21 nov - Happiness can be found, even in the darkest of times. If one only remembers to turn on the light.

Helgen har varit bra, mestadels. 
Maddes plånbok blev stulen igårkväll och det suuunger så hårt. Hon hade allt där i och jag tycker så synd om henne. Hon hade allt där i. Men hon är förvånadsvärt lugn och tar det sjukt bra. Jag hade fått panik och det får jag nu med. Men det verkar att ordna sig, så håll tummarna för henne!

Annars så var helgen bra. I fredags så gick vi på bio. Nya Harry Potter, jag kan inte beskriva hur bra jag tyckte att den var. Jag satt på helspänn hela tiden och jag tyckte inte alls att den var tråkig. Tycker den stämde bättre in på boken än vad typ någon film gjort med :) Jag spillde några tårar med. Usch att det är så lång tid tills nästa kommer... Fast efter den är det slut.
I lördags så skypade jag först med familjen sen träffades jag och Nathalie i Soho för lite shopping. Det var väldans trevligt. Jag handlade lite snygga kläder på American Eagle. Sen åkte vi hem till Nathalie och gjorde oss i ordning för kvällen.
Sen drog vi till grabbarna, åt lite och sen drog vi ut. Det var Axwell som spelade på klubben. Så det var najs. Tills plånboken blev stulen. Sen sov jag hos Madde. Jättemysigt, vi låg och bara pratade om allt i säkert två timmar innan vi somnade.
Sen idag så åkte vi till svenska kyrkan och gick på deras lilla julmarknad. Jättemysigt. Killarna kom in och fick sin glögg och så gick vi till bryant park och myste på ett litet café som typ bara hade choklad (snacka om mitt ställe!)

New York är verkligen mysigt såhär på Julen. Det är som Jul på liseberg fast en hel stad... Typ... Jag har iof aldrig varit på jul på liseberg. Men jag kan tänka mig att det är såhär det känns. Och det har precis börjat.
Vi skulle ha åkt skridskor idag, men det blev inte så. Men jag längtar tills vi ska åka skridskor och mysa på ett café efter. Nu när det börjar bli lite kallare så vill man gärna mysa och sådär. Det gillas! Det gillas nog extra mycket i NY.

Så tack tjejer för helgen. Ni är verkligen super. Får så mycket skratt med er, det är härligt. Så nu längtar jag tills nästa helg.




en dålig bild på julmarknaden.



Bryant Park



Nathalie med pojkarna







Macy's kör hårt på julpynt.

Markus

Även om saker och ting kanske inte är jättebra precis hela tiden (vilket man kanske inte hade väntat sig heller) så verkar du vara så himla lyrisk över allting, vilket kanske inte heller är så förvånande, NYC är ju trots allt NYC, och det är så himla kul att se dig så glad hela tiden. Trist det där med hennes plånbok bara.

Jag brukar vanligtvis vara ganska bra på julstämning men den har verkligen inte infunnit sig än. Beror nog på vädret. Men det kommer nog i december i alla fall. Jag hade nog tänkt tjata på Ivar om att skaffa ett sånt adventskalender-ljus.

Ha det bra så hörs vi förhoppningsvis på skype snart!

2010-11-22 / 07:02:34
karin

Älskar ju bara överskriften.. Just LÖÖÖVE it!

Hade gärna varit i New York vid jul, det ska ju tydligen vara julens land. Lyckounge! Älskar dig! Pussar massor Karin

2010-11-22 / 22:31:57
Karin

Jaha,vad var det jag sa! Mamma har alltid rätt. Tur att jag köpte en sådan där säkerhetsväska till dina pengar. ...för den använder du naturligtvis!? Hmmm...

kram //mamma

2010-11-23 / 18:57:21
Nils

Viken trevlig helg du har haft. Jag skulle också vilja ha en sån kanonhelg. Hoppas inte du också blir bestulen på din plånbok.

Ha det gött!

KRAM!

2010-11-24 / 16:41:19
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Johanna!

American Eagle! <3

Min favoritaffär! Kommer ihåg när jag hälsade på hos mina släktingar, och vi var på Mall of America, brände hela plånboken där inne^^

2010-11-27 / 18:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback