3 nov - I'm all alone and I need you now

I dag hittade jag en Nanny cam... Och jag vet inte vad jag ska göra. Det är ju inte så att jag gör något fel med barnen ( vad jag tycker) Men vi har ju inte samma syn på allt, jag och föräldrarna. Jag ger dom tex inte allt bara för att dom gråter. Och Ja, det får mig att känna mig obekväm... Sen är jag inte helt 100% att dom använder den och sådär. Men det är garanterat en kamera som står riktad så man kan se allt i vardagsrummet och köket. Men jag vet inte... Jag ska vända bort den imorgon och se ifall något händer. Jag tänker banne mig inte bli övervakad hela tiden. Dom har ju inte sagt något om det ens! 

Annars har det gått bra idag. Jag slutade en timma tidigare än vad jag brukar! Wooho! Så jag begav mig på en rask promenad i höstmörkret. Det är så sjukt fint när man går nere vid hamnen här i Hoboken! Jag försökte ta en bild med min Ipohne. Men det gick inte så bra. Jag tror inte ens min vanliga kamera kan göra New Yorks Skyline upplyst i mörkret rättvisa. Men Tro mig, det är vackert!

På tal om något helt annat så när vi var på bio i söndags och kollade på Saw 3D (Saw filmerna är långt ifrån barnvänliga, som jag tror många vet) Så efter typ 10 minuter, efter första "blodbaded" Så hör vi någon som börjar gråta. Det låter ruskigt likt ett barn. Men det kan det ju inte vara? Gråtet fortsätter och efter ett tag fattar vi att det är ett barn som sitter någonstans i publiken. Shit vad arg jag blev. Ett tag senare så gick personen framför oss ut bärande på kanske en fyraåring. En del människor borde ju inte få ha hand om barn....


Något speciellt ni vill veta eller ha bild på? Jag vet att en del har frågat om barnen och huset. Men jag får inte lägga upp det. Kanske mitt rum iof... Och jag ska ta lite kost på hur det ser ut i Hoboken med. Så får ni se lilla Hoboken. Men något annat?



Och förresten tack alla ni som kommenterar och skickar mail. Det känns verkligen bra :) Jag tror hela släkten följer mig här!

Emma

Tycker verkligen att det är jättekonstigt med nanny camen! Hoppas de kan förklara sig!

Ser så mycket fram emot nästa helg! Ha det bäst så hörs vi snart <3

2010-11-04 / 03:40:28
URL: http://stollig.blogg.se/
CarroH

När jag var ung hade man ingenting att säga till om som au pair. Jag vet inte hur det är för dej men känner du att du har bra kontakt med föräldrarna så tycker jag du kan ta upp det här med kameran på ett snyggt sätt. Jag antar att du inte gick omkring o letade efter dolda kameror, då måste dom ju förstå att du känner dej obekväm med det nu när du dessutom vet om att den finns. Men, det finns mycke konstigt folk här i världen, dom kanske tycker d e helt självklart att dom ska bevaka dej :-S. OBS helt rätt att man inte får som man vill bara för att man skriker. Det fick inte du heller haha!

2010-11-04 / 08:11:52
Nils

Vad tråkigt att ni inte tycker lika. Men det är bara att fortsätta kämpa.

KRAM!

2010-11-04 / 08:33:14
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Anonym

Hej!

Vi känner inte varandra alls. Men jag snubblade över din blogg för ett tag sen och tyckte det var lite spännande eftersom jag själv varit au-pair i usa för några år sedan, och även jobbat en del som barnvakt här i Sverige.



Så jobbigt att hitta en nannycam! Och väldigt kämpigt för dig att jobba så långa dagar!

Jag hoppas verkligen att du kan prata med värdföräldrarna om nannycammen. Kanske säga nåt i stil med att du såg att det finns en kamera och att du var förvånad över att se att de har en sån. Så kanske du kan se vad de säger.

Hur som helst, jättestort lycka till med allt! Njut av härliga USA!

2010-11-04 / 23:37:09
Michaela

Hej Lisa :) Trivs du hos din värdfamilj? :)



Jag måste bara tipsa om en sak fast det kanske du redan vet om. Men jag kollar på programmet "Cake Boss" varje dag som handlar om en kille som kallas "Buddy" som driver ett jättekänt bageri som gör helt otroliga tårtor. Detta bageri heter "Carlos Bakery" och ligger i Hoboken. Jag hade så gärna velat gå in där och köpa någon liten cupcake eller något men bor ju lite långt ifrån, haha ;) Men tänkte att du kanske ville kolla in det eftersom du ändå bor där :)



Bara ett tips, du kanske redan visste om det :)

Ha en bra helg! :)

2010-11-06 / 05:46:45
URL: http://aupairicalifornien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback