskar skulle kunna göra.

Jag håller just nu på att försöka få tag på Emma, tanken är ju att jag ska till henne nästa vecka. Och det vill jag verkligen. Men jag blir lite nervös med alla olika stationer och tåg och bussar jag måste ta. Dessutom tar bussen typ 6 timmar. Woohoo. Och jag tror fasen inte jag ska ha med mig min dator... Eller? en Ipad hade ju inte varit fel i det läget.
Men priserna på bussarna går uppåt och jag vill kolla med henne så att allt verkligen stämmer. Boston alltså. Det är inte helt fel antar jag? Fast Emma bor en bit utanför boston, men vi ska hänga lite i boston ändå. :D Min värdmamma sa nyss att 25% av befolkningen i Boston är studenter. Så det borde ju vara en trevlig stad.

Bjuder er på Boston med Augustana. Tror bestämt att det var Hanna som presenterade den här låten för mig för några år sen. Den är fin! 





Jag och tjejen som kan allt. (speciellt vilken tunnelbana man ska ta, oavsett var man är :P)

Markus

Mjölk som håller i över en månad alltså? Du vet dom har säkert en massa goda konserveringsmedel som vi inte ens kan föreställa oss "over there".

Fan kul med Boston! Dit skulle jag också vilja åka.

Ta hand om dig.

2010-11-05 / 07:13:08
Per

Tjaba Lisa, du borde bli folklivsforskare, typ, du som kollar in "kulturen". Mjölken oxå, typ, är nog som låglaktosmjölken jag köper; lång hållbarhetstid oöppnad, men några dagar öppnad... Det finns en 70-talsgrupp som heter Boston oxå... /Per

2010-11-05 / 16:53:49
Karin

Jag hoppas du får det bra i Boston. Emma får väl guida dig runt! Jag förstår att du undviker mjölk, av flera anledningar. Är allt väl annars?

Kram på dig!

mamma

2010-11-05 / 16:54:53
Emma

Men vaaa!? Har du messat eller något?Jag messar dig imorgon! Möter upp dig i Boston på lördagen right? :)

2010-11-06 / 00:37:00
URL: http://stollig.blogg.se/
Nils

Den mjölken skulle inte jag vilja dricka. Vad kul att du ska till Boston. Dit vill´jag också åka, men man får nöja sig med lilla Sverige. Idag köpte jag och mamma nya skor. Nike!

Kramar!

2010-11-06 / 13:06:38
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback